• pco

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2016-03-23 16:41:48 följande:

Ang egentid vill sambon att jag ska ta för mig mer o göra saker på egen hand. Jag är Dick ett hemmadjur...Han är bra på egentid - springer, cyklar mm o sen reser han i jobbet också. Jag vet också att han uppskattar egen tid med barnen utan mig nära o mina rutiner följs då inte utan han kör sitt race då. Lite frustrerande tycker jag men lillan verkar köpa det så då får det vara så. Jag får bita mig i tungan! Jag brukar träffa kompisar ibland på helg/kväll men träning gör jag med lillan dagtid.

Haha ja bita sig i tungan får man göra ofta. Tyvärr är jag inte så bra på det utan säger vad jag tycker, kanske för mkt. O därav blir han nig oxå osäker. Men han vet när hon äter, gör sig i ordning för natten elr så ser han väl att aa hon måste bada. Men inget av det gör han spontant.

Skönt att du kan pka iväg ändå. O så länge lillan är nöjd så försök o slappna av du oxå :)
    ...alltid bra att komma med tips som man själv borde följa haha
  • pco

Tjejer. Jag upptäckte något här om dagen.
    Lillan satt o lekte med en sked o mata dockan osv o när hon själv skulle stoppa in i munnen så börja armen att skaka/rycka i några sek. Men a jag tänkte inte mer på det och igår samma sak då vid lunch o hon kollade då på sin arm som om undra vad som hände. O gjorde så 4-5gånger under dagen.
    Idag när jag skulle ge henne vatten så drog hon fram huvet för att dricka så börja huvet skaka i ca 3sek 3gånger om innan hon börja dricka. Blev jätte rädd. Jag titta på henne o fråga vad som hände men hon verkade oberörd. Ser ut som ofrivilliga skakningar.
    När hon dock blir exalterad för något så spärrar hon upp ögonen o armarna ut o spänner sig så hon skakar lite.. Men detta verkar hon inre göra själv :/ någon som känner igen? Har ringt BVC så hoppas de ringer upp imon. Borde jag vara orolig?

• pco
    Tjej78 skrev 2016-03-23 22:03:57 följande:

Eftersom vi ska till mormor och morfar på påskafton, till farmor och farfar på påskdagen och till mina gudföräldrar på annandag påsk kommer barnen säkert överösas med både presenter och annat gott så av oss får inte lillan nått och storasyster ska för första gången få ett Kinderägg till fredagsmys.
    Ang att bli tagen för givet, egentid och hjälpa till med matning, nattning, blöjbyte mm är jag vad jag läst av er andra lyckligt lottad. Min sambo hjälper till 100% här hemma, det är alltid han som matar lillan till middag ( jag har ju gjort det hela dagen! ). Vi nattar alltid tillsammans, jag tar alla nätter och han tar alla morgnar. Matlagning tar föräldraledig hand om på vardagarna och på helgerna hjälps vi åt. Jag tränar 2 gånger i veckan men de är först kl 20 så jag hinner vara med och natta, han springer 2 gånger i veckan och det gör han efter 20 så han kan va med och natta. Tjejträff har jag en gång i månaden och då tar han hand om allt, han jobbar kväll 2 gånger i månaden och då tar jag allt. Visst kan han också säga nått dumt när han kommer hem och han har nog ingen aning om hur mycket jag fixar, plockar och gör här hemma men det kommer han väl på nu när han ska va pappaledig, jag ska nämligen börja jobba nästa fredag. Jag har sagt att jag förväntar mig att han gör allt som jag gjort och enl honom är det inga problem....jag tror han kommer få en riktig aha-upplevelse :)

Härligt att höra. Så det ska vara :) man behöver få egentid ibland. Båda två. Säger oxå att jag klagar nog lite mkt på honom o dålig på att släppa in honom. Samtidigt som han är dålig på att ta initiativ att själv se när hon ska äta o bada osv. O bra tyvärr på att ta mig föregivet att jag ska göra det mesta bara för att jag är hemma. Visst att han har matat henne på natten när hon åt då o vissa mornar tar han henne men ser inte vad jag gör hemma o är väldigt bra på att dra i väg på ditten o datten o tar föregivet att jag ska göra allt.
    Sitter jag i soffan o ber han göra något så frågar han ofta 'vad ska du höra då'? För att han är van att jag gör allt. Så då är det lättare att ta det själv. Så därav är lillan nig mammig för jag möter hennes behov hela tiden o ser henne o ser vad som ska göras o förbereder osv.
    Ska det bli skönt att börja jobba o komma ut lite? :)
  • pco

Vad tycker ni om nya babyzen yoyo+?
    Är det mer en resevagn än vardagsvagn?
    Är sugen på att sälja min o köpa denna elr kronansylky/s .. Vad tycker ni?

• pco
    Blicka skrev 2016-03-26 06:37:51 följande:
    Så sant! Är farlig på att småäta nu när jag är hemma... Men igår köpte jag löparskor så nu ska jag försöka komma igång utöver mammaträningen.
    Vad duktig du är. Jag skulle också behöva det.
  • pco

Vilken påsk det blev här. Tycker stt lillan börjat skaka mer med båda händerna samt med huvet. Men det handlar kanske om 2-3sek o det ser precis IT som om hon spänner sig men att hon inte riktigt har koll på vad som händer..har märkt att det alltid är när hon håller i något. Det är inte stt hon bara sitter ekr kryper o det kommer utan när hon pillar lixom o kollar på ipaden o har haft något i handen. Kanske är en slump men vet inte.
    Åkte in till skuten i Norrtälje men ville skicka oss till Astrids i Sthlm men kände att vi lika gärna kan vänta o görs utredning i Gbg för DDT känns inte akut. Men får väl göra en utredning. Påsken har väl vart bra här annars men inte kunnat slappna av direkt.

Hur har den vart för er?

• pco
    Blicka skrev 2016-03-27 15:25:43 följande:
    Usch för att oroa sig :( blir ju lätt att man tänker mer o mer på det o det är ju inte kul.

Vi har en skön påsk. Fler vuxna så jag har fått tid med de äldre barnen var för sig o även med sambon. Det är lyxigt. Imorgon åker vi hemåt, ev stannar äldsta barnet kvar ett par dagar hos farmor o farfar.
    Ja verkligen. Känns inget kul alls. Ibland tänker man på annat o plötsligt äran tillbaka där i de tankarna igen :/

Skönt att komma i väg o få lite mer tid med de stora såklart :) mysigt :) har ni vart i Norrland? Det va du som va där ifrån elr?
  • pco
    Serah skrev 2016-03-27 20:05:05 följande:

Pco: usch då. Låter lite otäckt. Hoppas ni får svar på vad det beror på. Och att de är snabba på att kolla upp. Inget roligt att gå och oroa sig för :(

Vi har inte firat nån påsk i år. Vi drabbades av magsjuka. Så att köpa påskgodis och massa mat kändes inte lockande direkt med allt som kom upp här och där... Hua. Som tur är var det bara de äldre barnen men det höll i sig länge. Våra planer på att äta middag hos mina föräldrar fick vi skjuta upp. Nu ligger dessutom maken helt däckad i förkylning med hög feber.

Lillen gör så mycket små roliga framsteg. Så sött när han tar efter det man gör. Som sköljer tandborsten under vattnet, försöker (ibland) torka munnen med handduken när jag nattar honom för han kräks ibland upp lite välling, då försöker han även torka nappen med. Så gosar han med ett gosedjur han har, ger den till mig för att gosa och pussa :) tror de äldre syskonen tycker det är roligare nu. För det leks mycket tittut och jagar på yngstas nivå :) så härligt att se

Nä precis, oroa sig är verkligen inge kul :(

Åh nej vad trist :( hoppas att bi kryat på er så ni kanske kan ha nån typ av påskfirande isförhållandena :) :)
    Dessa magsjukor är inge kul alls :(
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-28 07:27:15 följande:
    Fy för magsjukor o feber :( hoppas ni kryar er snabbt.

Vad roligt med framsteg! Lillan har börjat skaka på huvudet o sitter på knä. Märks att balansen blir allt bättre! Lillan älskar dessutom att låtsasprata i telefon - fjärrkontroller är ypperliga att sätta vid örat o säga "aawa" (hallå).
    Ja jag fick för mig att ni var från norr :)

Kul med framsteg! Vår äääälskar tvkontrollen oxå o hon tom håller fram den som vi gör när vi byter kanal haha. Köpte en leksaks kontroll men hon vill fortfarande ha våran.
    O ja, prata i telefonen e kul, hon bara håller den bakåt men åt fel håll haha.
    Går hon mkt med grejer? Vår tycker fortfarande inte om att gå, hin kan gå vissa steg med oss men sen drar hon bara ut bena.
  • pco
    summa21 skrev 2016-03-28 08:53:35 följande:
    Vad tufft! Vad sa läkarna mer? Fick de se det när

ni var där? Jag tänker att det finns mycket som är övergående med.

Vår påsk har inte varit så kul. Stora killen har varit och ät riktigt dålig i hög feber, totalt utslagen. När han är sjuk är han riktigt mammig och kan bli hysterisk när jag tar lillan. Hoppas nu bara att inte resten av familjen får det.
    Vi åkte in idag till akuten i och med att barnmedicin är stängt idag men han trodde inte iaf att det va akut o han tyckte det låter som om hon fått för sig något bara men asså det känns inte rätt på nåt sätt.
    Hört om flera som spänner sig så men då ler elr lixom på nåt sätt visar att de gör med flit.
    Cornelia gör det alltid när hon håller i något (aldrig annars)?precis som att hon spänner sig då o småskakar till i typ. 2-3sek o hon håller kvar blicken under tiden o sen tittar upp o ser lite förvånad ut men inget bortfall elr blir ledsen på något sätt.
    Inget du känner igen?
    Ska ringa barnmedicin nu i v för att ev. Få en remiss, skulle vilja att det görs ett EEG test på henne iaf.
Svar på tråden Majbebisar 2015