• thure

SDs känsliga storleksökning

Efter en makalös uppgång för SD under vår och försommaren så slutade den etablerade pressen att redovisa svensk väljaropinion. Semester hävdar några men man kan ifrågasätta varför det endast redovisades 2 mätningar i juli, föregående år var de 4-5 stycken samma månad. Källa: status.st/

Nu är det snart mitten av augusti månad och fortfarande har ingen mätning redovisats av TV4, Expressen, Aftonbladet eller Metro.

Är detta ytterligare ett desperat försök att undanhålla medborgaren opassande information eller har opinionsinstituten tagit långledigt i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden SDs känsliga storleksökning
  • thure
    Nerfherder skrev 2015-08-17 13:31:17 följande:
    Såja, lugn och fin, kom ihåg att det är tre år till nästa val
    -Tror att sjupartiet faller samman och utlyser nyval innan dess......lång innan dess!

Vi får väl se om det kommer nån OU denna vecka, jag tror jag håller på mina konspirationsteorier ett tag till.
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-17 13:38:59 följande:

-Tror att sjupartiet faller samman och utlyser nyval innan dess......lång innan dess!

Vi får väl se om det kommer nån OU denna vecka, jag tror jag håller på mina konspirationsteorier ett tag till.

Mmm tro på du, allt är en konspiration mot de stackars SD...
  • thure
    Solidaritet skrev 2015-08-17 13:35:45 följande:

Senaste mätningen jag såg var för några veckor sedan. 
    Då hade SD halkat tillbaka kring 12.3 eller 12.6.

Det var intressant. Har du nån länk?

• basic punishment
    thure skrev 2015-08-17 13:43:28 följande:
    Det var intressant. Har du nån länk?

www.jagtrorpåjultomten.se

Annars håller jag med dig, sjuklövern kommer dö inom loppet av månader, läste att demonstration mot svetsarn är på gång, det är första mot en sittande statsminister som jag känner till.

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-17 13:46:48 följande:

www.jagtrorpåjultomten.se

Annars håller jag med dig, sjuklövern kommer dö inom loppet av månader, läste att demonstration mot svetsarn är på gång, det är första mot en sittande statsminister som jag känner till.

Hittepå är ditt efternamn eller?
  • thure
    Nerfherder skrev 2015-08-20 06:39:49 följande:
    Se, ingen konspiration
    Nä jag såg det!
    (Lite tråkig, konspirationsteorier är alltid roligt!)

• thure
    Nerfherder skrev 2015-08-20 07:20:06 följande:

bloggar.expressen.se/opinionsbloggen/2015/08/fokusera-pa-sakpolitiken-inte-pa-sd/

Företaget bakom undersökningen använder sig av självrekryterande paneler.

Expressen försöker att nedvärdera mätningen då resultatet inte stämmer in med deras världsbild!

Hoppas denna och nästkommande mätningar får Sjuklövern att vakna. Sverige står på kanten till ett stup och vi har inte tid att vänta till 2018 innan vansinnet får ett stopp!
Svar på tråden SDs känsliga storleksökning