Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

SDs känsliga storleksökning

Suck

Det är FORTFARANDE TRE (3) år kvar till valet...

• Nerfherder
    thure skrev 2015-08-14 11:30:46 följande:

-Suck, det var inte det frågan gällde!I källan jag lämnade ser man följande:

-2012 5 mätningar i juli och 6 st i augusti-2013 4 mätningar i juli och 6 stycken i augusti

Nu är förvisso inte augusti över ännu men mätningarna i juli var endast 2 mot det vanliga 4-5 stycken.

-Var grundar du ditt påstående att det är vanligt med uppehåll? Du kan ju se fakta i min länk.

Du förstår väl ändå att opinionsmätningar spelar mest roll när det är valår?
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-14 13:38:23 följande:

Jag skulle vilja påstå att valresultatet spelar mest roll när det är valår.

Att hela den etablerade pressen medvetet motarbetar SD är ingen nyhet, spelar heller ingen roll då deras taffliga försök bara gett SD ännu mera vind i seglen.

Framgång föder framgång och det känns ganska uppenbart att media medvetet låter bli att publicera den gällande opinionen i ett sista desperat försök att dämpa deras tillväxt.

Du vill ju gärna påpeka att "det inte är val i år" så fort opinionsundersökningar kommer på tal. Tror du att det är en tillfällig formtopp vi ser hos SD och att övriga i sjupartiet kommer jobbat tillbaks det de tappat?

Jadu, vad tror du själv kommer att hända om 3 år?

Själv har jag ingen aning om vad som händer imorgon ens...
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-08-16 20:40:34 följande:

Anledningen till att de har varit så få mätningar den här sommaren är för att SD håller på att bli Sveriges största parti.

Dröm på du
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-17 07:03:06 följande:

Det låg visst en egen undersökning här på Familjelivs hemsida, www.familjeliv.se/forum/thread/75638274-vilket-parti-sympatiserar-du-med

I skrivande stund har SD 49% av rösterna, känns dock lite missvisande. Jag tippar att en siffra strax under 30% speglar dagens opinion. Skall vi får se siffror över 40% får vi nog vänta något år till.

Du fattar att inte hela Sveriges befolkning svarar på den undersökningen? Det är säkert långt ifrån alla fls medlemmar som svarar heller.
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-17 13:17:59 följande:

Då bör det komma några denna veckan, -skall bli spännande!

Såja, lugn och fin, kom ihåg att det är tre år till nästa val
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-17 13:38:59 följande:

-Tror att sjupartiet faller samman och utlyser nyval innan dess......lång innan dess!

Vi får väl se om det kommer nån OU denna vecka, jag tror jag håller på mina konspirationsteorier ett tag till.

Mmm tro på du, allt är en konspiration mot de stackars SD...
  • Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-17 13:46:48 följande:

www.jagtrorpåjultomten.se

Annars håller jag med dig, sjuklövern kommer dö inom loppet av månader, läste att demonstration mot svetsarn är på gång, det är första mot en sittande statsminister som jag känner till.

Hittepå är ditt efternamn eller?
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-20 07:36:09 följande:
    Expressen försöker att nedvärdera mätningen då resultatet inte stämmer in med deras världsbild!

Hoppas denna och nästkommande mätningar får Sjuklövern att vakna. Sverige står på kanten till ett stup och vi har inte tid att vänta till 2018 innan vansinnet får ett stopp!
    Hahaha, du sa ju nyss att det inte var en konspiration...
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-20 09:27:39 följande:

-Vi är 87...80....75%....

Hahaha...det känns surt nu va?

Inte direkt, då det fortfarande är tre år kvar? 87%? Hur tänkte du nu?
  • Nerfherder
    sjuttiofemman skrev 2015-08-20 10:13:23 följande:

Så inbördeskrig finns med i planeringen alltså?

Möjligtvis revolution, men med tanke på att de blev gripna med händerna i dynanitburken så oroar inte jag mig direkt. De sumpade ju även kuppförsöket i december.
  • Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 10:42:18 följande:

Planeringen?

Det är oundviklig konsekvens av ett kollapsat samhälle.

Redan nu finns det inte mycket kvar att rädda.

Äldre vården har kollapsat.

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

Vanliga vården ser likadan ut.

Socialtjänsten likaså.

www.di.se/artiklar/2015/7/22/ledare-sveriges-socialtjanst-befinner-sig-i-fritt-fall/

Vi ligger under invasion från tredje världen med flera tusen nya invällare och ensamma ankarbarn i veckan.

Polisen står maktlösa och har varken resurser eller erfarenhet att hantera det importerade våldet.

Till och med google gör narr av oss.

www.expressen.se/kvallsposten/knarkrondellen-gar-att-hitta--via-google/

www.svd.se/55-no-go-zoner-i-sverige

www.svd.se/migrationsverket-klarar-inte-sin-uppgift

Hur tror du detta slutar egentligen? vi bygger flera fritisgårdar för monopolpengar och allt kommer lösa sig?

Detta har ju pågått sedan 70-80 talet.

Var är det där inbörderskriget, eller håller ni fortfarande på och samlar dynamit
  • Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:10:16 följande:

Vad är det du snackar om?

När landet kollapsar på sig själv så kommer folket rent allmänt bli desperata och försöka överleva och värja sig.

Jag antar att du vet att jag har rätt, eftersom du undviker att svara på min kommentar.
  • Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 11:36:10 följande:

Så bullskit åt sidan, vad tror du kommer hända när samhället kollapsar och folk kommer inte ha pengar till mat betala hyra och ordningsmakten inte kommer få ut sina löner?

Samtidigt som vi har hundratusentals invällare i landet som förväntar sig guld och gröna skogar?

sjuttiofemman skrev 2015-08-20 11:19:24 följande:

Sjukt humoristiskt att några tror att media försöker mörka något :) Konspirationsteorier är det som håller den nationalistiska rörelsen (läs: sekten) igång.

Finns bara en sekt i det hela, det är den sekten som med våld försöker motverka demokrati.

Nazzarna och SD gänget. Det var då värst vad du undviker mina inlägg
  • Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-20 12:18:30 följande:

Att bli granskad av objektiva ögon från utlandet är inga konspirationsteorier, vi har fler länder som gått i samma fälla som vi har gjort så det är knappt nått orealistiskt mer sannolikt om vi inte ändrar spåret.

Jag har redan gett dig länkar som tyder på välfärd i fritt fall, hur många invälare till tror du vi klarar av och vad händer när resurser tar slut, nödlån ala grekland? 

Det kanske vi får, _kanske_ sen då?

Invälare? Är det svenska ens? Det där "inbördeskriget" har man ju hört om sen mitten av 90talet.

Undvika mig är du bra på, för du har inga argument och det vet du
Svar på tråden SDs känsliga storleksökning