• pco

Majbebisar 2015

Nä ursch va många vart dåliga här i påsk :( så tråkigt för oss alla. Hoppas att nästa blir bättre.

• pco
    summa21 skrev 2016-03-28 08:53:35 följande:
    Vad tufft! Vad sa läkarna mer? Fick de se det när

ni var där? Jag tänker att det finns mycket som är övergående med.

Vår påsk har inte varit så kul. Stora killen har varit och ät riktigt dålig i hög feber, totalt utslagen. När han är sjuk är han riktigt mammig och kan bli hysterisk när jag tar lillan. Hoppas nu bara att inte resten av familjen får det.
    Nä hoppas att det räcker med sjukstuga nu för er! Är minstingen också mammig? Förstår att de är det när de är sjuka, stackars de :/
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-29 14:44:54 följande:
    Hon gillar att gå längs möbler men är för ostadig för att hålla balans själv.

Tycker mig se två tänder på g uppe nu. Spännande!
    Nej ursch, stackare :( inge kul med ögoninflammationen, hoppas hon blir bättre snart.
    Okej va kul :) här drar hon sig upp men gillar inte att gå :(
    Här har ena övre tanden kommit, den andra är svullen men inte spruckit igenom än.
  • pco
    summa21 skrev 2016-03-29 18:30:45 följande:
    Det var det jag tänkte spontant med, att det liksom är lite ryck av upphetsning. Är ju jättebra att det inte är något bortfall. Får ni kontakt med henne när det sker. Även om de tänker att det är normalt ska det ju såklart tas på allvar om ni upplever att det inte är det. Jag tycker våra små får lite ryck ibland men det är ju svårt att jämföra när jag inte sett er lilla. Hoppas ni får tid snart, om inte annat än för att få stilla oron!
    Tack för tipsen.
    I och med att det går så fort så hinner man knappt få kontakt men där hon tittade innan det börjar tittar hon fortfarande tills det är över.
    Min syster hant säga hennes namn 1gång innan det va över o då titta hon upp efteråt alltså inte under dessa sekunder.

Jo, förstår att det är svårt att jämförs när man inte sett. :/
  • pco
    Tjej78 skrev 2016-03-29 20:00:09 följande:

Nån fler som har problem med nattningen nu när vi ändrat till sommartid?
    Här gör vi stora framsteg, lillan ställer sig upp mot allt hela tiden och går längs allt som finns. Hon ställer sig upp mot briovagnen och tar en tur utan problem, byter till sin stol eller pall som glider lätt över hela köksgolvet och sen längs köksskåpen bort mot briovagnen igen :) Har även här två tänder på gång, framtänderna uppe. Verkar ha lite ont för det äts mindre men humöret är ändå uppe.

Så kul, din går oxå :) vad duktiga de är :) längtar jag oxå :)

Ja här märks det rejält, somnar oftast inte förrens ca 20.30 o vaknar vid 07-07.30
    O brukar annars sova lite innan 20 o vakna vid 06.30

Hur gör ni med nattningen nu för tiden?
    Har de börjat dova i egna rum?
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-29 22:51:49 följande:

Tycker övergång till sommartiden gått smärtfritt i det stora hela. Lite knas med lurarna på dagen men lillan har somnat ca 19.15-19.45 på kvällarna o vaknar 7-7.30.

Ang rutiner vid nattning har vi kvällsgröt o sedan pyjamas o tandborstning. Lägger henne i spjälsängen, stryker på ryggen o säger godnatt vi ses när du vaknar. Stannar ofta i rummet men hon kan ibland somna om vi går. Lillan somnar själv på några minuter. Bökar hon får hon böka, tids nog lägger hon sig själv o somnar. Att jag försöker stryka o buffa stör just nu mer än hjälper.

Samma här. Innan somna lillan när jag låg brevid i vår säng o hon i sin fast jämte min sida o strök henne på ryggen men gör jag det nu så stör det bara henne verkar det som iaf. För hon bökar ofta ett tag o sen lägger sig o då för att somna son förr stryker jag henne men då bara sätter hon sig igen.
    Så nu säger vi godnatt efter bokläsning o så släcker jag o ligger tyst o 1-2 ggr gnäller hon o så lägger jag henne till rätta o så sover hon, dock bökar hon ganska länge innan hon kommer till ro typ byter nappar hundra ggr o drar de mot spjälsängen o lägger sig med fötter på kudden osv.
    Fråga är egentligen om jag ändå ska gå ut? Kanske känner hon att jag ändå är där? Elr kanske det blir värre då för de ggr hon gnäller så sitter hon elr står o håller i spjälsängen precis där mitt huvud brukar vara. Så vet inte riktigt om det hjälper elr ej att jag är där?
  • pco
    Tjej78 skrev 2016-03-29 21:28:14 följande:
    Det är därför vi måste sitta inne hos lillan, hon vill ju ställa sig upp hela tiden! Innan hon lärt sig att ställa sig upp somna hon av sig själv, vi bara la henne i sängen och sen somna hon på 5-10 min. Nu, om vi gör så bara ställer hon sig upp och skakar galler :) Vi får sitta där inne och lägga henne ner när hon försöker ställa sig upp, buffa henne i rumpan och sjunga vaggvisor.
    Samma här vi strök lite på ryggen förut så sov hon typ direkt bmnu bökar hon massa o innan så la jag ner henne hela tiden o hit o dit men märker att det bara stör henne. Nu får hon göra vad hon vill för till slut lägger hon sig ner elr om hon gnäller så då lägger jag ner henne annars inte o det har gått snabbare ändå.
    Prova kanske att låta henne vara lite o få böka runt ett tag?
  • pco

Förresten någon här inne tipsa om mariekex o jag var/är lite feg då jag är orolig för att sätta i halsen. Men, det har gått jätte bra. Hon älskar det :) tack för tipset!

Och någon tipsa om egen dag typ shopping när jag var i Sthlm hos min mamma och .. Jag gjorde det :p kändes skönt att vara lite själv men läskigt att vara i från henne ändå.
    Tack för tipset!

• pco
    malle88 skrev 2016-03-30 08:03:32 följande:
    Bravo! :) hur gick det för sambon? ;)

Lillan älskar mariekex och tuggar glatt utan sina tänder :)
    :) jo det gick bra förutom att han lagt henne två ggr under dagen för att hon verkat trött sa han. Hmm ja klart hon är trött men då fick jag ta en fight på 2h oxå på kvällen :/
    Men ja annars hade det gått bra iaf :)
    O skönt va det men tanken kring henne fanns hela tiden. Men så är det nog? Elr? :p
  • pco
    malle88 skrev 2016-03-30 07:55:31 följande:

Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(

Funkar det om du lägger dig brevid fast i din säng o klappar o stryker på henne?
    I början va det jobbigt här oxå men gallskrek hon tig vi upp o trösta o sen la ner henne igen o höll på så ett tag o sen blivit bättre. Sen somna hon bara vi strök på ryggen o nu behövs det inte ens. Ligger fortfarande brevid om hon behöver mig vilket är ibland då hon sätter elr ställer sig upp men då säger jag 'lägg dig ner' lägger ner då o stryker lite och i början fick vi hålla på så mer o nu knappt något 1-3 ggr o sen sover hon. Vissa gånger domnar hon bara själv.
Svar på tråden Majbebisar 2015