• malle88

Majbebisar 2015

Ska ni hitta på något på alla hjärtans dag? :) maken har lyckats boka in sig på annat så jag och lillan får hitta på nåt själva

• malle88
    Blicka skrev 2016-02-13 09:24:03 följande:

Usch för blåsor i munnen :( har fått ngn enstaka o det för ont. Har du många?

Har ni släkt i Örebro? Vi har det på sambons sida.

Kul att tågresan gick bra o att nu hittade hunden!

Vi har inga planer för morgondagen, blir nov en vanlig söndag med lite extra god mat eller så.

Får det vid varje förkylning :( har tre stycken nu men de börjar bli bättre igen :)

Jag har pluggat i Örebro och har fortfarande vänner där så hälsar på ibland. Vi har alla fått barnvakten inom ett år så dem är lite extra roligt :)

Får se vad vi hittar på. Ev åker vi till badhuset.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-13 23:05:41 följande:

Hon fick lite alvedon tillslut o somnade gör en halv timme sen. Lilla stumpan :(

:( kan det vara örat igen? Stackare
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-15 18:19:07 följande:

Hur har alla det? Hade ni en fin allahjärtansdag?

Vi har det bra förutom att det är lite si o så med lillans sömn. Jobbigt att somna o har idag bara sovit 30 minuter två ggr. Hon brukar sova betydligt mer! Har själv haft strul med ett bröst i helgen. Mjölken klumpade sig så hade ett ganska stort område som var alldeles knöligt! Hann bli lite skraj innan sambon påminde mig att det kanske berodde på avslutad amning. Blev mkt mkt bättre efter jag tömt lite.

Trist med hennes sömn.Hoppas det blir bättre. Har du slutat helt nu?

Lillan är superförkyld men ganska pigg ändå. Men vi är isolerade hemma och där är sååååååå tråkigt. Dessutom vill hon mest amma och det vill inte jag. Inatt sov hon som längst två timmar i sträck, sittande i mitt knä. Tror jag tar mest stryk av förkylningen. Hoppas maken kan komma tidigare idag , han trodde det
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-16 22:31:48 följande:

Stackars lillan... Hon är så orolig o ledsen nu. Tror inte det är örat men fortsätter det med ledsenhet vid sömn så får vi kolla igen. Ikväll har hon vaknat tre gånger o varit så himla ledsen :( eller så är det helt enkelt separationsfasen som slagit till med full kraft!

Stackars liten :( så hade vi det med för nån vecka sedan så jag gissar det är nån utvecklingsgrej. Hoppas det går över fort
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-18 06:50:56 följande:

Kan nog lugnt säga att detta har varit sämsta natten i lillans liv! Sov mellan 19-22.45, sen vaknade o var ledsen. Blir lugn så fort hon får komma till mig, somnar om o lägga tillbaka i sängen o sen upprepar vi det varje timme fram till kl 03 innan hon sover ok till 6.30! Usch vad trött jag är idag!

Usch vad hemskt. Hoppas det är en engångsföreteelse !

Vi har haft motsatsen. Den bästa natten någonsin :D hon sov mellan 21-03.30. Sedan ätit två gånger och vaknade kl 7.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-17 12:52:17 följande:

Ja det hoppas jag verkligen!

Blev helgen i Örebro bra?

Idag har jag varit o tränat. Det var skönt. Benträning i backe o det känns säkert imorgon.

Japp vi har haft det jättebra!

Så skönt med träning. Längtar tills vi kan komma iväg igen. Mår du bättre?
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-02-19 12:10:38 följande:

Tips på mellanmål! Klämpåse och leverpastejsmörgås kan man ju inte servera varje dag..... Inte gröt för det har vi som lunch :)

Fruktbitar

Bananpannkaka

Turkisk yoghurt/keso med bär

Kräm

Smörgås

Ägg

Smoothie

Är några förslag. Jag ger ofta banan på fm och smörgås/kokt ägg på em. De andra är mest om vi har hemma och jag gör mig till.

Grötpinnar kan man med göra men det har jag inte provat för lillan har ju inga tänder.

Ska vi bort köper jag ofta Risimums, tycker det verkar mätta mer än klämmis :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-19 08:11:48 följande:

Jaha - då är äldsta sjuk... Det tar då aldrig slut?! :(

Ni har verkligen inte mycket flyt, hoppas det går fort över :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-02-19 13:38:07 följande:

Tack!

Turkisk yoghurt och keso, får man ge det? Min dotter vägrar banan vilket är trist för det är så lätt att ha med om man är iväg samt att det är rätt mättande. Har inte prövat tiamins ännu, får testa det. Ägg, tar du både vitan och gulan? I bitar, mixar, mossar?

Om jag förstått det rätt (och det behöver jag inte gjort ;) )rekommenderas inte mjölkprodukter för att de riskerar att bli en så stor del av kosten och det innehåller inte något järn t ex. Men efter 8 månader kan det introduceras och ges nån gång ibland. Keso vet jag inte, har jag gett iallafall ^^

Jag ger ett helt kokt ägg i bitar. Hon tycker det är roligt att peta själv. Du kan ju prova stekt eller omelett med, det gillar tyvärr inte min lilla. I bananpannkaka kan du nog lika gärna ha bär eller så :)
Svar på tråden Majbebisar 2015