• Jag är bara jag

Felräknad vid IVF??

I regel ska man kunna se hjärtat slå v.8 och kanske t.o.m v.7. Men det kan finnas undantag! Gamla och dåliga VUL-apparater,ovana hos läkaren och stress hos läkaren. Säger inte prompt att det är så för dig, men visst händer det. Det märkliga är ju att nåt har växt och blitt synligt från att knappt nåt synts. Är det dött är det ju dött och växer ju inte menar jag. Hur eller hur gör man alltid minst ett VUL till även om man är nästan helt 100 på att det är missfall/MA. Fick även jag göra efter IVF i v.9+0 där fostret saknade slående hjärta och var i storlek v.7. En vecka senare hade det krymp och ytterligare 5 dar senare försvunnit. Hade jag gjort VUL först då hade jag aldrig vetat att det levt till åtminstone v.7 utan kanske trott att det aldrig funnits. Men nu broderar jag ut,ville bara tala om min erfarenhet.

• Jag är bara jag
    anonym LL skrev 2015-08-12 21:18:17 följande:
    Tack för att du delar med dig - det får mig att landa. Fy vad svårt det måste ha varit för dig att mer eller mindre se fostret tyna bort.. 

hua. 
    Det var rena skräcken. Andra gången förträngde jag alltihopa för jag orkar inte tänka på att jag nyss mist tvillingar... Jag hoppas innerligt att det är annorlunda för dig!
  • Jag är bara jag

Det är jättemånga som tror att embryot kan fästa uppåt 12 dagar efter äl och att det "står still" i utvecklingen tills dess och att det gör skillnaden i hur stora de är, men precis i början är alla bra lika stora. Frågan är när storleken börjar skilja sig. Vid UL definitivt oavsett vad b.m än säger för det är ju så många som fått felaktiga b.f-datum och b.m viker inte en tum ändå. Men hur långt tidigare? Jag har ju själv aldrig fått se levande foster så jag kan inte jämföra med mig själv. Det vanligaste är dock att om det inte ser bra ut v.8 så är det MA, men som sagt ett till VUL ska alltid göras ändå.

• Jag är bara jag
    anonym LL skrev 2015-08-12 22:40:27 följande:
    Det är ju det som är frågan som många svarar olika på, utvecklas embryona i full kapacitet innan de satt sig? Och kan embryona växa olika snabbt i tidigt stadie? 

Det som håller mitt hopp vid liv, är att graviditeten hade sett normal ut, om det var en naturlig befruktning - eftersom läkarna då promt hade sagt att jag räknat fel på två veckor. Sen hade det inte spelat någon roll om jag sagt att jag suttit i kvinnofängelse under den tiden, utan en man i sikte - "befruktningen skedde då". Detta stör mig. Är ni med hur jag menar?
    Embryona måste vara blastocyster innan de fäster och det blir de dag 5 efter äl. Har själv satt in 10 sådana nämligen och har 5 till i frysen. Så fram dit-samma takt. Hjärtat slår efter ca 21 dagar,d.v.s v.5+0, men så tidigt är det omöjligt se. Hur länge sen utvecklingen följer samma kurva vet inte jag.
Svar på tråden Felräknad vid IVF??