Blicka skrev 2015-11-09 11:37:55 följande:
Ang jul så tror jag det alltid kommer kännas "lite mindre jul" för mig hos svärföä, men antar min sambo känner precis samma för julen hos mina föä. Julen "hemma" är man ju van vid sen liten.
Min lilla trycker upp bröstet i magläge o puttar upp rumpan o fram med knän, tar sig inte runt mer än möjligen lite roterande. Provade sittdel i helgen o lyckan hos lillan vi kör amning, gröt o matpure. Tror vi skippar välling om hon accepterar gröt!
Min kille skulle nog helst spela tv-spel hela julen :) men du har nog rätt!
Lillan har börjat knuffa sig bakåt i magläge och försöker ta sig upp på knäna. Har beställt galler till kaminen och grind till trappan. Kan gå fort nu (och så var det rea :) )
Vi kör gröt morgon och så får hon något att peta med varje gång vi äter (bröd, frukt m.m.). Men så fort jag ställer fram en tallrik viftar hon med armarna och tjoar. Jag får sluta mata henne innan hon vill för jag är rädd om magen hennes, hon har ingen botten! Tydligen var jag likadan.
Jag tänkte inte heller ge välling, men vet inte hur man ska göra för att få henne att somna när jag slutar amma. Hur tänker ni?