• pco

Majbebisar 2015

Duktigt att sova utan napp :) hur lyckades du med det? :)
    Vi är sjuka igen :/ + att lillans tänder där uppe har spruckit i igenom oxå. Extra jobbigt för henne :/

• pco

Vi var för ett par dagar sen på BVC lilla va 72cm och 9230 tung :)

Lillan ändrar lite mat tider beroende på när hon vaknar men oftast
    07.30 gröt
    9.30 ibland något litet då hon vill ha
    11.30 lunch
    14-14.30 mellis
    16.30 middag
    19.00 gröt

Vad ska ni göra i påsk? :) o hur o vad isf hör ni med påskägg till de små? Påskpresent kanske? Jag tycker det är så svårt då vi ska till min mamma i Sthlm o kusinerna får ju påskägg o såklart vill hon oxå ha när hon ser de äta.

• pco

Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
    Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
    När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv

Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
    Går era med grejer elr?

• pco
    Blicka skrev 2016-03-22 12:33:26 följande:

BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.

Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.

Samma här, det tas föregivet hela tiden o så jobbar han o tränar 2ggr i v osv
    Nu när vi åker till min mamma i påsk så vill han spela golf o sånt med min mammas man o aa tar föregivet att jag ska ta med henne på stan elr så. Jag kan inte ens minnas när jag vart i från henne, ev en sväng när jag vart på Ica en kväll. Självklart vill jag vara med henne men jag har aldrig gjort något för min skull sen hon kom, inte ens vart o tränat.

Hur gör ni med sånt?
  • pco
    malle88 skrev 2016-03-23 15:34:56 följande:
    Har köpt en bok till henne. Vi ska fira hos svärisarna och kusinerna kommer få godis men hon kommer få mariekex och majskrokar i sitt. Det gillar hon :)
    Åh bra tips med mariekex :)
    Är bara lite orolig då lillan stoppar lixom i. Hela i munnen så små suga o gnaga går inte. Men ni kanske delar de i småbitar?
    Jag är så feg men sånna saker :p
  • pco

Här gillas tyvärr inte majskrokar längre utan endast ostbågar funkar haha

• pco
    malle88 skrev 2016-03-23 15:59:46 följande:
    Vi har det tyvärr likadant :( ibland verkar som han mer ser henne som ett bihang till mig än en liten person. Skulle önska att han nån gång självmant ge mat eller så men icke.

Min man jobbar mkt, reser mkt i jobbet och jagar mkt så jag kräver att han är hemma en minst dag på helgen. När vi är hos mina föräldrar får han ta henne en dag medans jag och syrran shoppar. Inger kul att ha lillan med då. Nu när vi äntligen(!) fått en fungerande läggningsrutin ska jag nog begära en ledig kväll i veckan också :)
    Exakt! Varför det vara så? Känner oxå att han ser inte henne som en liten människa ibland utan bara att aa svårt att sätta fingret på vad jag menar.
    Ja, en ledig kväll i v vore ju skönt! O i o med detta så är hon väldigt mammig oxå så han funkar inte när hon är ledsen elr vid läggning o det är ju pga att han bemöter inte hennes behov o är lika närvarande.
    Samma här med maten, han har aldrig självmant gett henne gröt att han tex tänker 'nu är kl kring 19 o tar henne för kvällsmat' utan alltid jag. Hab har gett henne kvällsmat 1 gång o då bad jag om det för jag hade huvudvärk. Visserligen kan han några gånger gå upp o ge frukost men that's IT! Aldrig lunch elr middag heller.
    Och han tror på fullaste allvar att han gör mkt med henne. Pratat med flera omkring som känner samma. Varför lixom?!
    Åh va skönt att jag fick det skrivet :p
  • pco

Jo förresten fruktstänger går bra men inte heller de andra majskrokarna. Hon gillar endast fruktstänger o sånna smutties ibland :/ hon fick russin på ett kalas i godispåsen med en smoothie som hon heller inte pt. Bara om jag oxå tar en, suck haha.

• pco
    malle88 skrev 2016-03-23 16:38:29 följande:
    Lillan är också mammig. Min kille använde det länge som argument. Men så blev han tvungen och första gången gnällde hon efter mig men efter det har det gått hur bra som helt. Förutsatt att jag inte är hemma ;)

Det är nog bara det att de inte har vanan inne. Jag hör på ett gnäll vad det gäller medans han får försöka sig fram. Det faller sig inte naturligt att tänka på mat eller annat. Men det grymt irriterande! Jag vet när min kille stod och sa att vi (!) höll på att lära henne sova egen säng, ja men eller hur? Vilka vi?

Du får med begära att får gå och shoppa eller nåt. I helgen är ni ju hos dina föräldrar så han kommer kunna får hjälp. Det är nyttigt för honom :)
    Jo det är sant. Ska försöka mig på att ge mig i väg en sväng. Tack för inspirationen :)
    Jag vet att han aldrig skulle säga nej till att jag går i väg men om jag inte planerat något så är det som att det är en självklarhet att jag tar det mesta (typ allt)

Haha ja exakt, vilka vi?! :D
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-23 16:37:56 följande:

Pco - största problemet nu med astman är att jag har en konstig smak i munnen (inte svamp har kollat) o tror det är medicinen jag la till som gör det. Har nu minskat den efter snack med doktorn o nu hoppas jag att det ska gå över.

Skönt att det inte var svamp iaf. Ja man kan få ändringar i smaksinnet tyvärr :/
    Tänk på att alltid skölja munnen både efter bricanyl och turbuhaler. Det ger sig med tiden.
Svar på tråden Majbebisar 2015