• thure

SDs känsliga storleksökning

Efter en makalös uppgång för SD under vår och försommaren så slutade den etablerade pressen att redovisa svensk väljaropinion. Semester hävdar några men man kan ifrågasätta varför det endast redovisades 2 mätningar i juli, föregående år var de 4-5 stycken samma månad. Källa: status.st/

Nu är det snart mitten av augusti månad och fortfarande har ingen mätning redovisats av TV4, Expressen, Aftonbladet eller Metro.

Är detta ytterligare ett desperat försök att undanhålla medborgaren opassande information eller har opinionsinstituten tagit långledigt i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden SDs känsliga storleksökning
  • sjuttiofemman
    basic punishment skrev 2015-08-20 10:42:18 följande:

Planeringen?

Det är oundviklig konsekvens av ett kollapsat samhälle.

Redan nu finns det inte mycket kvar att rädda.

Äldre vården har kollapsat.

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

Vanliga vården ser likadan ut.

Socialtjänsten likaså.

www.di.se/artiklar/2015/7/22/ledare-sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall/

Vi ligger under invasion från tredje världen med flera tusen nya invällare och ensamma ankarbarn i veckan.

Polisen står maktlösa och har varken resurser eller erfarenhet att hantera det importerade våldet.

Till och med google gör narr av oss.

www.expressen.se/kvallsposten/knarkrondellen-gar-att-hitta--via-google/

www.svd.se/55-no-go-zoner-i-sverige

www.svd.se/migrationsverket-klarar-inte-sin-uppgift

Hur tror du detta slutar egentligen? vi bygger flera fritisgårdar för monopolpengar och allt kommer lösa sig?

Så hur ska ni gå till väga då? Väpnad konflikt eller använda demokratin för att förgöra det politiska system vi har idag?
  • basic punishment
    sjuttiofemman skrev 2015-08-20 11:08:11 följande:
    Så hur ska ni gå till väga då? Väpnad konflikt eller använda demokratin för att förgöra det politiska system vi har idag?

Vad är det du snackar om?

När landet kollapsar på sig själv så kommer folket rent allmänt bli desperata och försöka överleva och värja sig.

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:10:16 följande:

När landet kollapsar på sig själv så kommer folket rent allmänt bli desperata och försöka överleva och värja sig.

Jag antar att du vet att jag har rätt, eftersom du undviker att svara på min kommentar.
  • sjuttiofemman
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:10:16 följande:

Nja, tycker nog att du borde bekänna färg nu. Sd-anhängarna är inte tillräckligt många för att revoltera mot vårt demokratiska samhälle.
  • sjuttiofemman

Sjukt humoristiskt att några tror att media försöker mörka något :) Konspirationsteorier är det som håller den nationalistiska rörelsen (läs: sekten) igång.

• basic punishment
    sjuttiofemman skrev 2015-08-20 11:16:57 följande:
    Nja, tycker nog att du borde bekänna färg nu. Sd-anhängarna är inte tillräckligt många för att revoltera mot vårt demokratiska samhälle.

Så bullskit åt sidan, vad tror du kommer hända när samhället kollapsar och folk kommer inte ha pengar till mat betala hyra och ordningsmakten inte kommer få ut sina löner?

Samtidigt som vi har hundratusentals invällare i landet som förväntar sig guld och gröna skogar?

sjuttiofemman skrev 2015-08-20 11:19:24 följande:

Sjukt humoristiskt att några tror att media försöker mörka något :) Konspirationsteorier är det som håller den nationalistiska rörelsen (läs: sekten) igång.

Finns bara en sekt i det hela, det är den sekten som med våld försöker motverka demokrati.

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:36:10 följande:

Så bullskit åt sidan, vad tror du kommer hända när samhället kollapsar och folk kommer inte ha pengar till mat betala hyra och ordningsmakten inte kommer få ut sina löner?

Samtidigt som vi har hundratusentals invällare i landet som förväntar sig guld och gröna skogar?

sjuttiofemman skrev 2015-08-20 11:19:24 följande:

Finns bara en sekt i det hela, det är den sekten som med våld försöker motverka demokrati.

Nazzarna och SD gänget. Det var då värst vad du undviker mina inlägg
  • sjuttiofemman
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:36:10 följande:

Återigen, konspirationsteorier är vad som håller den nationalistiska brasan brinnande. Jag är 100% övertygad om att ditt scenario inte kommer att inträffa. Varför tror du att det kommer att bli så?
  • basic punishment
    sjuttiofemman skrev 2015-08-20 12:04:40 följande:
    Återigen, konspirationsteorier är vad som håller den nationalistiska brasan brinnande. Jag är 100% övertygad om att ditt scenario inte kommer att inträffa. Varför tror du att det kommer att bli så?

Att bli granskad av objektiva ögon från utlandet är inga konspirationsteorier, vi har fler länder som gått i samma fälla som vi har gjort så det är knappt nått orealistiskt mer sannolikt om vi inte ändrar spåret.

Jag har redan gett dig länkar som tyder på välfärd i fritt fall, hur många invälare till tror du vi klarar av och vad händer när resurser tar slut, nödlån ala grekland? 

Det kanske vi får, _kanske_ sen då?

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 12:18:30 följande:

Att bli granskad av objektiva ögon från utlandet är inga konspirationsteorier, vi har fler länder som gått i samma fälla som vi har gjort så det är knappt nått orealistiskt mer sannolikt om vi inte ändrar spåret.

Jag har redan gett dig länkar som tyder på välfärd i fritt fall, hur många invälare till tror du vi klarar av och vad händer när resurser tar slut, nödlån ala grekland? 

Det kanske vi får, _kanske_ sen då?

Invälare? Är det svenska ens? Det där "inbördeskriget" har man ju hört om sen mitten av 90talet.

Undvika mig är du bra på, för du har inga argument och det vet du
Svar på tråden SDs känsliga storleksökning