Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Någon som sätter igång i maj 2016?

hurtänktedunu skrev 2016-03-25 22:55:14 följande:

Haha det kanske bara är jag som skulle bli lite smått förtvivlad om det blev före. Självklart alltid välkommet men nu när det ändå är så nära starten känns det ändå dumt.

Vi har ju ännu bara 1 så här lär det komma fler. Men som du säger är det nog aldrig praktiskt att skaffa barn haha. Men dom är ju så underbara.

Svärmor tycker vi ska åka till Australien i jul. Jag har helt andra planer men det tänker jag ju inte säga till henne nu ????

Det får hon märka. Funkar det på en gång blir det en perfekt födelsedagspresent till henne.

Har ni fantiserat något om hur ni tänkte berätta sen. Vi gjorde böcker förra gången. Farmors bok, mormors bok osv. Med ultraljudsbilder i. Måste hitta på något lika roligt igen ????

Här är också en som skulle bli lite smått förtvivlad Jag vill kunna jobba året ut, eller åtminstone se att det finns potential att jobba året ut vilket känns helt omöjligt om det blir ett litet decemberbarn. 

Ja, vi har funderat en del på hur vi ska berätta det för våra familjer. Det kommer att bli första barnbarnet på båda sidor så det känns väldigt spännande. Jag skulle vilja ta med en tårta hem till dem där planerat födelsedatum är skrivet på tårtan. Det skulle nog få dem att fundera lite ;) 
  • stellanocte
    Aprildimma skrev 2016-03-29 21:01:42 följande:
    När har ni äl i maj förresten? Minns inte om vi kanske skrivit det i tråden redan :P
    Jag skulle kunna tänka mig att börja i slutet av april för då blir bf tidigast i slutet av januari, men har äl typ 11/4 så blir i så fall månadsskiftet dec/jan vilket känns lite för riskabelt :P Så blir i maj som tidigast. Beräknas ha äl 11/5. 
    Kanske ska göra en lista sen när det närmar sig med äl och bim? :)
    Den 7:e maj beräknas jag ha ÄL
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-06 08:26:56 följande:
    Verkligen roligt och som du säger lär det ju bli mer aktivt nu så kanske ännu fler som kommer in.

Haha jag siktar in mig på att det till och med kan ta längre än så. Så att man inte blir besviken. Bara för att jag gör det så tar det sig säkert på första bara därför. Men hoppas verkligen inte det. Haha.

Men samtidigt vill man ju vara gravid typ nu. Det mysiga är ju att man skulle kunna berätta om det på svärmors födelsedag om det tar sig direkt. Men ja man får ju vänta och se helt enkelt.

Längtar redan till rutin ultraljudet. Det är ju så spännande. Funderar faktiskt på att göra 3D denna gången också då dom flyttar crocuskliniken till Stockholm. Skulle ju vara perfekt. Vi har bara en timme dit.
    De här orden kommer man väl att få äta upp om det tar lång tid eller inte går alls, men vi (jag) hoppas också att det inte tar sig på första försöket. Om jag får drömma fritt vore det perfekt om vi blir gravida i augusti så att det blir ett litet majbarn.

Åh, jag längtar så mycket nu samtidigt som jag är så nervös. Tänk att få se ett litet pickande hjärta och veta att det är ens lilla bebis. Det måste vara en fantastisk känsla. 
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-06 14:07:01 följande:
    Haha ja jag vet jag känner lika. Vill också ha i maj om jag får välja. Men bara jag blir gravid blir jag glad.

Ja gud det är en fantastisk känsla faktiskt. Hoppas man får möjlighet att göra ett tidigt ultraljud
    Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-07 08:44:53 följande:
    Finns vissa ställen man kan betala för att få det. Man får det inte utan orsak. Jag jobbar på ett ställe där vi jobbar tätt med gynläkare plus att vi har ultraljudapparat så jag gjorde ultraljud på jobbet när vi hade en ledig tid. Gjorde några stycken. Hade en gynläkare som tog mig under sina vingar lite och kollade av läget rätt ofta. Då vi gjorde v8, v10, v11 och sen kub v 13 och sen rutinen
    Det måste ha varit underbart att få den möjligheten. I det länet vi bor i erbjuds man tyvärr inget KUB-test om man är under 35. Som jag förstod det (har inte kollat upp detta närmare) så är det inte heller möjligt att betala för ett KUB-test inom landstinget. Jag vet inte hur det ser ut privat men en vän till mig var tvungen att åka till närmaste stora län (cirka 15 mil) och betala runt 1500 för ett KUB-test. 
    Tussilago6 skrev 2016-04-07 09:12:26 följande:
    Hos oss får man göra det på första läkarbesöket, runt v.10!
    Låter ju fantastiskt  
  • stellanocte
    Aprildimma skrev 2016-04-11 22:08:42 följande:
    Men ska bli så underbart med hus så nu känner jag att bara vi flyttar så löser sig allt :) Var ju lite osäkert där ett tag men det löste sig med att vi fick ner priset. Så nu är det vårt! 
    Grattis till huset - vad roligt
    Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
    Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)

Ja man blir ju trött om det skall strula när man skall börja liksom..
    Jag vet inte hur andra upplever sin ägglossning men personligen har jag "PMS-light", det vill säga lite lätt huvudvärk, magont som känns precis som den typen av ont jag har precis innan mensen börjar (men till skillnad från mensvärk accelererar värken aldrig). Egentligen alla symptom jag har vid mens, bara 30 gånger lättare. Märker också av det på flytningarna jag får. Vissa månader märker jag dock av det mer än andra månader, vad det nu beror på. 

Har dock hört att man kan ha symptom för ägglossning utan att faktiskt ha ägglossning, så jag vet inte hur mycket vikt jag ska lägga vid symptomen egentligen. 

hurtänktedunu skrev 2016-04-11 21:40:23 följande:

Nu är vi inne på näst sista mensen. Efter nästa mens så kör vi. Så spännande. Och det roliga är att jag fått många pikar senaste dagarna om att vi borde skaffa fler. inte på ett dåligt sätt utan på ett trevligt sätt.
    så ja även om jag är orolig för allt och inget så känns det som att jag måste släppa kontrollen lite och bara köra. Annars kommer det aldrig bli några barn.
    Vi hoppas på ett lika lätt barn nästa gång så får vi se hur det går. och denna månad kommer gå så galet snabbt. tiden flyger verkligen förbi helt ärligt.

Härligt! Vi väntar in sista mensen som ska komma nästa helg och efter det skippar vi skyddet. Det känns helt overkligt. 
  • stellanocte
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 08:27:05 följande:

Hur stort bor alla här?:)
    Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(
    Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?

Vi bor också i en tvåa. En ganska rymlig tvåa men vi vill gärna flytta inom ett år till ett litet större boende :)
  • stellanocte
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 09:18:15 följande:
    Våran nya är också ganska rymlig, 65m2.
    Har ni några barn nu innan?:) kommer inte ihåg riktigt vad jag läst och inte i tråden:p
    Nej, om vi blir gravida blir det vårt första barn :) Tanken är nästan svindlade. 
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-14 10:33:45 följande:
    åh så spännande. ja nu ska vi se till att ta slut på alla kondomer vi har hemma så vi inte har någon ursäkt. då är det bara att köra.

Jag längtar som en tok nu efter att få fixa lill*ns rum och allt sånt. Hoppas min plan blir bra nu. Kommer den lilla på våren nästa år så kommer vi kunna vara hemma tillsammans hela familjen till augusti :D
    Haha, jag tänkte samma sak men sedan insåg jag att vi köpte någon form av storpack sist vi handlade kondomer. Kan bli kämpigt att göra sig av med cirka 100 stycken innan maj ;)

Hur mådde ni alla under era förra graviditeter? Sitter och funderar på vad man kan förvänta sig. Illamående? Trötthet?  
  • stellanocte
    marengen90 skrev 2016-04-16 23:20:17 följande:
    Känns konstigt och läskigt alltihop men ikväll kastade vi skyddet för den här gången, då jag ändå får mens om 4 dagar så blir det inget den här månaden. Så nu är vi igång!
    Åh, vad spännande. Vi har också funderat på att göra det men vi vet inte om vi vågar ännu. Jag har beräknad mens nästa lördag så det borde ju vara säkert men man vet ju aldrig :)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?