• ensam1

När är rätt tid för svärföräldrarna att träffas?

Jag hade flyttat 60 mil från mina föräldrar när jag träffade min man så det dröjde väl ett tag tills våra föräldrar träffades. Nu är det så länge sedan så jag kan inte på rak arm komma på hur länge det dröjde men under åren så träffades de en hel del. Dels var vi ju alltid en sväng över till svärföräldrarna när mina föräldrar var på besök eller så kom svärföräldrarna till oss. dels brukade svärföräldrarna alltid bo över hos mina föräldrar när de var på besök i storstan.
    När sedan våra ungar blev större och det var sånt som konfirmation, student och bröllop med många gäster tillresta från min sida så bodde alltid mina föräldrar hos svärföräldrarna eftersom det var lite lugnare där då än hemma hos oss med huset fullt av syskon och kusiner.

Mina barns svärföräldrar har vi träffat rätt snart efter att barnen blivit ett par.  Nu träffas vi väl enbart vi "gamla" ett par gånger per år utöver de sedvanliga födelsedagskalasen när barnbarnen fyller år. Till sommaren drar vi kanske iväg på semester med sonens svärföräldrar om vi kan få ihop våra semesterperioder.  

Svar på tråden När är rätt tid för svärföräldrarna att träffas?