• pco

Majbebisar 2015

Här har vi redan haft dop, åh det va så fint :)
    Ingen direkt vändning här, elr har gjort det 1 gång från mage till rygg men räknas inte då hon inte gjort det igen tyvärr :/
    PH va stora våra godingar har blivit juh.
    Lycka till, till er som har dop snart :)

• pco
    Blicka skrev 2015-09-05 22:06:48 följande:
    Vad hade ni för psalmer? Behöver lite tips. Vi har haft olika till de två äldre barnen o vill ha olika även denna gång.
    Vi hade 'lilla liv' 'tryggare' och 'du vet väl om att du är värdefull' :) hoppas att det är till någon hjälp :)
    Vilka har ni haft? Nu har min mans pappa redigerat filmen från dopet som han filma så nu ska vi hem o se :)
  • pco

Va e det för mamma träning Blicka? Har man med bebisen?

Här är det inget kräk så, utan det kommer upp efter maten ibland liiiite o ibland lite mer men inget nämt värt däremot dreglar hon jätte mkt. Kan de redan vara tänder på g?

• pco

Här har min lilla blivit gnällig, hon har alltid varit så nöjd men nåt hände här vid 4mån :/
    Hon har dessutom blivit förskyld så vakna 4.40 o som om vid 6.30 sen har dagen blivit så konstig efter det, för jag är så van vid rutiner, har nästan alltid ätit o sovit samma tider, bara det att nu sover hon inte till halv 10 längre o sover sent som hon gjort innan. Nu ser våra rutiner ut såhär och hon verkligen äter o sover exakta tider varje dag vilket är skönt för då är det lättare att planera om man vill åka iväg för jag har 3 andra vänner som oxå är mammalediga :).
    07-vaknar,byter blöja o äter, gosar (gör i ordning henne för dagen beroende på hur hon är då hon vaknat)
    07.30-07.45 somnar
    09,30-09.45 vaknar,äter, görs i ordning för dagen om hon inte gjort det tidigare, åker oftast iväg om jag ska det annars går vi ut här jag bor o leker o busar
    12.00 sover
    13.00 vaknar, äter o busar o gosar
    15.00 sover
    16-16.45 vaknar äter busar o myser
    17.30 pappa kommer hem :)
    18.30-18.45 badar o görs i ordning för kvällen, myser
    19-19.30 äter o myser
    19.45-20.00 sover för natten
    O vaknar runt 07.00 igen :)
    Hoppas det bara är nu idag det blivit konstigt för att hon är lite förskyld. Hur ser era rutiner ut? Elr hur ser era dagar ungefär ut?

• pco
    Tjej78 skrev 2015-09-11 10:01:07 följande:

Natten blev bra, precis så sim den brukar vara. Vakna vid 1 och 5 för mat, somna om utan problem vid 1 men efter maten kl 5 var hon vaken en timme men sen sov hon till 8.30 Inget sjukhus än så långe :) Håller tummarna för att det bara var en fis på tvären. Någon som har erfarenhet ang Sempers magdroppar, funkar dom?

De funkar kanon. Tusen gånger bättre ön minifom. Dessutom behövs Sempers magdroppar endast ta 1 gång om dagen.
  • pco

Kul o läsa hur era dags scheman ser ut :)
    Har har vi vart och är fortfarande förskylda dock utan feber men lilla prinsesssn har haft svårt att sova o sovit mkt i min famn. Nu håller det på att bli lite bättre iaf.
    Ja det är skönt med rutiner o vilket jag är van vid, här har det knappt varit några rutiner nu när hon vart dålig och det känns lite konstigt men så får det bli, antar att det rättar till sig sen. :)

När tycker ni att man kan börja gå på öppna förskolan? :)

• pco
    Blicka skrev 2015-09-11 13:31:03 följande:

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

Ja ursch jag oxå :/ skönt med klippning, ska väl oxå ta mig i kragen o klippa mig :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-12 21:40:37 följande:

Imorgon är det dop och mitt största problem är att lillan inte har skött magen på fem dagar. Iförsig inte ovanligt för henne men jag vet ju hur de blöjorna blir, och jag vill inte ha en i dopkläderna :/ inte mycket jag kan göra men håller tummarna för att hon sköter magen inatt! *håller hårt*

Nu ska jag söva henne, hoppa in i duschen och sen lägga mig.

Ååh spännande :) va kul :) vad blir det för psalmer och ska ni ha solosång?
    Hoppas att bi klarar er från nr två imon, iaf just med dopklänningen hehe.
    När vi hade dop så skulle Cornelia precis äta just när det började hehe o vi som har/ hade exakta tider för allt då hon verkligen är punktlig med både ätandet o sovandet hehe men det löste sig och med det vill jag bara säga att allt löser sig :) och stort lycka till :)
  • pco

Ska vi slänga in en bild på våra godingar som är nu/blir snart 4 månader :) ?
    Jag kan börja

Svar på tråden Majbebisar 2015