• malle88

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2016-01-11 21:03:10 följande:

Bjuder på en bild på mina töser :)

Gör just nu framsteg med maten, hoppas verkligen att det fortsätter och inte bara är en tillfällighet. Tyvärr kladdar sömnen mer och mer, problem med att somna och vaknar tidigt, runt 4 och vägrar somna om utan mat. Har också problem med hård mage emellanåt, har fått ge microlax och Laktulos vid två tillfällen för att lösa proppen.

Roligt att maten funkar bättre :)
  • malle88
    pco skrev 2016-01-11 19:26:52 följande:

Jag tänker att hon kan äta allt för det medta innehåller lite salt men saltar aldrig själv och det sa BVC att man kunde göra. Det är ju inga stora mängder de får i sig, samma med mjölkprodukter typ grädde i sås osv det är oxå okej för det blir inte så mkt bara man inte ger typ ren mjölk elr så.

O lite smör på macka får hon oxå då hon älskar macka, hon vräker i sig en hel nästa varje dag vid frukost med gröt oxå, beror Dock på hur mkt gröt hon ätit innan samt hallon ibland o även ägg :p lillan äter allt möjligt :)

Bra ungefär så tänker jag med :) vi saltar i efterhand så äter vi samma mat alla tre. Bröd och gröt är storfavoriter här med. Bara avokado hon inte gillar :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-12 13:04:20 följande:

Gör du?!?! Tack!! Kanske någon inställning då som vi andra missar eftersom vi inte får det att funka eller rättare sagt ser bilderna....

Tydligen ska man inte kunna se dem om man tittar appen(?). Jag använder webbversionen men kan tydligen inte ladda upp nåt... :(
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-12 14:28:29 följande:

Oj vad det utforskas här! Lillan kryper runt o petar, vänder, vrider på allt hon kommer åt. Nu har hon hittat dvd-fodralen - himmelriket för tösen, not so much för mamma som får städa en del men visst hellre fodral än kontakter o sladdar!

Vad roligt att hon kryper och är så nyfiken!

Sladdar är det bästa som finns tycker lillan, tycker inte mamma och pappa ;) hon drar ur och stoppar dem i munnen :/ men hon tar ju städa till helt nya nivåer iallafall, här ser ut som ett bombnedslag ^^
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-12 22:47:46 följande:

Vår tjej gillar själva kontakten i väggen, det ogillas verkligen av mamma och pappa!! Vi har förvisso helt nydragen el med barnsäkra kontakter överallt i hela huset (fick göra det när vi köpte det för 4 år sedan) men ändå!!

Låter skönt, vi bor i ett hundra år gammalt hus och då verkar inte sånt varit så stort :P
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-13 12:22:03 följande:

Vad roligt :) vi ska på BVC på tisdag nästa vecka. Nyfiken på vikt o längd. Lillan kan fortfarande ha vissa kläder i 68 men 74 gör intåg i garderoben!

Vi har allt från 62-74 nu. Det är svårt med storlekar. Hm ät små och pop gigantiska tycker jag :)
  • malle88
    Serah skrev 2016-01-13 20:20:16 följande:

Tack för alla tips om mat! Det ska jag ta till mig! :)

Här har det varit fullt upp med jobbintervju, inskrivning och gyn undersökning. Är helt slut nu efter de dagarna!

Vad det händer grejer med era små! Min lilla tar det lugn verkar det som. Han verkar inte ha så bråttom :p

Var på vul som sagt. Vi fick se en liten bönformad skugga med ett litet tickande hjärta. Så blödningarna verkar inte ha påverkat den lilla mini något. Känns skönt :) nu får vi se hur resten går! För visst minskar missfallsrisken om man sett ett hjärta picka?

Grattis grattis vad skönt för er!! Fortsätter att hålla tummarna för er :)

Hur gick det på jobbintervjun då? :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-14 12:12:09 följande:

Har varit hos läkaren idag igen, börjat gå lite åt rätt håll med hälsan men astman fortfarande dålig :( läkaren vill att jag lägger till en medicin som jag brukar ha men inte haft under graviditet o amning för att bli bättre. Läkaren ordinerar lägsta dos o bedömer att det är liten risk att det går över via amning men får nog börja tänka att amningen ska trappas ur så att jag kan ta de mediciner jag behöver o i rätt dos. Känns lite ledsamt faktiskt - jag är nog inte redo... Eller så är jag det?! Är lillan redo? Känns som helt fel period att sluta amma när hon är lite orolig. Vi ammar nu eftermiddag som mellis, vid läggdags, en gång på natten o ev morgon innan vi kliver upp. Mellis kan jag enkelt ersätta men kväll/natt - vet inte... Då är det stök o amning ett bra sätt att lugna. Hur ammar ni andra nu? Alltid är det val!!

Det var tråkigt :( speciellt om ni inte är redo att sluta än.

Vi ammar morgon, förmiddag, eftermiddag, vid nattning och på natten. FM och em är egentligen bara för att hon ska somna, och de jobbar vi på att få bort.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-15 07:13:07 följande:

Fick för mig i natt att testa o se om lillan kunde somna om utan amning. (Om jag nu ändå måste trappa ner - kunde inte klara mig utan extra medicin i natt :( ) Det kunde hon men det tog nästan 1 1/2 timme! Lite gnäll men inte direkt ledsen var hon, knappt gnäll heller men svårt att komma till ro så vi får se hur det går fortsättningsvis. Om jag orkar fortsätta... Var nära att jag gav upp i natt kan jag säga. Sömnen är viktig o en slurk betyder att vi båda somnar om på tio minuter. Inte kul att vara vaken så länge som vi var... Hon fick amma kl 6 imorse vilket känns helt ok! Får snart väcka henne, annars blir väl hela dagen knas för att hon sover för länge nu på morgonen.

Det kommer gå fortare om du fortsätter och hon kommer lära sig somna själv. Frågan är bara om du är redo? Samtidigt är det ju jobbigt att aldrig bli frisk :(
Svar på tråden Majbebisar 2015