• Blicka

Majbebisar 2015

Kan tipsa om att man kan blötlägga torkade aprikoser/katrinplommon o efter ett par timmar koka o mixa till puré. Om man inte vill köpa alltså.

• Blicka

Nu har lillan somnat vid 19.30 två kvällar i rad o kunnat läggas i sin säng från den tiden. Skönt men lite trixigt att få alla i säng ungefär samtidigt... Måste hitta en rutin på det!

• Blicka
    malle88 skrev 2015-11-21 08:15:01 följande:
    Vad skönt för er, att alla barnen somnar samtidigt :) kan inte din kille hjälpa dig?

Alla våra rutiner verkar gått i stöpet, vet inte vad som händer i henne men ingenting stämmer. Så jag väntar med spänning :)
    De dagar han är hemma så hjälper han självklart till! Men ibland är han på resande fot o då är det svårare för mig... Men allt går!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-21 08:16:57 följande:

Det är så roligt att gå på babysång nu för hon känner igen alla sångerna. Sjunger jag dem hemma blir hon jätteglad :) synd att det slutar i veckan

Vad roligt att hon gillar det! Blir det ngn fortsättning efter jul?
  • Blicka

Har ni andra börjat byta ut ngt mål amning/ersättning mot vanlig mat? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men på god väg. Känns lite dubbelt att snart börja byta ut ngt mål... Tycker det är så smidigt att amma! Dessutom tid till mys!

• Blicka
    Blicka skrev 2015-11-21 13:17:25 följande:

Har ni andra börjat byta ut ngt mål amning/ersättning mot vanlig mat? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men på god väg. Känns lite dubbelt att snart börja byta ut ngt mål... Tycker det är så smidigt att amma! Dessutom tid till mys!

Lite för snabb - men ska bli skönt när sambon kan ta större ansvar runt maten o att jag ngn gång kan få vara lite överflödig!
  • Blicka

Lillan fick feber i em så ledsen o gnällig. Stackarn... Får hoppas det går över fort.

Tjej78 - Ang matvägran är vår äldsta knepig i har alltid varit. Mitt tips - inte forcera utan ta det långsamt!

Malle - lillan äter nog 3 iskuber mat o lite frukt sen amning på det. Idag introducerades lite kött.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-11-21 20:47:32 följande:
    Stackars liten :( hoppas hon snart kryar på sig
    Undrar om det kan vara tänderna för hon har inga förkylningssymptom.
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-22 01:13:35 följande:

Här är lillan inne i någon gnäll period o har förhöjdtemp så vi får se vart det bär. Mot sjuka elr tänder :/

Såhär äter lillan i dagsläget

07.30-08 gröt drygt 1dl samt lite efterrätt
    11.00 lunch 7-8 bitar hemmagjord mat samt lite efterrätt
    14.00 mellanmål 210ml ers. Oftast då hon är trött, beror då på om vi är hemma o hur hon sovit innan.
    16-30-17 7-8 bitar av hemmagjord mat samt lite efterrätt
    19-19.30 200ml välling

Här om dagen åt hon äppelkompotten som någon här rekommenderade, var super bra tips :) tack!

Hoppas det inte blir feber för er med. Lillan sovit ok i natt trots feber, känns lite varm nu också.

Roligt att det går så bra med maten!
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-22 22:42:12 följande:
    Här håller sig lillan än till förhöjd temp men får se.
    Åh hoppas att denna natt oxå blir ok så det inte blir värre o att hon tillfrisknar snabbt. Är hon okej oxå elr? Hur går det med suppar? Blir hon ledsen när hon får det?
    37.7 var det igår kväll, natten har varit bra men hon somnade först 22.30. Gnälligt har det varit o hon gnuggar sig i munnen rätt så frenetiskt. Får se hur dagen blir. Vi ger inga suppar utan flytande alvedon som sprutas in mot kinden med doseringsspruta. Funkar fint! Gjort så med alla våra barn, suppar har vi aldrig använt. Hon protesterar inte.

Vad skönt att det inte blivit värre för er.
Svar på tråden Majbebisar 2015