pco skrev 2016-01-04 22:33:02 följande:
Blicka det va just det här med välling att med ena dinappen går det för trögt o andra för fort, därför fick hon då ers. Med 2an vilket funkar fint.
Annars så ge kanske typ smörgås, rån,skorpa, smoothie, gröt i en sån som smoothie som man suger ur, omelett, ägg, vanlig frukt, babybel ost kanske
Såg att din börjat krångla med sömnen, även här nu ikväll! Hon somna dom hon brukade o dessutom har hon idag nu bars sovit 1h så tänkte att set skulle vara gnäll o sånt nu ikväll men ingenting alls, har gått jätte bra o sen stendecka hon efter flaskan som hon brukar men vakna efter typ 30min elr nåt o ville verkligen inte somna om, höll på i 1,5h fram o tillbaka tills jag la mig brevid henne.
Känner att självklart ska hon få närhet om hon behöver det men vill gärna att hon somnar i sin säng o vaknar hon sen på natten så lyfter vi över henne till oss.
Men hur ska man göra för att få henne o sova ett tag i sin säng? För när hon lagt sig så plockar jag o fixar med tvätt o ja sånt jag inte hunnit med på dagen o sen sätter mig en sväng i soffan o pustar ut innan jag lägger mig.
Tips någon?
Tack för tips pco istället för välling!
Ang sömn tror jag våra små är på väg in i separationsfasen o behöver tanka närhet ofta så även på natten. Jag känner igen min känsla från de större barnen o att man undrar vad sjutton göra men det är ju nu man ska undvika större förändringar typ sluta nattamma o försöka vänta ut det som våra små nu ska greppa. Har inga tips egentligen annat än vara nära när det behövs, det blir bättre! Hemmet får gro igen lite... ;) lillan som älskar att åka vagn har nu börjat knorra där med så ngt är det!
Nu får vi se hur natten blir. Lillan sovit lite oroligt men inte vaknat till så mkt, mellan verkar ha åkt på ögoninflammation i båda ögonen utöver sin hosta o jag hostar o har feber. Ingen bra start på året sett utifrån hälsa iaf...