• thure

SDs känsliga storleksökning

Efter en makalös uppgång för SD under vår och försommaren så slutade den etablerade pressen att redovisa svensk väljaropinion. Semester hävdar några men man kan ifrågasätta varför det endast redovisades 2 mätningar i juli, föregående år var de 4-5 stycken samma månad. Källa: status.st/

Nu är det snart mitten av augusti månad och fortfarande har ingen mätning redovisats av TV4, Expressen, Aftonbladet eller Metro.

Är detta ytterligare ett desperat försök att undanhålla medborgaren opassande information eller har opinionsinstituten tagit långledigt i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden SDs känsliga storleksökning
  • KillBill

Det är normalt att opinionsinstituten gör uppehåll under juli och till mitten/slutet av augusti. undantaget valår då det görs fler undersökningar.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • thure
    Nerfherder skrev 2015-08-14 10:38:50 följande:

Suck

Det är FORTFARANDE TRE (3) år kvar till valet...

-Suck, det var inte det frågan gällde!
    KillBill skrev 2015-08-14 10:51:46 följande:

Det är normalt att opinionsinstituten gör uppehåll under juli och till mitten/slutet av augusti. undantaget valår då det görs fler undersökningar.

I källan jag lämnade ser man följande:
    -2012 5 mätningar i juli och 6 st i augusti
    -2013 4 mätningar i juli och 6 stycken i augusti

Nu är förvisso inte augusti över ännu men mätningarna i juli var endast 2 mot det vanliga 4-5 stycken.
    -Var grundar du ditt påstående att det är vanligt med uppehåll? Du kan ju se fakta i min länk.
  • KillBill

Ser inget konstigt. Något institut har upphört, något institut verkar göra undersökningen i juli eller augusti. Vänta tills augusti månad är slut innan  du drar slutsatser.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Nerfherder
    thure skrev 2015-08-14 11:30:46 följande:

-Suck, det var inte det frågan gällde!I källan jag lämnade ser man följande:

-2012 5 mätningar i juli och 6 st i augusti-2013 4 mätningar i juli och 6 stycken i augusti

Nu är förvisso inte augusti över ännu men mätningarna i juli var endast 2 mot det vanliga 4-5 stycken.

-Var grundar du ditt påstående att det är vanligt med uppehåll? Du kan ju se fakta i min länk.

Du förstår väl ändå att opinionsmätningar spelar mest roll när det är valår?
  • thure
    Nerfherder skrev 2015-08-14 12:30:45 följande:
    Du förstår väl ändå att opinionsmätningar spelar mest roll när det är valår?
    Jag skulle vilja påstå att valresultatet spelar mest roll när det är valår.

Att hela den etablerade pressen medvetet motarbetar SD är ingen nyhet, spelar heller ingen roll då deras taffliga försök bara gett SD ännu mera vind i seglen.
    Framgång föder framgång och det känns ganska uppenbart att media medvetet låter bli att publicera den gällande opinionen i ett sista desperat försök att dämpa deras tillväxt.

Du vill ju gärna påpeka att "det inte är val i år" så fort opinionsundersökningar kommer på tal. Tror du att det är en tillfällig formtopp vi ser hos SD och att övriga i sjupartiet kommer jobbat tillbaks det de tappat?

• Nerfherder
    thure skrev 2015-08-14 13:38:23 följande:

Jag skulle vilja påstå att valresultatet spelar mest roll när det är valår.

Att hela den etablerade pressen medvetet motarbetar SD är ingen nyhet, spelar heller ingen roll då deras taffliga försök bara gett SD ännu mera vind i seglen.

Framgång föder framgång och det känns ganska uppenbart att media medvetet låter bli att publicera den gällande opinionen i ett sista desperat försök att dämpa deras tillväxt.

Du vill ju gärna påpeka att "det inte är val i år" så fort opinionsundersökningar kommer på tal. Tror du att det är en tillfällig formtopp vi ser hos SD och att övriga i sjupartiet kommer jobbat tillbaks det de tappat?

Jadu, vad tror du själv kommer att hända om 3 år?

Själv har jag ingen aning om vad som händer imorgon ens...
  • MMM01

Såg en undersökning av demoskop i juli och de fick 18,7 %. Och på novus så tror 66% av svenska befolkningen att vi inte kan ha gratis välfärd om vi fortsätter ta emot flyktingar i den här omfattningen.

• SpanskaFlugan

Starta ditt eget optionsinstitut om du är så missnöjd, alternativt sponsra en egen undersökning.

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Gert

Anledningen till att de har varit så få mätningar den här sommaren är för att SD håller på att bli Sveriges största parti.

Give ´em Hell!
Svar på tråden SDs känsliga storleksökning