När är rätt tid för svärföräldrarna att träffas?
Jag och min partner har varit tillsammans i 5 månader.
När är rätt tid för föräldrarna ska träffa varandra?
Jag och min partner har varit tillsammans i 5 månader.
När är rätt tid för föräldrarna ska träffa varandra?
När ni själva tycker att det är läge att presentera de för varandra och vill att de ska få träffas? När ni känner att erat förhållande är något ni vill satsa på?
Ja, vi vill satsa på vårt förhållande.
Om ni då vill att era föräldrar ska träffas är det bara att dra ihop en fika eller middag. Kör hårt och lycka till!
Det är inte för tidigt?
Men varför vill ni att de ska träffas nu? Är det något speciellt? För det låter ju rätt tidigt om ni är unga, inte bor ihop osv.
24-32år nä det var bara en tanke när det är rätt tid.
När ni är så seriösa att ni flyttar ihop så kan ni ju bjuda dem på gemensamt fika i er lägenhet.
Jag tycker att det känns lite krystat att ordna ett första möte bara sådär för sakens skull. Däremot faller det sig ju tidigt ganska naturligt att bjuda in dem till födelsedagsfika eller liknande.
När man förlovar sig eller flyttar ihop.
Ni bestämmer när det känns bra att föräldrarna ska träffas. I ert fall kanske det är efter 6 månader, medan i något annat fall kanske är 18 månader. Vad ni känner och tycker är det bara ni som vet.
Väntar nog ett tag till då.
Varför måste de umgås? För att ni tycker om varandra? Blir väl naturligt vid födelsedagsfirande eller dylikt. Eller när ni bor ihop? Tycker själv det är jättejobbigt när mina föräldrar ska träffa svärföräldrarna. De är väldigt olika och blir bara obekväma allihop. Och kring barnen blir det bara konkurrens - typ krama farmor nu nej kom hit och krama mormor... Tycker min egen mor är mest pinsam vid dessa tillfällen.
Våra föräldrar träffades inte tills vår bröllopsdag, 10 min innan vigseln.. Bor i olika länder annars hade det nog blivit tidigare, förmodligen vid en av oss födelsedag efter att vi flyttat ihop.
Håller med vad andra redan har skrivit.
Vi ska avvakta..
Våra föräldrar träffades första gången då vi gifte oss. De har träffats 2 ggr någonsin under de 6 år vi varit tillsammans. Ser ingen anledning till att de ska umgås. De har ingenting gemensamt.
De sågs på bröllopet då vi hade känt varandra i 15 år och varit ett par i 5 år och de har inte setts efter det heller.
Mina föräldrar bjöd hem min blivande mans föräldrar efter något år eller så. Men de hade nog träffats tidigare om de bott närmare varann. De bor i Stockholm resp. Göteborg. Sedan vi fick barn har de ofta firat jul ihop med oss. Våra barn är de enda barnbarnen på båda sidorna.
Jag hade flyttat 60 mil från mina föräldrar när jag träffade min man så det dröjde väl ett tag tills våra föräldrar träffades. Nu är det så länge sedan så jag kan inte på rak arm komma på hur länge det dröjde men under åren så träffades de en hel del. Dels var vi ju alltid en sväng över till svärföräldrarna när mina föräldrar var på besök eller så kom svärföräldrarna till oss. dels brukade svärföräldrarna alltid bo över hos mina föräldrar när de var på besök i storstan.
När sedan våra ungar blev större och det var sånt som konfirmation, student och bröllop med många gäster tillresta från min sida så bodde alltid mina föräldrar hos svärföräldrarna eftersom det var lite lugnare där då än hemma hos oss med huset fullt av syskon och kusiner.
Mina barns svärföräldrar har vi träffat rätt snart efter att barnen blivit ett par. Nu träffas vi väl enbart vi "gamla" ett par gånger per år utöver de sedvanliga födelsedagskalasen när barnbarnen fyller år. Till sommaren drar vi kanske iväg på semester med sonens svärföräldrar om vi kan få ihop våra semesterperioder.
Våra föräldrar sågs nog efter något år. Minns inte. Det blev nog första gången när någon fyllde år och vi hade flyttat ihop :)