Majbebisar 2015
Tack tjejer för tips.
Problemet är att sover hon på fm, vilket alltid är 1h isf och väcker jag henne tidigare så blir det gråt och det känns inte så bra.hade hon däremot sovt längre så hade jag väckt henne för då är hon inte blivit lika ledsen.
Hon vill alltid isf sova efter ca 2h hon vaknat vilket blir isf någonstans mellan 9.30-10.00 innan lunch och sover då till ca 10.30-11.00 och hon kan absolut inte komma till ro förrens efter mellis vilket hon äter kl 14, så hur gör man då? Så säg då att hon lägger sig vid 14.30 o somnar ett tag därefter o då blir det knas för kvällen.
Men ska vi oxå ha gäster elr ska iväg på ef/kvällen någongång så får hon sova både fm o sen senare på ef för att orka. Gjorde så hör om dagen då vi skulle 'fira lite jul' med pappa eftersom vi nu idag är påväg till Norrtälje över jul. O då somna hon kl 22. Vilket är okej då, men hon kan ju inte somna så varje kväll.
Ibland lägger jag henne strax innan halv 3 på ef för att få chansen att sova men har hon få inte somnat till kl 15 så kan hon inte sova sen . Ååh så jobbigt detta. Vill ju bara hennes bästa. Vissa säger att kör på nu ett tag som jag gör nu alltså 1 vila efter lunch (vilket idag faktiskt blev 2h) och hon åt lunch bra. Men andra dagar går det inte lika bra.
O andra säger att det är bättreed två vilostunder, vilket jag med tycker egentligen men då känns det som om hon senast får sova mellan halv 3 och 3 vilket inte går för det går inte tillräckligt många timmar emellan sen fm vilan. On vill gärna sova vid 16, 17 tiden. :/