• malle88

Majbebisar 2015

pco skrev 2015-08-24 17:59:30 följande:

Ja, jag känner inte heller någon stress så, men ibland när hon sitter med vid bordet elr i babysittern nedanför så tittar hon jätte mkt o sist hon satt i mitt knä så spottade hon ut nappen o sprattlade o tittade hela vägen från tallriken till min mun o känner mig så taskig när hon inte får smaka. Dock har hon fått suga lite på en gurkbit som hon för övrigt totaldissade haha, men att smaka vatten i glas är kul.,tänkte snart smått isf börja liiiiite med gröt elr majs o potatis puré att få någongång då vi äter. Men är hon nöjd kandke på lekmattan sålänge så kanske inte behövs? Elr ska man alltid sätta med henne vid middagsbordet? Hur gör ni? O när kan man annars börja med lite majskrok? Hon lär ju inte annat än små slicka isf :/ hmm det är svårt.

Hon sitter i babysittern på golvet när vi äter, och när inte det passar i knät. Verkar mer intresserad av att suga på sina händer än att äta vår mat, haha. Jag tänker att intresset för mat kommer och då kan jag mosa lite potatis på min tallrik och ge henne. Har även fått smaknappar från apoteket, vet inte hur de är (skulle aldrig köpa dem själv) men det kanske kan vara något?
  • malle88
    Blicka skrev 2015-08-25 21:20:35 följande:

Nu har jag anmält mig till mammaträning utomhus i sju veckor. Får se om det får fart på motivationen att träna... Men känner mig helt lost vad gäller träning ute... Hur klä sig i höstrusk?

Vad roligt! Ingen aning hur man ska klä sig, beror väl på vad ni gör ;) skulle dock satsa på många tunna lager
  • malle88

Nån mer med problem att få bebis att koncentrera sig på amning? Lillan snurrar som en mask, vrider och spänner sig, sprattlar med armar och ben. Hade det inte varit för att hon väger för lite akylle jag inte bry mig men nu får jag lirka med henne, helst sitta i ett mörkt rum utan stimulans som tv/mobil med en filt lindad runt

• malle88

Idag ska jag och lillan åka till mormor. Sex timmars tågresa med byte på Stockholms central. Med barnvagn, bilstol och packning för fyra dagar. Blir alldeles svettig bara jag tänker på det. Fredagsrush och jag och min allt annat än smidiga kronanvagn kommer helt säkert vara i vägen hela tiden men så får det bli, hade inte möjlighet att åka tidigare. Önskar bara att folk kunde hjälpa till med vagnen istället för att bara tränga sig före och blänga.

Ang. sexlivet, blir inte mycket med det just nu och jag har bara ett barn men saknar lust. Kanske kommer tillbaka när jag slutar amma? Tur att jag har en förstående gubbe :)

• malle88
    Blicka skrev 2015-08-28 11:56:53 följande:

Tuff du är har enbart flugit med mina o då checkar man ju in vagn o väskor vilket är skönt. Ett tips - köp en begagnad vagn att ha hos mormor så slipper du dra din egna. Vi gjorde det med vår nr två o det är ju så smidigt! Bilstolar har mina föä kunnat låna för billig penning via NTF. Ngt att kolla upp kanske? Ha det toppen med mormor

Tack vad snäll du är :) vi har åkt tåg och flugit och det är betydligt smidigare än bil med denna damen, men jag brukar strunta i vagnen och ta bärsele men mamma insisterande. Antar att hon ska spatera runt grannarna med vagnen ;) tack för tipset med bilstolen, har inte tänkt på det men det hade varit bättre. Ny vagn kommer jag ganska snart att införskaffa när hon sitter lite bättre. Kronan är jättebra hemma men ett riktigt åbäke att ta med någonsta ;)
  • malle88
    Varit där skrev 2015-08-28 11:59:07 följande:

Jag fick mitt andra den 31a maj så hon blir 3 månader på måndag. Hon föddes samma dag som mig och både pappa och min äldsta är född i maj och en av sambons barn.

Välkommen. Smidigt att få ihop era släktkalas iallafall ;)
  • malle88
    Serah skrev 2015-08-28 18:57:37 följande:

Har förresten en gammal brio som tar stoor plats. Sura blickar på buss när man åker haha.

Ang sexlivet är det skönt att det inte bara jag som har det trögt. Tror dessutom jag fått svamp eller nåt... Känner mig lätt sårig, torr och kliar en del. Fick även tillbaka mensen för nån vecka sen och efter sju dagar med bindor vart det olidligt. Kliande och svidande i slutet av mensen. Höll på att bli galen.

Det lustiga var att bm sa att det inte var nån svamp alls, ingen synlig iaf. Men den kollen var när bebis var runt 2 månader. Så det är ju ett tag sen.

Min lille blir fyra månader nästa vecka :)

Igår fick jag ett hjärtligt skratt av honom när han fick stå upp en stund. Såå mysigt ^^

Haha ja jG började fundera vad du menade med makabra innan jag såg att du rättade till det i inlägget efter ^^

Har du provat bindor från astma o allergiförbundet? Tror det är typ Ica. För jag tål inte bindor så bra så avslaget var ett helvete, men de funkade iallafall :) min mens kom tillbaka redan två månader efter förlossningen. Hade hoppas på lite längre tid, men men.

Resan gick bra, rushen hade inte kommit igång så det var lugnt. Men hjälp med vagnen fick jag en gång av en gammal dam, annars fick jag be om hjälp.
  • malle88

Hoppas han mår bättre Serah och att ni får åka hem snart!

Pco: Tänkte ge henne smakisar i samband med att jag äter lunch. Då brukar hon vara piggast :) dock efter jag ätit eftersom jag mår illa av kladd ;)

Här har sömnen verkligen förändrats. Från att sova hela nätterna med enstaka uppvak för mat vaknar hon vid två och sover sedan superlätt och bara vid bröstet. Somnar om djupt först fram emot 6-7 :( skulle kunna ha henne liggande bredvid egentligen men vågar inte riktigt det för jag rör mig så himla mycket) så vi har en riktig nattkamp. Nån med tips på hur man tröttar ut en bebis snabbt på natten? :)

Lillans ögoninflammation har kommit tillbaka så idag bär det av till barnmottagningen. Det var så lätt att få tid idag att jag önskat att jag inte börjat självmedicinera henne igår med den gamla antibiotikan. Får de vad doktorn tycker.

Tyvärr så innebär inflammationen att vi missar babysimmet imorgon, så istället ska jag klippa mig. Nu åker håret (som jag ändå håller på och tappa pga amningen).

• malle88

Ny sorts antibiotika så hoppas vi det försvinner för gott. Tog bara en timme på barnakuten, jag som hade packat för hela dagen, haha.

Bra att han mår bättre Serah! Ni måste ha saknat bröderna :) jobbigt med krångel med försäkringsbolaget, hoppas läkaren kan fixa det och inte krånglar.

Blicka: Vi får se hur det blir, hoppas frisören har några korta snygga enkla frisyrer på lager för jag hat dåligt med idéer :)

Inatt ska jag prova med napp på natten, hon brukar inte ta den men kanske hjälper det med snuttandet.

Svar på tråden Majbebisar 2015