• pco

Majbebisar 2015

Tjej78: nä ursch va jobbigt. Hoppas liten blir bättre snabbt!

Blicka: tack för receptet på gröten, ska absolut provas :)

Här brukar tjejen vakna ca 12h efter hon somnat o oftast somnar hon mellan 19-19.30 nu de två senaste dagarna har hon vaknat vid 06 o pratat typ en stund o sen somnat om till strax efter 09. :)
    O vaknar hon så sent so sover hon efter Lunch vilket är ca 3h senare o sover då 1h drygt om vi är ute elr i din säng. Är vi någon annanstans så går det inte alls längre. Somnar endast hemma elr i vagn på dagen.
    Sover hon efter lunch sover hon endast 1gång o ev. En sväng i bilen om vi är påväg hem lite senare. Vaknar hon vid 7 så sover hn två gånger. Timmen innan lunch o sen efter mellanmålet. Om vi är på sångstunden på öppna försk. Så slumrar hon i bilen en sväng å ca 10min o sover endast efter lunch trots att hon vaknat tidigten då är hon trött efter middagen redan, stackars så då kan hon lägga sig tidigare för jag tycker så synd om henne att behöva vara så trött lixom.

• pco

Hej tjejer!
    Ser att era små har det kämpigt. Även här är det sjukstuga :( feber, slemmig o hostig o dundersnorig, har i princip värt runt på henne samt att hon sovit i min famn nu i 2 dygn, hon börjar smått bli bättre. Nu kom upp massa slem som hon spydde upp i sängen så nu ligger hon brevid mig o jag får två min över här.
    Hur går det med öron, uvi o allt som era små har?? Krya på de små liven!
    Såg som hastigast att någon fråga ang kläder nu till hösten? Jag undrar lite oxå hur ni tänker?
    Jag tänker fortfarande ha vinteroverallen o blir det fler + grader så skippar jag åkpåsen o kanske ha filt? Lite framöver typ ha en våroverall? Elr fleeceställ? Hur tänker ni?

Nu har vi sökt förskoleplats till lillan, herregud så snabbt det går. Hon börjar till hösten!
    Vet att de sover ute där så ska beställa en till vagn här nu framöver. De sover ute till Max -5 grader, ha en åkpåse då?
    Jag tänker lite långt fram ibland :p tänkte höra hur ni gör :)

Vad har ni för vagn? När vänder ni era små? Jag funderar här om ett par månader på att sälja min o köpa en sulky. Vad tänker ni? Hur gör ni? :) :)

Förlåt att det blev så långt!

• pco
    malle88 skrev 2016-01-29 06:16:25 följande:
    Usch är ni med sjuka :( hur går det med lillans astma? Kan inte vara roligt!

Funderar med på ytterkläder, men vårkollektionerna verkar inte ha kommit än :)

Skulle rekommendera att du köper en vagn på blocket om den ska stå på förskolan, har hört att de är ganska oförsiktiga med dem. Vi har en sulky från monuntain buggy och en begagnad kronan duo. Är nöjd med båda men kronan är rymligare att sova i, så den får hon ha på förskolan.

Krya på er!
    Tack för att du frågar, ja det är tungt med astman tyvärr :( lilla plutten väsnas o hostar till hon spyr då och då.

Absolut, köper ingen ny till förskolan. Riktigt bra vagnar du har :) funderar på att sälja min Emmaljunga och köpa kronan istället o sen köpa en liten slit o släng vagn till förskolan.
    Tack för tipsen :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-01-29 07:01:57 följande:

Åkpåse o begagnad vagn på förskolan skulle jag ha! Då kanske det räcker med fleeceställ att sova i vår o höst?! Skönt att ni sökt plats iaf.

Tråkigt med sjuka även hos er... Hoppas det vänder för er. Är själv lomhörd idag på ett öra så jag hoppas att det inte blir öroninflammation för egen del också. :(

Ang vagn o framåtvänt, jag brukar vilja ha mina mot mig så länge det går. Mysigt att se varandra då man pratar. Min mellan på 2 1/2 väljer väg själv (kan byta håll på vagnen) o han varierar sig!

Just det, det va smart, åkpåse så hon kan ev ha fleeceställ :) det låter ju bra :)

Nej nej ursch! Stackars er! Tycker att det räcker med sjukdomar nu för oss allihopa!
    Ja jag tycker oxå om att se henne när vi är ute så vi kan prata o så.
    Kanske ska ha kvar min Emmaljunga som jag oxå kan vända, men aa får se hur hon är framöver för känner annars att vagnen är tung (in o ut ur bilen) har edgen. O vi bor i hus men har trappar upp från uppfart till huset s vagnen förblir oftast i bilen o tänker sen när hon börjar förskolan att ta ut vagnen o gå med henne dit, hem o lämna vagnen, ut för o hämta o sen in igen när jag hämtat.
    Vad har du för vagn? Jag är lite sugen på kronan som malle88 har :)
  • pco
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

Någon som har nåt tips på vad vi kan testa?

Hur är er lilla under kvällen innan läggdags? Leker han o är glad? Elr trött och mest vill vara i famn?
    Tänker att han kanske är redo för att sova 1 gång om dagen? Efter lunch?
    Vi provade det för ett tag sen o funka ett tag men märkte att det inte gick efter ett tag så vi gick tillbaka att dova ungefär som din. Kanske vört o prova?
    Min kompis har en dotter som är 1mån äldre än våra o hon började med 1gång o funkade bra :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-01-29 19:29:15 följande:

Just det - lillan har idag dragit upp sig stående på fötter längs med soffan!

Woohow, vad duktigt :) :) min har inte börjat krypa än, hon drar sig lite fram i sittläge endast.
    Din lilla var ganska tidig o ta sig fram om jag inte minns fel? Med julkulan va? :)
    Idag när jag kom in när hon sovit (10min själv :p ..framsteg) hehe så hade hon satt sig upp o höll om ninisen i famnen :) lilla snuttan så glad hon blev :)
  • pco

Blicka: ja men det va ju smart att göra så med vagnen :)
    Ja du, tiden bara rinner väg :p

• pco
    malle88 skrev 2016-01-30 07:19:45 följande:
    Stackars liten :(

Mb köpte vi till halva priset på rean i höstas :) kronan är från 09 och är rätt klumpig. Och helt omöjlig att få in i bilen ;)
    Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?
    Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.
    Men som någon sa. Kanske det va blicka?
    Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/
  • pco
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

Samma här! Herregud va det snurras o river i allt hon kommer åt. Har oxå börjat med up&go, funkar bättre men det ska fortfarande hållas på ändå. Igår kväll höll hon på o blev hysterisk o kasta sin tandborste bakom skötbordet,suck! Men men, det är väl en del av utvecklingen :p

Idag vid lunchen så blev hon hysterisk för att jag tig bort vattenflaskan för hon hade druckit massor o dessutom skulle hon bara leka o hälla ut det sen ändå.
    Köpte en mugg med sånt stopp i så om hon håller den upp o ner så rinner det inte ut, dock förstod hon inte att hon måste suga ut vattnet. På vanliga flaskan suger hon men då kommer det ju bara hon håller den upp o ner.
  • pco
    malle88 skrev 2016-01-30 16:46:17 följande:

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

Åh nej nej ursch! Tror också att det gick bra, annars hade hon nog sagt till på ett elr annat sätt.
Svar på tråden Majbebisar 2015