• Gert

6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.

Migrationsverket meddelar att enbart hittills i år har 6.454 asylsökande som fått avslag på sina asylansökningar avvikit och står som "eftersökta". Enbart i år, och året är inte slut än på långa vägar. Hur många det var föregående år är det ingen som verkar veta.

Gissningsvis är de flesta kvar här eftersom det är känt att man i Sverige kan söka "asyl" på nytt efter en tid och då genomgå hela asylprocessen igen och under den tiden ha gratis boende och dagersättning.

Det visste ni inte va?

Regeringen gör ingenting åt saken heller.

meritwager.wordpress.com/2015/08/14/6-454-asylsokande-som-fatt-avslag-pa-sina-asylansokningar-har-inte-lamnat-landet-enbart-i-ar/

tinyurl.com/pqqp5jj

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden 6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.
  • apburen

Om det stämmer så är det alldeles för jä*ligt.
    De borde eskorteras ut ur landet i samband med avslag på ansökan.

• Gert
    apburen skrev 2015-08-14 18:51:10 följande:

Om det stämmer så är det alldeles för jä*ligt.
    De borde eskorteras ut ur landet i samband med avslag på ansökan.

Det är Migrationsverkets egna siffror så då måste man ju tro på att det stämmer.
    Give ´em Hell!
  • apburen
    Gert skrev 2015-08-14 18:52:33 följande:
    Det är Migrationsverkets egna siffror så då måste man ju tro på att det stämmer.
    Och det är bara i år... Sverige kommer sluta som ett laglöst land.
  • FrauCasio

Bara i Sverige, mjäkarnas land.

• Gert
    apburen skrev 2015-08-14 19:56:48 följande:
    Och det är bara i år... Sverige kommer sluta som ett laglöst land.
    Vissa områden är redan laglösa.
    Give ´em Hell!
  • Nidingbane
    Gert skrev 2015-08-14 18:30:37 följande:

Migrationsverket meddelar att enbart hittills i år har 6.454 asylsökande som fått avslag på sina asylansökningar avvikit och står som "eftersökta". Enbart i år, och året är inte slut än på långa vägar. Hur många det var föregående år är det ingen som verkar veta.

Gissningsvis är de flesta kvar här eftersom det är känt att man i Sverige kan söka "asyl" på nytt efter en tid och då genomgå hela asylprocessen igen och under den tiden ha gratis boende och dagersättning.

Det visste ni inte va?

Regeringen gör ingenting åt saken heller.

meritwager.wordpress.com/2015/08/14/6-454-asylsokande-som-fatt-avslag-pa-sina-asylansokningar-har-inte-lamnat-landet-enbart-i-ar/

tinyurl.com/pqqp5jj

Förvånar mig inte ett dugg! Om det är 6454 i Sverige. Hur många kan det inte vara som vistas i övriga EU på samma sätt? Nej vi får nog tyvärr börja vänja oss vid att vår omvärld kommer oss allt närmare.
  • apburen
    Gert skrev 2015-08-14 20:43:09 följande:
    Vissa områden är redan laglösa.
    Jag vet... "The nogo places".

Det är tragiskt, HUR gick det egentligen till när Sverige blev hela världens socialkontor?

Varför ska jag jobba och slita när mina skattepengar går till...... ja, du fattar. Guld i mun
  • euro14

Nuvarande regering har HELT tappat greppet om vad som sker i samhället, vi har ju problem med att klassa handgranater som vapen, och får då acceptera små sprängningar i Malmö med mera.

Jag tar INTE upp alla andra missförhållanden här det blir då fera sidor.....

Svar på tråden 6 454 asylsökande som fått avslag har inte lämnat landet. Enbart i år.