• Blicka

Majbebisar 2015

Serah skrev 2016-01-09 23:54:17 följande:
    Nämen usch! Låter otroligt tufft! :( massor med krya på dig så att du får bli frisk nu.

Tråkigt att han måste jobba så att du blir helt själv :(

Här är det väl bra annars. Lillen lyckades få till en vinkning :p pruttljud med munnen är extra roligt vid matning... :p

Blödde ju förra veckan som avstannade. Men nu har jag börjat blöda igen :( ska på vul på onsdag... Känns långt till dess.. Inskrivning på tisdag (känns dumt och osäkert ifall det nu slutar med mf.... :( ) får se hur natten blir....
    Min sambo har bokslut på jobbet just nu dvs extra jobb i några dagar o tyvärr tajmar jag sjukdomen just där :( kan heller inte sova nu pga hosta...vilket jag verkligen behöver!

Vad tråkigt med blödningen. Håller tummarna för dig, verkligen! Du kan inte skjuta fram inskrivningen? Ingen brådska med den egentligen o så tar ni vul först så ni vet.
  • Blicka

Ett första riktigt försök till kryp! Två små krypsteg gjorde lillan nu ikväll. Oj vad det händer grejer nu alltså. :)

• Blicka

Sömnen är orolig... Tog 45 minuters virvlande i vår säng innan hon somnade ikväll o nu vaken igen. Hon har alltid somnat själv i egen säng på kvällen så ngt är det. Bara gilla läget iaf.

Ang min hälsa så har jag iaf i tanken börjat känna mig lite friskare men astman är ansträngd liksom temperatur på 37.9... Imorgon ska jag följa upp behandlingen med läkare o se om det blev rätt medicin insatt eller om annat måste till. Sambon ska då lämna barnen imorgon på fsk/skola o ev hämta om jag inte orkar.

Serah - håller tummar!

• Blicka

Malle o pco - lagar ni egen mat/köper? Skär i mindre plockbitar eller? Ska laga lite mat nu när jag blir frisk o målet är med mer bitar o mindre puré så tar gärna tips. Lillan är duktig på att tugga runt o plocka upp o stoppa i munnen. Majskorn gick toppen idag tex. Kul! Viss köpepure som vi nu tagit till då maten i frysen tog slut o jag inte orkat laga något var så tjock att hon fick kväljningar stackarn :(

• Blicka

Någon här som ger egen gröt? Provade hemmagjord havregrynsgröt med banan, en klick smör o mjölk. Gillades! Men får ju direkt funderingar kring järnet som köpegröt är berikat med. Hur gör ni i såfall? Kanske införa leverpastej på macka o aprikos på gröten?! Båda är järnrika.

Malle - tack för att du delar med dig! Alltid bra med idéer! Jobbigt att er sömn är som vår... Men så skönt att pappa också dög!

• Blicka

Serah - aprikospuré kan du också testa för att få ingång magen på lillen. Järn borde finnas i välling men det ger inte vi heller.

Malle - ger av vanligt bröd till lillan, blir inga mängder ändå. Men visst salt är det ju i... Kan tipsa om ett program på P1, kropp o själ, från oktober 15 om barn o mat. Väl värt att lyssna på tycker jag. Paltbröd - det ska jag kika efter på affären! Tack för tips!

Ego - har nu varit på vårdcentralen igen o inhalerat för astman igen. Känns lite bättre men långt ifrån bra. Sambon smiter från jobbet o hämtar de äldre barnen eftersom jag inte orkar styra dubbelvagnen i snöslasket/blötsnön som nu kommit... Föredrog faktiskt kylan före detta väder! Nu måtte min hälsa bli bättre!

• Blicka
    pco skrev 2016-01-11 19:22:29 följande:

Jag lagar mat till henne, hon äter all mat som vi äter, förutom om vi typ skulle grilla o så, då kan hon få en burkmat men hon äter inte det så bra, hon har aldrig gillat det direkt, det var inte förrens hon fick hemlagat som hon började äta mat.
    Jag typ små mosar hennes mat som idag tex gjorde jag korvstroganoff och ris, så några korvbitar la jag framför henne o annars mosar jag till korven lite, samma med kyckling o så. Gröna äter o morötter gillas kokta o även färska hallon får hon vid frukost elr mellis, även babybel ost, lätt o ta med så kan hon pilla lite med den :)
    Vi har lagt om vår mat hemma så äter mest grytor med mkt sås som hon kan äta. Favoriten är nog lax i ugn med Abbas sås och potatis även flygande Jacob :)
    Det enda är att ibland gör jag till henne vid sidan av utan salt elr så får hon äta som oss men då får vi salta efteråt :) ger varje dag någon hon kan äta o pilla lite med själv :)
    Dock gör jag inte egen gröt, kanske ska provas :) bra tips!

Önskar vi kunde ha det så att vi åt samma mat men lillan äter middag kl 16 o kvällsmål med oss kl 18 då vi äter middag.
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-11 23:11:05 följande:
    Ja men då får ni iaf äta lite tillsammans :)
    Ja det är viktigt att bebisarna också sitter med o äter!
  • Blicka

Tråkigt med bilder som inte kan läggas upp när ni vill visa oss era små!

Ngn fler än jag som fastnade framför filmen berättelsen om Pi? Hade inte tänkt se utan spela in för att se i helgen med sambon men kunde inte slita mig...

God nattsömn till er alla o era små! Lillan somnade bättre ikväll så vi hoppas på en god natt.

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-11 21:03:10 följande:

Bjuder på en bild på mina töser :)
    Gör just nu framsteg med maten, hoppas verkligen att det fortsätter och inte bara är en tillfällighet. Tyvärr kladdar sömnen mer och mer, problem med att somna och vaknar tidigt, runt 4 och vägrar somna om utan mat. Har också problem med hård mage emellanåt, har fått ge microlax och Laktulos vid två tillfällen för att lösa proppen.

Ja jättekul med matframsteg! Hoppas det vänt för er nu!
Svar på tråden Majbebisar 2015