Majbebisar 2015
Lillan har blivit jätteförkyld och har feber och har gnällbonanza :( igår lämnande jag henne till maken och flydde på jobbfest och det gick jättebra :D skönt att hon accepterar oss båda igen efter en mammig period.
Lillan har blivit jätteförkyld och har feber och har gnällbonanza :( igår lämnande jag henne till maken och flydde på jobbfest och det gick jättebra :D skönt att hon accepterar oss båda igen efter en mammig period.
Vi har börjat köra tassmetoden om kvällarna på lillan. Tidigare vaknade hon helt 80 % av gångerna jag lade henne i sängen. Nu är det betydligt bättre :) bra så jag och maken kan umgås med varandra på kvällen. Under nästa tjänsteresa om några veckor tänker jag köra även på natten och förhoppningsvis minska antalet uppvak på natten
Just nu har vi stora problem med att få vår dotter att äta :( Idag börja dagen kl 05.30 och eftersom sista målet var 23.20 tänkte jag att hon skulle vara vrålhungrig (hon brukar nämligen äta vid 3.30) men hon ville inte ta flaskan!! Tror hon ätit typ hälften av vad hon brukar men verkar ändå som vanligt dvs glad och nöjd. Lillan är nu 5 1/2 månad och eftersom hon ligger över kurvan är jag inte orolig men man undrar ju varför.... Någon annan som känner igen sig?
Har ni bytt till sittdel ännu? Tanken slog mig idag att det kanske snart är dags...
Hur bra förstår ni era barns skrik? Kan ni höra på deras skrik om de är hungriga, trötta, närhet osv?
Idag när lilla gick upp 05.20 och vi börja dagen i lugnt tempo funkade det fram till 06.25 då haverera hon i babygymet. Eftersom hon inte ätit sen 23.30 tänkte jag, nu vill hon ha mat men ack. Nu i efterhand tror jag bara att hon var less på gymet och ville vara i famnen. Jag tycker alla skrik låter lika.....
Testar lillans nattlampa nu o den verkar gillas! Hoppas hon somnar snart, haft en intensiv em/kväll med alla barn, behöver sova själv.
Börjar knorras i vagnen nu när vi är ute så sittdel får det snart bli!