• pco

Majbebisar 2015

Serah skrev 2016-04-19 08:05:16 följande:

Hej på er!

Här är det upp och ner med känslorna. Tror det börjar bli lite bättre, trots ett bakslag i helgen som var.

Kul att läsa om alla era små's framsteg! Det händer så mycket nu så man hinner ju knappt med känner jag!

Ni som är sjuka får krya på er!

Pco: jag känner liknande med frukost. Har gjort mannagrynsgröt till frukost men det verkar min lille ha tröttnat på. Havregurt är ingen favorit och har idétorka när det gäller vad mer man kan ge >.<

Lillen här har lärt sig massor! Säger titta, titta där, ä dä? Har kommit nån enstaka gång också :) så vinkas det för fullt. Skaffade en billig gåvagn som han fick testa och då gick han massor. Men att hålla i händerna och gå är totalstopp. Han ska själv. Och envis är han.

Snart är det ju våra småttingars månad!! Tänk att det snart gått ett år sen vi fick dom!

Vad skönt att du är på bättringsvägen iaf :)
    Ja denhär med frukost är svårt. Köpte fruktsoppa som verkar funka, o kombi. Med macka har hon hållt sig längre än jag trodde på det oxå, samt lite banan. :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-19 17:45:07 följande:

Nu behöver jag höra vad ni tror. Lillan har ju haft feber i tre dygn. Rejält snorig. Idag feberfri men sämre matlust o vid 13.30 kräks hon två ggr inom en halvtimme. Bajset är som vanligt o hon åt bra till middag o har fått behålla det. Törs jag mig ut imorgon eftermiddag vid 15 där det finns annat folk om hon inte kräks mer? Tror ju på att kräket har med febern o snoret att göra men kan ju inte veta. Ingen annan i familjen mår dåligt. Magsjuka brukar inte drabba oss när det går.

Tror absolut att det beror på snor o slem. Jag hade gett mig ut iaf :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-21 10:17:21 följande:

Tyvärr har mellan nu fått dålig mage så verkar inte bättre än att det är ngt smittsamt som lillan har/har haft :( äldstas kalas på lördag ligger risigt till... Eller kanske kan sambon o äldsta om de är friska köra kalas ute i ngn park? Kan man tänka så eller finns det risk för smitta ändå? Novis på magbaciller!

Kalas utomhus vore ju kanon. Se kanske först något dygn hur magen ter sig så isf hade jag haft det utomhus :)

Här fortsätter spy o bajseriet :( 10 dagar idag med 2nätter utan spya men fortsatt väldans lös mage. O nu har det dessutom eskalerat, bajsat ner sig 2ggr i natt och spytt 3ggr och 2ggr på morgonen med bajs. Äter mat o leker som förut.
    Innan har det vart spya 1gång på natten o bajsat ner sig 1gång efter frukost.
    Ingen hjälp får man från något håll heller!
    Varje natt tvättar vi och duschar av henne minst 1gpbg vilket resulterar i att vi och hon är trött under dagen. Och så sover hon längre på morgonen o sen sover hon vid strax innan middag vilket blir heeelt fel o så kommer hon till ro sent inför natten osv. Hela dygnsrytm blir fel för henne o med mat osv. Suck! Här kan vi inte riktigt fokusera på kalaset :(
  • pco
    Serah skrev 2016-04-22 22:12:32 följande:

Summa21: nä, BVC hade funderingar på diabetes innan njurproverna kom. De verkar inte vilja spekulera alltför mycket, iaf inte för en orolig förälder :p

Läkaren jag pratade med sa att om proverna inte visade nåt så skulle vi gå vidare för han är inte sig själv. Så det känns tryggt att veta.

Skönt att veta att ni får hjälp iaf.

Här har vi fått kämpa oss in o tillslut tog de ett kissprov på lillan. I 13 nätter har hon nu spytt och haft diareér :(
    Hon har dessutom gått ner i vikt, 400g o äter knappt något. O pga att 'hon ser pigg ut just nu' så får vi knappt någon hjälp.
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-25 13:34:16 följande:

Pco hur går det för lillan?

Igår natt va natten hon inte kröktes så får se hur det blir i natt. Va på akuten igår då jag märkt i helgen att hon orkar lika inte mkt på dagarna mer. De tog kisseprov o kolla efter uttorkning o svält då hon inte ätit så mkt men på båt sätt sa de att det såg bra ut ändå, vi har lyckats få i henne tillräckligt ändå som tur va. O inte hade hon diabetes heller som de sen misstänkte. Lämnat in avföringsprov idag så får se vad det säger. Men känns bra stt hon inte spydde förra natten o faktiskt såg bajset bättre ut idag än på hela denna resan. De tror att hon trots allt fått nån ruskig bakterie som tar lång tid att att få ut. De har även tagit prover för gluten nu så får se.

Hur mår ni? Hur blir kalaset tro?
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-26 20:41:53 följande:

Kaoset över för denna gång! Eller kalaset menar jag ju ;) äldsta hade jättekul o två timmars kalasande körde slut på föräldrarna iaf! Bara mellan som somnat. Lillan kan inte komma till ro o äldsta har nyss fått höra klart på andra Harry potter boken. Nu hoppas jag de två vakna barnen snart knoppar in! Behöver lite tid i soffan!

Hejja hejja :) skönt att magen vart bra. O kul med kalas men skönt när det är över :)
    Hur gör ni med lillans kalas? Ska bi ha tårta osv? Fiskedamm? För här kommer det lite äldre barn oxå nämligen. Hmm.,

Här har magen vart lugn i 2dygn o nu på morgonen kom kräkningarna tillbaka. Suck! Stackars liten o stackars en stressad mamma.
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-27 12:07:49 följande:
    Nej men vad säger du? Kom det tillbaka? Lilla vän... :( hur går ni vidare? Avvaktar? Inte roligt, förstår om du är stressad. Tummar för ett litet bakslag o sen blir det bra!

Vi kommer ha tårta på lillans kalas men på våra släktkalas brukar vi inte ha godis. Det brukar bli på barnkalasen. Ngt sådant blir det inte för lillan.
    Här kräktes hon p hade diareér hela dagen igår, åt inget. Fick feber på kvällen o ännu högre i natt. Inte kissat under hela natten förrens i morse. O feber borta o inga kräkningar men fortsatt diaré. Hur ska man hå till väga? Ingen som vill hjälpa, de säger bara att det är magsjuka osv. Får hon feber o kräkningar igen så får jag åka in till akuten tänker jag.

Okej, ja vi tänker också ha tårta. Vi får nog ha fiskedamm med tanke på äldre barnen men lillan får väl en smoothie elr så.
  • pco
    Tjej78 skrev 2016-04-30 21:16:19 följande:

Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?

Det var precis så det började för oss. Hon åt vanligt o var sig skälv men på natten efter gröten kröktes hon upp. I 13 nätter o sen två dygns uppehåll o sen kröktes hon i 2 dygn till o nu är det borta men hon äter inget nästan o är fortfarande lös i magen.
    Kanske liknande bakterie?
  • pco
    Blicka skrev 2016-05-01 00:54:12 följande:

Pco - hur går det för lillan?

Idag har det varit mkt bättre. Inget kräk o ingen diarè men äter dåligt, vill inte ha någonting annat än pommes, lax o potatis, suck! Varje måltid har blivit en fight, jätte tråkigt. :(
    Är sönder stressad då jag har tusen grejer o göra inför lillans kalas på lördag o dessutom har mannen blivit matförgiftad av kyckling så han bara ligger o jag får ta allt. Handling, städning, matlagning, alla fighter med lillan o sen har hon börjat somna sent (ikväll 21.30) o sen ta tag i disk o hinna med mig själv o skriva handlingslistor o ja precis allt. Är så sönder stressad att jag t o m fått herpes som blossat upp :(
  • pco
    malle88 skrev 2016-05-03 11:23:31 följande:
    Skönt, hoppas det håller i sig! Du kan kanske ge henne den maten som hon vill så du slipper den fajten? Hon kommer att börja äta annat igen när hon mår bättre.

Typiskt att han skulle gå och bli sjuk just nu, hoppas ni alla mår bättre inför kalaset! ( om jag vore du skulle jag strunta i städningen till dagen innan. Det blir så stökigt iallafall ;) ). Då borde din sambo också må bättre och kunna hjälpa dig. Stressa inte sönder dig så du inte kan ha kul på kalaset själv :/
    Tack, jo det är sant. Bara det att vi får gäster redan i morgon. Men aa nu är kl snart 01 och jag är mer eller mindre klar iaf :)
    Mannen har mått bättre idag så kan ju hoppas på hjälp från i morgon :)
Svar på tråden Majbebisar 2015