Majbebisar 2015
Läkaren sa inte så så mycket på besöket igår... Eftersom han går upp i vikt som han ska så är det ingen fara... Vi får väl helt enkelt se... Jag ska prata med vår BVC sköterska nästa tid också.
Gott nytt år på er :)
Malle- men att hon ställde sig upp?! Ja det gäller att ha koll nu! Tur att det gick bra. Lillan hon ålar allt mer så ögonen måste vara med nu! Undrar när krypandet kommer? Stod på alla fyra igår på händer o tår!
Tråkigt med feber för lillan, men ni får säkert en jättemysig nyårsafton. Vi är fortsatt hostiga o förkylda o ska ha ikväll. Blir nog sent o sovmorgon lär vi ju inte få imorgon, lillan brukar vakna kl sju som en klocka. Blir film för barnen o mys i soffan imorgon ;)
Vi har verkligen katastrof med sömnen nu. Hon vaknar ca sex gånger per natt och vill snutta. Gissar det är nåt närhetsbehov som väcker henne. Hon accepterar inte heller att sova någon annanstans än i vår säng. Lyfter jag över henne i sin säng sover hon max en halvtimme, om det ens går. Jag är dessutom sämst på att samsova, normalt rör jag mig mycket och när jag ligger still sover jag knappt en blund. Hur är era nu?
Pco - vad gulligt med pussar! Våra små kanske inte är så bra på det talande språket men på det sociala. Är ju häftigt vad mycket de tar efter o förstår!
Rs har vi klarat oss ifrån med de äldre o hoppas slippa nu med. Vi har dragits med hosta i flera veckor men lillan är pigg o glad nu med gott allmäntillstånd så då känner jag mig inte orolig. Om du är orolig varför inte ringa vårdguiden?
Någon av er som ger välling till era små? Vi kör på gröt kl 18 men lillan är ofta trött o grinig o får inte i sig hela portionen o ammas sedan vid kl 19 innan läggdags. Funderar på välling som alternativ men vill inte att lillan somnar av vällingen utan att det blir ett kvällsmål. Hur ser era erfarenheter ut med välling? Mina två äldre barn käkade gröt med god aptit o åt/drack aldrig välling.
Hej alla, inte jätte aktiv i denna gruppen längre, men ville bara informera er om att vi väntar tillökning igen, vecka 12 nu, blir en liten juli bebis :)
Pco - tack för att du delar med dig ang välling/ersättning. Jag vill inte att lillan ska somna med flaska så drar mig därför för välling på kvällen...får klura vidare.
Malle - hur har det gått med sömnen för er? Här har det strulat även dagtid nu, hon har svårt att komma till ro stackarn :( inatt sov dessutom de två stora oroligt också!