• Anonym (Tyvärr)

Felräknad vid IVF??

Det spelar ingen roll när embryona fäste, de utvecklas ju även när de inte har fäst. Sedan är det ju så att det inte är olika hur lång tid efter insättningen som de fäster, eftersom de bara kan fästa vid olika stadier av embryoutvecklingen. Satte du in 2-dagars så fäster de sig ca 5-6 dagar senare och satte du in 5-dagars fäster de ca 1-2 dagar senare och det är för att de just då är i den fasen då de kan fästa, de har just kläckt ur skalet och fäster sig. De kan alltså inte vänta i 2-3 veckor med att kläcka ur skalet och sedan fästa eller kläcka ur skalet och sedan ligga där och fäster efter 2-3 veckor, utan de fäster efter ett ganska specifikt antal dagar. Tyvärr.

Jag är ledsen. Och jag vet hur jobbigt det är att höra, jag har själv fått mf efter IVF i en senare vecka och dessutom efter en normal utveckling av fostret och då vi hade sett hjärtat ticka, så jag vet hur skitjobbigt det är.

• Anonym (Tyvärr)

Jag hade dock som du avvaktat för att gå vidare med fortsatta UL för att se om det sker någon vidareutveckling innan jag tog några tabletter eller skrapas och så. Hoppet är ju det sista som lämnar...

Svar på tråden Felräknad vid IVF??