SDs känsliga storleksökning
Suck
Det är FORTFARANDE TRE (3) år kvar till valet...
Suck
Det är FORTFARANDE TRE (3) år kvar till valet...
-Suck, det var inte det frågan gällde!I källan jag lämnade ser man följande:
-2012 5 mätningar i juli och 6 st i augusti-2013 4 mätningar i juli och 6 stycken i augusti
Nu är förvisso inte augusti över ännu men mätningarna i juli var endast 2 mot det vanliga 4-5 stycken.
-Var grundar du ditt påstående att det är vanligt med uppehåll? Du kan ju se fakta i min länk.
Jag skulle vilja påstå att valresultatet spelar mest roll när det är valår.
Att hela den etablerade pressen medvetet motarbetar SD är ingen nyhet, spelar heller ingen roll då deras taffliga försök bara gett SD ännu mera vind i seglen.
Framgång föder framgång och det känns ganska uppenbart att media medvetet låter bli att publicera den gällande opinionen i ett sista desperat försök att dämpa deras tillväxt.
Du vill ju gärna påpeka att "det inte är val i år" så fort opinionsundersökningar kommer på tal. Tror du att det är en tillfällig formtopp vi ser hos SD och att övriga i sjupartiet kommer jobbat tillbaks det de tappat?
Anledningen till att de har varit så få mätningar den här sommaren är för att SD håller på att bli Sveriges största parti.
Det låg visst en egen undersökning här på Familjelivs hemsida, www.familjeliv.se/forum/thread/75638274-vilket-parti-sympatiserar-du-med
I skrivande stund har SD 49% av rösterna, känns dock lite missvisande. Jag tippar att en siffra strax under 30% speglar dagens opinion. Skall vi får se siffror över 40% får vi nog vänta något år till.
Då bör det komma några denna veckan, -skall bli spännande!
-Tror att sjupartiet faller samman och utlyser nyval innan dess......lång innan dess!
Vi får väl se om det kommer nån OU denna vecka, jag tror jag håller på mina konspirationsteorier ett tag till.
www.jagtrorpåjultomten.se
Annars håller jag med dig, sjuklövern kommer dö inom loppet av månader, läste att demonstration mot svetsarn är på gång, det är första mot en sittande statsminister som jag känner till.
Metro har redovisat nu:
issuu.com/metro_sweden/docs/20150820_se_stockholm
bloggar.expressen.se/opinionsbloggen/2015/08/fokusera-pa-sakpolitiken-inte-pa-sd/
Företaget bakom undersökningen använder sig av självrekryterande paneler.
-Vi är 87...80....75%....
Hahaha...det känns surt nu va?
Så inbördeskrig finns med i planeringen alltså?
Planeringen?
Det är oundviklig konsekvens av ett kollapsat samhälle.
Redan nu finns det inte mycket kvar att rädda.
Äldre vården har kollapsat.
www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta
Vanliga vården ser likadan ut.
Socialtjänsten likaså.
www.di.se/artiklar/2015/7/22/ledare-sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall/
Vi ligger under invasion från tredje världen med flera tusen nya invällare och ensamma ankarbarn i veckan.
Polisen står maktlösa och har varken resurser eller erfarenhet att hantera det importerade våldet.
Till och med google gör narr av oss.
www.expressen.se/kvallsposten/knarkrondellen-gar-att-hitta--via-google/
www.svd.se/55-no-go-zoner-i-sverige
www.svd.se/migrationsverket-klarar-inte-sin-uppgift
Hur tror du detta slutar egentligen? vi bygger flera fritisgårdar för monopolpengar och allt kommer lösa sig?
Vad är det du snackar om?
När landet kollapsar på sig själv så kommer folket rent allmänt bli desperata och försöka överleva och värja sig.
Så bullskit åt sidan, vad tror du kommer hända när samhället kollapsar och folk kommer inte ha pengar till mat betala hyra och ordningsmakten inte kommer få ut sina löner?
Samtidigt som vi har hundratusentals invällare i landet som förväntar sig guld och gröna skogar?
Sjukt humoristiskt att några tror att media försöker mörka något :) Konspirationsteorier är det som håller den nationalistiska rörelsen (läs: sekten) igång.
Finns bara en sekt i det hela, det är den sekten som med våld försöker motverka demokrati.
Att bli granskad av objektiva ögon från utlandet är inga konspirationsteorier, vi har fler länder som gått i samma fälla som vi har gjort så det är knappt nått orealistiskt mer sannolikt om vi inte ändrar spåret.
Jag har redan gett dig länkar som tyder på välfärd i fritt fall, hur många invälare till tror du vi klarar av och vad händer när resurser tar slut, nödlån ala grekland?
Det kanske vi får, _kanske_ sen då?