pco skrev 2015-12-21 13:35:42 följande:
Va kul blicka med krypning :) ..stackarn med feber, ursch inte kul!
Här ligger lillan mest o bubblar med sitt spott på golvet o smakar även lite haha, sprattlar gör hon och drar upp vänster ben men kommer ingen vart. Hon ger tyvärr upp för lätt. Hon fick bla. En boll som snurrar och spelar musik igår som hon älskar, men blir mest förbannad när hon inte får tag på den hehe.
Någon här tips om att lägga mat i varmt vatten från termos för att få mat ute, blev kanon :)
Bara det att hon äter inte direkt burkmat, får hon det äter hon inte så mkt, men när man är utomhus så får det ju bli så med kanske frukt elr yoghurt som kompletterar då.
O sen har vi ju pratat om dessa sovtider. Förut sov lillan på fm och ef. Men det går inte länge då hon är uppe sent då. Så har börjat lägga henne efter lunch men ser att timmen innan lunch tycker hon är jobbig o vill få (nu i två dagar) knappt äta lunch för att hon är trött. (Idag åt hon men kanske inte allt som hon brukar) o sen somna direkt.
Men det som jag tycker mest aär jobbigt för hennes skull är att somnar hon då vid 11.30 o vaknar mellan 13-13,30 sen så är hon jääääätte trött efter middagen som är vid 17 och att hålla henne vaken sista två timmarna är svårt vissa dagar och tycker så synd om henne att behöva vara så trött lixom. Men kan heller inte lägga henne så mkt tidigare då hon vaknar vid 05 isf.
Och ska vi iväg försöker jag åka efter frukost så hon kan sova sen efter lunch på stället vi är. Men är vi i typ stan så sover hon inte så länge då det är musik o aa höga ljud o är verkligen sååååå trött på ef att jag då måste lägga henne o sen är det kört till kvällen.
Hur gör ni andra nu?
Förlåt att det blev så långt detta.
Jag vet ungefär hur lillan sover. Vid 11 och vid 15.30 ca en timme. Men dem är inte spikade alls. Om jag t ex vet att vi ska ha gäster låter jag henne sova vid 17/18 också en stund.
Kan hon inte ha en kortare sovstund på förmiddagen och på eftermiddagen? Du får väcka henne efter t ex en halvtimme/timme. Låter som hon behöver sova litegrann.
Vi har samma problem i stan och gallerian. Jag brukar få gå undan till ett lugnare ställe och lägga henne. T ex amningsrum eller gå ut. Om hon är sövd brukar hon sova vidare om vi går tillbaka.