• pco

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2015-11-02 21:58:55 följande:

Har ni bytt till sittdel ännu? Tanken slog mig idag att det kanske snart är dags...

Ja vi gjorde det för ca 1 månad sen då hon inte ville ligga ner längre när hon va vaken.
    Dock började hon med det redan vid 4 mån o på vår Emmaljunga vagn så kan vi sätta upp liggdelen ett snäpp men sen hon börja vända på sig så gick det inte längre för man kunde inte spänna fast henne i sittande läge i liggdelen.
    Det finkar fint med sittdelen :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-11-02 22:38:33 följande:
    Var hon tillräckligt trött? Du borde ju kunna lägga henne och gå ut så kanske hon somnar av sig själv? Om du hör henne kan du gå in om hon börjar gnälla. Här kan du läsa mer somnforbarn.wordpress.com/category/tassmetoden/ det tar ett par dagar :)
    Jo asså hon höll på o somna i famnen flera gånger men när hon håller på o somna så börjar hon sprattla o babbla.
    När jag la ner henne nu ikväll så låg hon o prata o kasta kaninen fram o tillbaka, la sig till rätta för o sova ett par gånger emellan.
    Visst jag hade nog kanske kunnat gå ut men jag vill inte att hon ska ligga där inne i mörkret själv med bara spöklampan tänd i sängen (hon kan inte somna om ens en liten vanlig lampa är tänd, hon hade det förut) o hon är dessutom lite mörkrädd. Men ja hon blev inte ledsen när jag bara la ner henne nu ikväll.
  • pco
    Blicka skrev 2015-11-03 21:38:18 följande:

Testar lillans nattlampa nu o den verkar gillas! Hoppas hon somnar snart, haft en intensiv em/kväll med alla barn, behöver sova själv.

Vad är det för nattlampa? :)
  • pco

Här har vi alltid kört varannan jul hos mina föräldrar då min mamma bor i Sthlm med familj och min pappa bor här ensam. Och samma som malle skriver om svärföräldrarnas noll julstämning så är nig hos mina också, de kör allt helt konstigt enligt mig så som jag inte är van och sen åker de ofta till min mans mormor som bor en bit bort. Dock har vi försökt o tänka hur vi ska lösa detta nu när vi har barn. Men de har inte vart så intresserad tidigare och inte heller frågat något nu heller. Känns ju dumt att alltid välja bort de också :/ åh det är så svårt.

Här har lillan förresten börjat dra upp knäna och dra sig bakåt lite smått :) så kul o se hur de utvecklas :) hur är det med era små?

Ni som har ersättning, hur länge tänker ni ge det?
    Och har ni börjat med välling? Hör har vi börjat blanda 150ml ersättning och 50 välling som funkar med dinapp 2, problemet är att hon jan inte ta 3an elr krysset och sen när vi ökar med välling så kommer 2ans hål vara för litet för vällingen är ju tjockare, så vettefan hur man ska göra? Kan ev. Köra på NAN 2 från 6mån ist för välling? Hur gör ni?

• pco

Jag tror att läggningen kommer av sig själv sen när du slutar amma om du inte vill ge flaska :)

Vi har Emmaljunga edge, den är oxå rätt stor. Men menar du att hon inte nåt fram till bygeln? Kan du inte dra fram den? Våran är flyttbar.

• pco
    Tjej78 skrev 2015-11-09 21:07:56 följande:

Någon som har tips på nattlampa som inte kräver ström som man kan ha i bilen? Upptäckte i helgen att det uppskattades inte att åka bil i mörker när hon är vaken....

Samma här, nu när vi va o handla ikväll o det va mörkt ute så blev hon ledsen när hon är vaken och inte ser nåt så jag tände bara ena baklampan, funka kanon :)
  • pco
    Tjej78 skrev 2015-11-09 21:07:56 följande:

Någon som har tips på nattlampa som inte kräver ström som man kan ha i bilen? Upptäckte i helgen att det uppskattades inte att åka bil i mörker när hon är vaken....

Dessa har jag sett vissa har i bilen när det blir mörkt.
  • pco

Fasiken, bilden kommer inte upp men det är ett litet gossedjur med en liten runt grej på magen som man trycker på.

• pco
    Pyssilullan skrev 2015-11-10 15:55:08 följande:

När kan man börja ge majskrokar?

De säger från 8mån men de flesta ger tidigare. Hon fick redan vid 5mån. O även om hon inte pricka munnen så lär hon sig att sätta in mat o nappen o bedömma avstånd till munnen osv. Nu är hon jätte bra på det. Tar även upp nappen typ från bordet o stoppar in i munnen själv :)
Svar på tråden Majbebisar 2015