Serah skrev 2016-02-24 09:07:03 följande:
Välkommen tillbaka :) hoppas ni slipper sjukdomar framöver nu. Gäller oss alla efter denna månad, tycker jag!
Vad mycket din lilla kan! Så långt har vi inte kommit med pratet än. Möjligtvis att han säger nä! nån enstaka gång när jag försöker ge honom vatten när vi äter (fullt fokus på mat först :)) nu har han även gått över till att ål-krypa nån slags mellanting där iaf. Fort går det. Min lille klappar inte heller händerna, han satt dock och försökte lite fundersamt igår, såg så sött ut.
Usch otäckt med fall! Alltid läskigt när de gör sig illa!
Tack snälla :) ja det är skönt, äntligen friska så i morgon blir det en promenad till parken iaf :) ja pratet har kommit mer o mer, dock har hon varit seg med krypandet istället hehe. Så kul att han börjat med nä hehe nu går det fort.
Hehe va gulligt. Min lilla klappar o slår ihop leksaker men aldrig händerna så tyvärr.
Äter han bra? Min har alltid gjort det förutom efter magsjukan men nu jag vet inte att hon vrider o vänder sig, skakar på huvet o vevar ut maten från skeden med händer osv. Märker att hon börjar få egen vilja alltså.
I dag vid lunchen åt hon inte så mkt, trött va hon o ledsen för att jag tog bort ipaden. Hur gör du/ ni med sånt förresten? O sen vägra hon äta så gav en yoghurt klämmis o la henne., vissa säger att när barn gör så, så ta då bort maten o erbjud den om ett tag istället för o ge annat för då lör de sig att äter de inte det som bjuds så får de annat istället. Men samtidigt så vet jag att hon egentligen är hungrig o ger då något annat. Hur gör du/ni? Tips gärna tack :)