• malle88

Majbebisar 2015

pco skrev 2016-02-02 22:18:17 följande:

Just det malle88, förresten provade o dra hennes säng närmare min sida o det har fsktiskt fungerat. När hon vaknat några gånger här nu på kvällen har jag lagt mig brevid henne i min säng o klappat henne o lite sånt som jag annars oxå gör men innan har jag vart tvungen att ta upp henne o lägga i vår säng först. Men saken är att vi måste sänka hennes säng o vi har en ganska hög säng så det blir så konstigt om du förstår vad jag menar + att spjälskyddet är ganska hög o den går inte heller o ta av på bara ena sidan så till natten får hon nog komma över. Men funkar på kvällen iaf vilket jag tycker är viktigast då jag inte gillar riktigt att hon sover själv i vår säng ifall hon lyckas ramla ner.

O så skulle jag ändå sakna henne på natten oxå. :) tack för tipset :)

Vad bra att det fungerade :) tyvärr får inte hennes säng plats bredvid vår annars hade vi med gjort så.

Vi har inget spjälskydd på sängen. Förut sov hon i babynest och förra veckan byte jag till en sängorm, så den är enkel att flytta på :)

Jag är livrädd att hon ska ramla ner från sängen och har skärpt mig med att lägga henne i spjälsängen. Får se hur länge det sitter i.... ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-02 22:03:04 följande:

Vad kul med träningen! Heja heja! Här drar uteträningen igång nästa vecka. Lite sugen men måste bli helt frisk först (ja nu har det vänt)!

Oroliga läggningar o ibland gråt. Idag var jag glad över vyssanlull tassarna på spjälsängen.

Äntligen är du bättre! Håller tummarna för att det fortsätter :D ta det lugnt bara så du inte börjar träna i förtid :)

Läggningarna går bättre här igen men nätterna är fortfarande många uppvak. Om jag orkar ska jag ta tag i det nästa vecka och ge henne vatten som Tjej78 fått tips om. Maken är bortrest så vi kan lägga dagarna som vi vill
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-03 09:01:08 följande:

Nej ska inte gå ut o anstränga mig i förtid! Det är ingen hård träning heller utan mer fokus att bygga upp inre magmuskler o grundstryka inför vanlig träning o vanlig träning siktar jag på att hoppa på efter min op av navelbråck, när det har läkt. Skulle ju ha gjort op igår men blev nu 14/3.

Blev det tidigt imorse?

Det låter som en bra plan :)

Jo 05.45 var vi uppe :( efter en timmes bökande. Knappast mänskligt ;)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-02-03 20:08:18 följande:

Ultraljudet igår gick bra, de fick många bilder som som nu ska titta närmare på, får besked om ca 3 veckor. Urinprov fixat och skickat på odling och detta får jag svar på nästa vecka. Nu håller jag tummarna!

Våra nätter blir bättre och bättre, nu när hon bara får vatten är det inte lika kul längre och hon bryr sig inte att dricka mer en två, tre klunkar sen somnar hon om.

Dessvärre har jag nu blivit sjuk så ingen träning för mig, brukar gympa på onsdagar. Jag kör Friskis & Svettis medelgympa med gummiband, lite tantvarning men en bra början när man är ur form. Ska börja köra mer och hårdare träning när jag börjar jobba, tänkte köra morgonpass på ett gym i närheten av min arbetsplats.

Vad skönt att det gick bra, håller tummarna för er :)

All träning är ju bra träning :) Hoppas du blir frisk snart!
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-03 23:10:09 följande:

Nu har vi till måndag hemma den sjusitsiga bilen vi kan få köpa. Jisses vad stor! Känner mig fortsatt tveksam till köp av denna bil men ska ge den helgen. Har dock hittat andra alternativ som jag vill kika närmare på. Sambon inte lika övertygad...

De verkar stora :/ Vi har en Volvo xc60 och den är jättestor tycker jag
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-04 08:57:35 följande:

Inatt har lillan sovit hela natten! Från 19-07. Har aldrig hänt förut. Wow - hoppas det är en ny trend på väg. Stilla har hon också legat så i natt hade täcke funkat perfekt!

Åh blir riktigt avundsjuk haha ;) vi var uppe kvart i sex igen och varit uppe tre gånger inatt. Hoppas det håller i sig för er.
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-02-04 20:05:22 följande:

Vår dag när det gäller mat just nu ser följande ut:

6.30 Ersättning 150 ml

8.00 Halv macka med leverpastej

11.00 Lunch, gröt på 0,5 dl vatten + lite fruktpuré

16.00 Middag, halv burk mat + lite fruktpuré

17.30 Kvällsmål, lite av vår mat + gröt på 0,5 dl vatten

19.30 Välling 1,5 dl blandat med 90 ml ersättning

22.30 Nattmål, ersättning 150 ml

Är detta mycket eller lite? lillan är nu 8 1/2 månad.

Såhär äter vi. Tycker hon äter ofta men hon kanske inte äter så mycket

05.45 ammar

08.00 en portion gröt

~10.15 Mellanmål. Oftast en frukt, ett kokt ägg; en smörgås eller ibland en klämmis. Ofta i plockform.

12.30 1/2 burk barnmat eller hemlagad mat.

15.00 Mellanmål, samma som ovan

17.00 1/2 burk eller lagad mat

19.00 en portion gröt

19.15-30 ammar

22.30 ammar

01.30 ammar

04.00 ammar

Om någon har tips på roliga mellanmål så mottas de gärna :) ett par gånger har hon fått yoghurt men vet ju att de egentligen inte ska ha mjölkprodukter så mycket :)
  • malle88
    malle88 skrev 2016-02-04 21:09:52 följande:

Såhär äter vi. Tycker hon äter ofta men hon kanske inte äter så mycket

05.45 ammar

08.00 en portion gröt

~10.15 Mellanmål. Oftast en frukt, ett kokt ägg; en smörgås eller ibland en klämmis. Ofta i plockform.

12.30 1/2 burk barnmat eller hemlagad mat.

15.00 Mellanmål, samma som ovan

17.00 1/2 burk eller lagad mat

19.00 en portion gröt

19.15-30 ammar

22.30 ammar

01.30 ammar

04.00 ammar

Om någon har tips på roliga mellanmål så mottas de gärna :) ett par gånger har hon fått yoghurt men vet ju att de egentligen inte ska ha mjölkprodukter så mycket :)

Tycker att mitt barn äter ofta menade jag :)
  • malle88

Idag var vi iväg och tittade på en privat förskola till lillan. De var jättebra pedagoger, lagade all mat själva ekologiskt, små grupper, var ute jättemycket och det verkade toppen på alla sätt och vis. Men samtidigt blev jag osäker, de verkade ha det väldigt uppstyrt med lektioner m.m. Och lillan måste vara där till samlingen kl 9 även de dagar jag börjar kl 15. Känns ju nästan som att sätta henne i skolan direkt. Maken vill gärna ha henne där men jag vet inte :/ jag kommer ju missa massa tid med henne om hon ska bara på dagis när jag är ledig :/

• malle88
    Blicka skrev 2016-02-05 06:55:50 följande:

Vad bra att ni varit på besök på fsk ni önskar. Att de vill att barnen är på plats kl nio är inget ovanligt, detta så barnet kan vara med i verksamhetens aktiviteter. De dagar du börjar kl 15 - När skulle du vilja lämna henne på fsk en sådan dag? När kommer maken/sambon hem? Har han möjlighet att komma hem tidigt dessa dagar så lillan kan vara ledig från fsk o jobba senare en annan dag? Det är svårt detta med fsk o från att umgås dygnet om till umgås några fjuttiga timmar när man börjar jobba är en omställning...

Du har nog rätt att det är omställning än som spökar. Tack. Nu när jag sovit på det känns det bättre. Och som maken säger, de kan inte tvinga mig att lämna henne kl 9. Och vi kan alltid byta fsk om den inte passar. Jag hade tänkt lämna henne efter lunch egentligen. Maken har precis startat eget så hur hans arbetstider är vet vi inte än. Jag ska fundera ett tag till. Vill ju egentligen ha ett dagjobb så kanske ska ta det som en knuff I rätt riktning :) tack för inputen :)
Svar på tråden Majbebisar 2015