Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

makeeverydaycount skrev 2016-02-15 19:33:55 följande:

Vi är 27 och 33.. :) Planerar första barnet för oss båda. Vi börjar i april..helt plötsligt börjar det kännas nära och nästan så man känner att hjääälp hur gör man, haha!! Snart är mina vitamin kvinna-tabletter slut som jag käkat sen årsskiftet så jag funderar på om jag ska köpa rena folsyratabletter eller om jag ska köpa vitaminer för gravida. Stora beslut ni vet ;)

Är det någon mer här som börjar i april?

jag kör rena folsyra tabletter. gjorde det förra gången också. tycker dom är bra eftersom det egentligen är det enda man måste få i sig.

tyvärr inte april. men början av maj. hoppas dock på att det tar några månader. konstigt kanske men haha. skulle vara skönt med en till sommarbebis och hinna klart med studierna ;)
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-02-15 22:19:03 följande:
    Åh herregud, motsatsen till mitt bröllop. Låter som ett helt äventyr. Förstår verkligen att ni ville göra det innan barn. Hatten av för er! Det låter som något folk minns.

Ibland kan jag avundas prinsessbröllopen, ungefär som jag kan avundas tjejer som väger tio kilo mindre än mina 60, utan att för den sakens skull orka göra något åt det :)
    haha ja visst var det de. men ändå är  jag så självkritisk att jag inte är nöjd med massa saker ändå men så är det väl alltid tyvärr. Men det var en fantastisk dag.
    Ja men så kan det ju alltid vara. man är aldrig nöjd med något känns det som.

man får försöka vara nöjd med det man har helt enkelt. :D
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-02-17 09:54:22 följande:
    Japp, om jag väntar några år så kanske jag och dottern får barn samtidigt. Åtminstonde om hon går i sin mammas fotspår haha :-P
    haha ja men precis. ;)
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-18 20:28:45 följande:

Sådär... Nu har jag köpt på mig en laddning med äl-test, grav-test o folsyra... Bara för att ;) Men nu när det kom mer snö känns maj så långt borta!

Haha jag kände samma sak men sen tänkte jag på det och det är inte ens 3 månader kvar. Och ändå tycker min man att det är jätte långt. Haha
  • hurtänktedunu

Får jag fråga vart i det långa landet ni bor? Vi bor mitt i haha. I höjd med Stockholm några mil under Västerås.

• hurtänktedunu

Borde man använda äl stickor? vi gjorde det inte förra gången och det gick rätt snabbt. Känns som att det kanske skulle kunna vara ett stressande moment?
    Har väldigt regelbunden mens med 28 dagar så kanske inte är någon idé då?

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-19 19:37:15 följande:

Jag köpte mest för att jag aldrig har testat förut... Bara för att ha nått att roa mig med till det är dags! Haha! Jag har ju ingen mens med hormonspiralen så jag tänkte kolla läget lite med äl-stickor :)

Haha okej då är jag med. Ja något måste man ju göra
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-02-20 06:05:47 följande:

Jag har ingen erfarenhet, jag köpte dom för kul som MissJL och skyller på att mensen brukar få fnatt när spiralen åker ut. Men dom som förespråkar äl-test säger att det är avstressande snarare än tvärtom när man vet när man har äl, men har du en bra regelbunden cykel så kanske du ju redan vet det?

Ja den är väldigt regelbunden så det vet jag. Plus att jag känner det väldigt tydligt
  • hurtänktedunu
    Svelin skrev 2016-02-27 12:10:57 följande:

Här var det lugnt. Jag har en sån längtan efter att få sluta med mina minipiller, men sambon är inte helt övertygad än om en trea. Han tycker att vi har det bra som vi har det. Att livet är ganska enkelt nu och det håller jag med om. Våra barn är 9 och 6 år gamla. Men samtidigt känner jag att vår familj inte är komplett än. Han har ju pratat om 3 barn innan och jag tror att han också kommer vara med på detta till slut. Frågan är bara när??? Jag är ju 35 i sommar så jag vill inte dra ut på det längre än nödvändigt. Förhoppnigsvis är vi på samma nivå i maj. Var bara tvungen att skriva av mig lite. :)

skriv på du. :D
    kan vara lite jobbigt det där när en vill men den andra inte är helt med än. men hoppas det kommer för honom också.
  • hurtänktedunu

Nu börjar jag längta efter att få sätta igång. Det kommer inte starta något än men jag vill gärna att tiden går lite snabbare. Vill gärna ha sommar typ igår. vårkänslorna är på topp efter det fina vädret nu och jag hoppas på masa plusgrader och en fin vår. hoppas på en favorit i repris från 2014. fantastisk vår och helt underbar sommar.
    Folsyra tar jag varje dag. Nu håller vi dessutom på att renovera så jag har lite annat att tänka på som tur är. Efter detta blir det dock bebisens rum som så sakta ska börja fixas. kommer göra det vi kan nu och sen när det faktiskt kommer en bebis kommer fondvägg och lite sånt upp.

hur gör ni för att fördriva tiden fram till maj?

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?