• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2015-10-19 19:56:44 följande:
    Är din dotter 5 månader idag?
    På onsdag för att vara exakt!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-20 07:45:09 följande:
    Vad skönt att du fick motsatsen nu, modigt att skaffa två till :)

Jag borde inte klaga egentligen, hon är jättesnäll men gnäll är det värsta jag vet ;) plus att jag aldrig får chansen, för så fort jag gör det får jag en harang om hur hemsk min kille var (bara för han hade svår kolik) ;)
    För oss var det alltid en önskan om syskon o dessutom är första tiden med bebis egentligen väldigt kort! Men visst är det skönt att minsta är så nöjd nu när det är två till att sköta om

Gnäll är jobbigt... Håller helt med!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-10-19 21:48:07 följande:
    Aha, min lilla blev nämligen 5 månader idag :)
    Visst går det undan? Noterat några nya färdigheter? Här är nyfikenheten stor när vi äter o rullar runt gör hon hela tiden nu! Dessutom så road av bröderna o skrattar gott åt dom.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-10-20 09:14:12 följande:
    Ja, helt sjukt att det redan gått 5 månader!! Lillan har nu lärt sig att rulla från rygg till mage utan problem men inte tillbaka så nu är det mest gnäll så får jag vända på henne.... Mat är hon inte alls intresserad av, vi ger henne en smakportion gröt varje dag och har gjort det sen hon va 4 månader men allt spottas i princip ut men vi kämpar på. Helt klart road av storasyster, så himla kul att se hur de båda skiner upp och skrattar åt varandra :)
    Det är häftigt med syskonrelationer! Våra äldsta både älskar o avskyr varandra - så mkt bråk där. Får se hur relationen till lillan utvecklas... Just nu är hon ju rolig eftersom hon ligger där hon ligger o inte tar sönder/snor saker!
  • Blicka

Just det - strumpor. Har köpt ett par av märket Name it som än så länge verkar sitta kvar på lillans fot. Tips om ngn fortfarande är på jakt.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-10-21 07:07:27 följande:

Två nätter i rad har hon bara vaknat två gånger och sovit till halv sju. Känner mig typ utsövd :D

Vad härligt med lite mer sömn vår tvååring fortsätter att stöka på nätterna... Zzzz
  • Blicka

Några riktigt gnälliga dagar har vi haft. Antagligen vaccinet eller så är vi på väg in i ngn ny fas igen återstår att se hur dagen blir. Nöjd o glad nu på morgonen innan luren, får se hur hon är när hon vaknar.

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-10-23 09:18:45 följande:

Min son föddes 31 a maj på mors dag

Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?

Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?

Välkommen!

Har inte helt fasta tider än men kör efter tanken EASY (eat, activity, sleep, time for you) o det passar oss. Mellan 2-4 timmars intervaller dagtid, allt beror på längden på lurarna. Lillan ammas, börjat smaka lite vanlig mat/gröt. Blir nog ännu tydligare tider när mer mat införs. Hon sover ute i vagn på dagtid. Somnar i soffan bredvid mig på kvällarna. Sover ofta mellan 21-05/06 i ett svep, men kan ibland vakna o vilja äta.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-23 09:47:07 följande:
    Hur går det för er? Jobbigt om hon är gnällig på dan och brorsan härjar på natten...
    Natten var tuff... Lillan vaknade kl 2 o kl 5, mellanbarnet strax efter fem. Sen förkylning på det! Trött idag!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-23 09:49:33 följande:

Lillan har äntligen börjat äta och snaskar gärna i sig gröt två gånger om dagen :) hon har även lärt sig blåsa ut luft och kombinerar gärna dessa två ^^

Vad roligt!
Svar på tråden Majbebisar 2015