• Serah

Majbebisar 2015

Hej! Vad kul att det blivit en tråd här där vi kan fortsätta prata om våra majbebisar :)

Roligt att läsa hur starka de blivit och att några snart är så stora att prova lite mat! Tiden går lite för fort ibland :D

Här går det också bra. Liten växer och blir stark. En favorit är att få stå.

Det enda är väl jag själv som kanske inte har det så bra. Mycket går upp och ner.

Krävande att ha tre barn och inget körkort. Speciellt när de äldre ska på aktiviteter efter skolan. Det gör att jag stupar i säng när alla barn somnat för kvällen vid nio. Och sexliv är det inte ens tal om :( känner mig så elak mot min sambo som inte orkar. Han säger sig vara förstående men vissa dagar visar han tydligt att så inte är fallet :( jag känner att jag inte räcker till.

Känslig fråga kanske men hur har ni det?

• Serah
    malle88 skrev 2015-08-28 11:35:00 följande:

Idag ska jag och lillan åka till mormor. Sex timmars tågresa med byte på Stockholms central. Med barnvagn, bilstol och packning för fyra dagar. Blir alldeles svettig bara jag tänker på det. Fredagsrush och jag och min allt annat än smidiga kronanvagn kommer helt säkert vara i vägen hela tiden men så får det bli, hade inte möjlighet att åka tidigare. Önskar bara att folk kunde hjälpa till med vagnen istället för att bara tränga sig före och blänga.

Ang. sexlivet, blir inte mycket med det just nu och jag har bara ett barn men saknar lust. Kanske kommer tillbaka när jag slutar amma? Tur att jag har en förstående gubbe :)

Oj :) låter som en rolig utmaning. Hoppas det finns snälla medresenärer som ställer upp.
  • Serah

Har förresten en gammal brio som tar stoor plats. Sura blickar på buss när man åker haha.

Ang sexlivet är det skönt att det inte bara jag som har det trögt. Tror dessutom jag fått svamp eller nåt... Känner mig lätt sårig, torr och kliar en del. Fick även tillbaka mensen för nån vecka sen och efter sju dagar med bindor vart det olidligt. Kliande och svidande i slutet av mensen. Höll på att bli galen.

Det lustiga var att bm sa att det inte var nån svamp alls, ingen synlig iaf. Men den kollen var när bebis var runt 2 månader. Så det är ju ett tag sen.

Min lille blir fyra månader nästa vecka :)

Igår fick jag ett hjärtligt skratt av honom när han fick stå upp en stund. Såå mysigt ^^

Haha ja jG började fundera vad du menade med makabra innan jag såg att du rättade till det i inlägget efter ^^

• Serah

Malle88: härligt att resan gick bra :) det lustiga (eller kanske mer sorgliga) är att det oftast är äldre, eller andra som har problem av nåt slag som ställer upp med att tex hjälpa till med vagn frivilligt :(själv vågar jag inte åka tåg själv med mina barn nu när jag har barnvagn. Var med om en ganska traumatisk händelse när mellersta barnet satt i vagn och min äldsta var tre/fyra år. Sen dess har jag skytt tåg med trappsteg.

Jasså? Kanske ska kolla upp de bindorna innan jag ger upp helt. Avslaget var en pina för mig också i slutet. Nu när verkligheten slog till med att få mens så funderar jag på att skaffa menskopp. Allt för att slippa bindor. Men jag har inte riktigt vågat. Det verkar kite meckigt med det :/

• Serah
    Sabine skrev 2015-08-29 14:24:38 följande:

Vårar sexliv funkar bra. Jag nojjade mig efter förlossningen så det tog drygt två månader innan jag ens vågade. Men efter det så blir mer ofta :)

Härligt att höra att ni kommit in i flow igen :)

Jag kan fortfarande känna mig sårig/torr eller vad det nu är, vid penetrering så det är sisådär med det. Enligt bm var det bara att smörja in med olja men det är ju mer utvändigt....?
    Blicka skrev 2015-08-29 20:35:07 följande:

Skaffade en menskopp innan jag blev gravid med lillan. Hann använda den två perioder men det kändes bra! Värt att testa tycker jag om du är lite nyfiken

Ja, jag är bra nyfiken! Jag måste bara få ärslet ut vagnen, haha. Vilken slags kopp använder du? Verkar finnas endel märken att välja på :/ och är man helt ny så är det svårt att välja. Åh ja just det, en fråga jag inte hittat svar på riktigt... Hur länge håller en kopp? Innan man måste kasta och köpa ny, vill säga
  • Serah

Åh jag trodde sjukhustiden var över för min lillskrutt. Men nu är vi här igen. Liten har fått urinvägsinfektion och är lite krasslig :( får se hur länge vi får stanna denna gång. Jag hoppas på bara under natten men vi får väl se :/

Hoppas ni andra mår bra! :D

Ang tampong så blöder jag inte tillräckligt för att det ska hjälpa. Men som du skriver kissemiss så läcker det för mig ivland. Plus att det känns som om jag försöker dra ut Sahara när tampongen väl ska ut >.< får se om jag vågar mig på att skaffa menskopp innan nästa mens :)

• Serah

Åh smakisar! Våra bebisar börjar bli stora! Själv har jag inte börjat med det än. Tänkte vänta till när han är åtminstone 5 månader ^^

Det är ju klurigt det där när man ska börja. Har varit lika nojig varje gång. Spelar ingen roll om det är första andra eller som nu, tredje barnet haha. Man får väl helt enkelt känna efter och se hur mycket bebisen kan tänkas vilja äta efter ett lite mindre mål mat (när man väl kommit dit).

Det viktigaste är väl (som några kloka här redan skrivit :)) att inte stressa utan ta den tid det tar :)

Vi fick komma hem igår :) väldigt skönt att vara hemma igen. Men det är ju skillnad från att vara på sjukhuset där allt är lugnt och tyst- till att komma hem till kaoset hemna :D haha. Det var uvi han har så nu är det antibiotika som gäller en vecka.

Jag har haft turen med hans söm iaf. Han somnar vid 19/20 på kvällen och vaknar bara upp när han ska äta och somnar om direkt. Sen blir han väckt vid 6/6.30 för att vi ska lämna storebröderna på skolan. Om han får bestämma så sover han gärna till 8-9 på morgonen. Men det funkar ju tyvärr inte på vardagarna.

Malle86: åh stackars! Vad jobbigt att ögoninflammationen kommit tillbaka. Vår lillkille hade en släng av det förra månaden. Men som tur var så gick det över av sig själv. Den var ganska mild också och satt bara på ett öga. Hoppas er lilla skrutt får medicin och blir av med inflammationen en gång för alla nu.

Hoppas bara att hennes nattvak bara är tillfälligt. Har tyvärr inga tips där.

Är förresten lite irriterad. Vi fick avslag på barnförsäkringen! Av en liten skitsak i hans journal. Så nu jagar vi den läkaren för att avsluta det ärendet, för är det en utredning nedskrivet i en journal som inte är avslutad så vill de inte försäkra barnet. Det är bara för att det är en liten skitsak som inte ens påverkar honom!

• Serah

Malle88: skönt att det gick fort på akuten. Det känns så drygt att sitta en hel dag för en liten sak. Speciellt om barnet inte mår bra. Nu håller vi tummarna att den antibiotikan hjälper fullt ut så att ni slipper inflammationen.

Ang läkaren så ville hon ha kontakt med en annan innan hon kunde avsluta. Det är egentligen inte en stor grej. Därför känns det lite larvigt av försäkringsbolaget. Men samtidigt kan jag förstå dom också.

Spännande med ny frisyr! Jag hade långt hår med nr 2 men när han vart ca 5 mån så klippte jag kort, till strax under öronen. (Jag har aldrig haft så kort innan) jag var nämligen så trött på att han jämt och ständigt drog mig i håret haha. Så jag kapade det.

Frisörer brukar ju ha böcker eller tidningar med olika frisyrer. Försök bläddra i en sån innan din klipptid för att hitta nåt liknande du tänkt dig :) eller bara googla ^^

Hoppas det löser sig med nappen och att hon tar nappen.

Blicka: usch då. Stackars liten. Hoppas din tvååring lugnar sig lite, så att natten inte blir alltför lång för er.

Mysigt med ny åkpåse! Den blir nog jättebra. :)

• Serah
    Sabine skrev 2015-09-04 22:24:26 följande:

Min lillskrutta har typ hostat i en månads tid men blev mycket värre de senaste dagarna. Hade läkartid igår och det visade att hon har andningsbesvär ...så vi fick inhalator och nu kan hon andas lättare. Tur att den gick på högkostnadsskyddet :)

Så har storebror också börjat hosta....dessa jädra förkylningar. Börjar riva i min hals också :(

Nämen fy! Vilken tur att ni kollade upp det! Otäckt.

Ni får krya på er!

Häromdan vände sig min lille från mage till rygg. Haha. alltid lika kul att se första rullningen. Han såg så förvånad ut. Och sen glad för att inte behöva ligga på magen, haha. Både jag och maken var bredvid och hade turen att se det :)

Han är dessutom väldigt nära på att rulla från rygg till mage.

Skönt att ni fick en lugn natt, blicka.
  • Serah

Malle88: Nä, det kan inte vara så kul, haha, att helt plötsligt hamna på mage sådär. Det blur kul sen när de lärt sig att vända vare sig det är på mage eller rygg och de rullar iväg nånstans :p

Kul ändå med ny frisyr! :) skulle behöva klippa mitt hår också. Det är så risigt ...

Vi har vant att inte döpa. Ingen av våra barn är döpta (till min farmors förskräckelse). Vi säger som så att barnen själva får välja sin tro när de är äldre. Visst är dop en fin ceremoni, men varken jag eller min man är troende och att då lova nåt som att hålla Guds ord för barnet känns lite fel.

Hur är era småttingar på kvällarna?

Min lille knodd är oftast orolig då. Efter kl 18 kan det börja bli lite smågnäll, har vi tur kan vi få honom att somna vid 19. Men som idag var det väldigt mycket skrik och gråt. Det är inte ofta det blir så mycket skrik som den här kvällen. Lite skrik brukar det ändå bli. Men då funkar det att amma, så slappnar han av och somnar då. Men ikväll funkade verkligen ingenting :( det gör så ont i hjärtat när de små skriker så.

Tror det kan ha att göra med att vi for runt i en massa affärer för att handla kläder till äldre sönerna. Men jag vet inte... Känns som att man bara gissar när de är såhär små :p

Svar på tråden Majbebisar 2015