-
Sitter inte själv mer än några sekunder men det går framåt!Tjej78 skrev 2015-11-04 12:54:17 följande:Hur pass bra sitter ditt barn? Min lilla har aldrig gillat att ligga i vagnen när vi är ute och går om hon inte är trött och ska sova. Jag vill jättegärna byta till sittdelen men hon kan ju inte sitta.....
-
Stadig krabat - så var mitt mellanbarn. Lillan är minst av alla mina. Roligt med motoriken! Här går det lite långsammare men hon blir starkare o starkare i kroppen.Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:05:51 följande:
Hej! Jag har en bebis på 6 månader ganska precis Han väger 10kg och är 74cm lång! Stor kille! :D Han kryper på knä, sätter sig och sitter helt själv sedan en månad tillbaks.. Det senaste är att ställa sig upp mot alla möbler!! Tycker det går rätt bra, han lyckas sätta sig ned själv utan att trilla
Försöker numera byta ut ersättningen mot gröt och mat. Vissa dagar gapar han som en fågelunge och andra dagar vägrar han öppna munnen :P
-
Har hört flera som har en sådan dyna. Vilken funktion har de?Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:07:33 följande:
Vi bytte förövrigt till sittdelen när han var 3,5 månader, köpte en inovi dyna och hade ryggstödet nästan liggandes.. Funkade prima
-
Vad roligt att det funkade så bra med maten!Tjej78 skrev 2015-11-04 22:32:58 följande:Idag har jag gett mat var 4 timme och det har funkat jättebra! Det kanske är så att hon inte säger till när hon är hungrig och när hon då haverera (för att jag inte fattat signalerna) är hon för arg/trött för att sluka hela flaskan. Hon äter mindre på morgonen, det är ju inte alla som gillar frukost, uppenbarligen är hon sån :) Purén funka lite bättre idag och det tror jag för att jag gav den när vi hämtat storasyster på dagis. Då hade hon precis vilat sin långa vila och var pigg, glad över att se storasyster och sen åt hon ju också, vill ju göra allt som hon gör :)
Jo, jag har en filt med mig så jag kan få henne i lite mer sittande läge. -
Säkert mysigt för bebis! Ska prova med lillan i storebrors sittdel o se vad hon säger. Fördelen med dubbelvagn att jag kan testa innan jag gör om liggdelen till sittdel.Finurligafiluren skrev 2015-11-04 21:01:20 följande:Den är mjuk, tjock och ombonad! Så bebisen har det lite mysigare i sittdelen. Innehållet i dynan formas även efter bebisen, såkallad memory foam
-
Härligt! Bokade julresa till norr idag också, blev faktiskt tåg istället för flyg eftersom flyget gick på över 6000:-! Snordyrt! Tåget blev halva priset o känns bättre än bilen med tanke på väglag. Första långa tågresan med barnen så det blir ju spännande! Får bunkra med pyssel, böcker o lite små överraskningar så de 6 timmarna bara swishar förbi!Tjej78 skrev 2015-11-05 19:54:59 följande:
Boka resa upp till brorsan och hans familj igår :) Sjukt dyrt att resa inrikes!!! Åker inte förrän i mars men det gäller att boka tidigt annars är det ännu dyrare. Sportlov uppe i Östersund, håller tummarna redan nu för snö :)
-
Nämen aj... Inte kul. Hoppas det inte blir värre.malle88 skrev 2015-11-06 16:18:44 följande:
Lyckades fasta med bröstet mellan två brädor när jag möblerade idag (fråga inte hur). Tror jag kommer dö av smärta bara man nuddar, amma kan man ju glömma. Hoppas bara jag inte får mjölkstockning :/ tur att lillan redan tar flaska :)
-
Vi kör varannan jul med mina föä resp makens föä. Rättvist o vi vet alla hur det ser ut. I år blir julen hos mina föä. Försök hitta lite egna traditioner nu när ni har bebis - det är mysigt. Vi har nu sedan mina äldsta blivit större en skattjakt på julaftonsmorgon med uppdrag från tomten med ett paket som belöning!malle88 skrev 2015-11-06 16:28:41 följande:Tåg är smidigt tycker jag (bara det går ;)) dessutom kan man röra sig lite mer än på flyg eller bil. Vad roligt att fira jul där det garanterat är snö :) min make har tyvärr tackat ja till att fira med sin familj vilket ärligt talat är urtråkigt :( mat, presenter, hejdå, noll julkänsla
-
Ang jul så tror jag det alltid kommer kännas "lite mindre jul" för mig hos svärföä, men antar min sambo känner precis samma för julen hos mina föä. Julen "hemma" är man ju van vid sen liten.
Min lilla trycker upp bröstet i magläge o puttar upp rumpan o fram med knän, tar sig inte runt mer än möjligen lite roterande. Provade sittdel i helgen o lyckan hos lillan vi kör amning, gröt o matpure. Tror vi skippar välling om hon accepterar gröt! -
Mina två äldsta åkte i en emmaljunga city cross o den sittdelen var också gigantisk! Har en bugaboo donkey nu med ergonomisk sittdel o den är betydligt mindre.malle88 skrev 2015-11-09 19:55:52 följande:
Vi firar jul hemma och svärisarna kommer hit (efter viss övertalning för nu måste deras hund fira jul ensam). Det är nog mer det att jag är van att fira från morgon till kväll, spela spel, charader och umgås. De "firar" mer pliktskyldigt och utan särskild glädje. Spel är det inte tal om. Men maken är deras enda barn och vill inte lämna dem ensamma och vi kommer bra överens så det blir nog bra. Med lite tur kommer pappa med :)
Byte till sittdelen på kronanvagnen och den var gigantisk, lillan når knappt fram till bygeln med fötterna :O men hon är jättenöjd att kunna sitta så det får väl vara så.