Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.

Migrationsverket meddelar att enbart hittills i år har 6.454 asylsökande som fått avslag på sina asylansökningar avvikit och står som "eftersökta". Enbart i år, och året är inte slut än på långa vägar. Hur många det var föregående år är det ingen som verkar veta.

Gissningsvis är de flesta kvar här eftersom det är känt att man i Sverige kan söka "asyl" på nytt efter en tid och då genomgå hela asylprocessen igen och under den tiden ha gratis boende och dagersättning.

Det visste ni inte va?

Regeringen gör ingenting åt saken heller.

meritwager.wordpress.com/2015/08/14/6-454-asylsokande-som-fatt-avslag-pa-sina-asylansokningar-har-inte-lamnat-landet-enbart-i-ar/

tinyurl.com/pqqp5jj

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden 6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.
  • Gert
    apburen skrev 2015-08-14 18:51:10 följande:

Om det stämmer så är det alldeles för jä*ligt.
    De borde eskorteras ut ur landet i samband med avslag på ansökan.

Det är Migrationsverkets egna siffror så då måste man ju tro på att det stämmer.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    apburen skrev 2015-08-14 19:56:48 följande:
    Och det är bara i år... Sverige kommer sluta som ett laglöst land.
    Vissa områden är redan laglösa.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-14 20:48:42 följande:

Kan inte du Gert, bli bounty hunter och spåra upp alla dessa människor?

Bounty hunter är ett bra förslag. De ska vara betalda av staten för att leta upp eftersökta papperslösa. Tänk hur många arbetslösa som skulle få jobb!
    Give ´em Hell!
  • Gert
    pellepelle skrev 2015-08-15 09:31:15 följande:
    För det skulle ju kosta mindre än vad dessa avvikande asylsökande kostar samhället idag eller?
    Ja. Nyligen fick en gömd papperslös flykting i Umeå rätt till socialbidrag.

Sen trodde jag att pengar inte spelar någon roll. Det brukar ju låta så från vänsterhåll. Det är väl priset man få betala för att Sverige ska vara ett lite säkrare land. Mannen som knivmördade två svenskar på IKEA levde som gömd papperslös sedan 2013.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Anghammarad skrev 2015-08-15 09:43:24 följande:
    Ja precis Gert. Han levde gömd på en asyl mottagning i Arboga. 
    Han bodde på asylboendet efter det att han sökte asyl på nytt i år. Men efter hans avslag på asyl 2013 så levde han gömd i Sverige. Om han hade blivit utvisad 2013 då han fick avslag så skulle mordet aldrig ägt rum.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    pellepelle skrev 2015-08-15 09:52:26 följande:
    Så hur mycket kostar dessa gömda samhället idag och hur många ska du anställa och till vilken lön?

Vad vänstern brukar säga vet jag inte då jag inte tillhör den gruppen
    Asylbranschen är ju ganska lukrativ. Bert Karlsson kanske kan starta företag i bounty hunter branschen. Då kommer han tjäna ännu mera pengar på asylindustrin.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-15 10:56:02 följande:

Dessutom är det inte ens lagligt med Bounty Hunters i sverige, jag tog mest upp det som skämt. Eftersom Gert gärna ondgör sig över flyktingar och invandrare.

Jag vet att det inte är lagligt i Sverige. Men med tanke på rådande situation med 10.000-tals eftersöka papperslösa som lever gömda i Sverige vore det inte en sån dum idé med bounty hunters. Det är något för regeringen att titta närmare på, men inte dagens regering eftersom den är oduglig.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-15 11:06:17 följande:
    Vad vill du själv göra åt saken då? Gnälla om det på internet gör du ju redan.
    Vad kan jag göra förutom att uppmärksamma problemen på internet?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-15 11:19:25 följande:
    SD:are vill ju gärna hjälpa till på plats... Varför inte i det här fallet?
    Gör bounty hunters lagligt i Sverige och då jag ska hjälpa till på plats.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden 6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.