Inlägg från: Lilla.p |Visa alla inlägg
  • Lilla.p

Någon som sätter igång i maj 2016?

Idag har jag kännt mig jäkligt trött och bröna är tunga som dasslock. Kan de va tecken månne eller är de som de vanliga innan mensen kommer..?!:)

• Lilla.p
    Svelin skrev 2016-06-08 05:52:03 följande:

FlikkanM och Lilla.P - Det var mensen som kom. Lutealfasen blir bara kortare och kortare. Jättekonstigt. Men kanske kan bero på att jag ganska nyss slutade med minipiller. Kroppen kanske fortfarande håller på och stabiliserar sig eller så kanske det är tidigt missfall. Att ägget stöts ut när det precis ska fästa eller nyss har fäst. Men kommer blödningen direkt då?? Det är som det är iallafall. Nästa äl blir troligtvis runt midsommarhelgen och bim vet jag inte riktigt. :(

Låter jättekonstigt. Kan säkert bero på minipillrena och kroppen stabiliserar sig.

Ett midsommarbarn kan bli vackert det ocå.

Jag får köra samma där, midsommarLigga. Gjorde ett test igår (ja jag kunde inte hålla mig) den visade absolut ingenting. I dag vaknade jag utan några ev symptom. Så de e bara invänta mensen som ska komma om fyra dagar.
  • Lilla.p

Hur går det för alla??? Är de juni vi får satsa på?

Jag inväntar mensen, Bim+2 och mensmagen ömmar så den vankas nog snart.

Gjorde två tester förra veckan och inte ens tendens till streck el spökis.

• Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-14 16:59:24 följande:

Är antagligen på ÄL-9/10 men än så länge har jg bara känt nått litet hugg/stram då och då. Även brösten känns annorlunda, inte ömma men nått som inte är som det ska. Men inte så mycket att orda om. Får vänta några dagar till innan jag analyserar för mycket annars kommer jag väl skapa symtom :)

Ska på galej i Sthlm i helgen och BIM är nog på söndag mest troligt så kommer nog inte testa innan utan bara ha skoj där nere. Kommer inte bli nått direkt drickande då jag ska köra bil hem på söndag och vill vara pigg. Så testar nog på söndag kv eller mån morgon om ingen mens dykt upp. Så jag tänker leva som vanligt tills ett ev plus dyker upp :)

Ååå vad spännande. Ska du testa något innan helgen för o bara extra checka?

Hoppas du får skoj på din resa. Ska bli ännu mer spännande o få höra efter helgen när du testat. Håller tummarna
  • Lilla.p
    stellanocte skrev 2016-06-14 21:52:07 följande:

Har BIM i morgon och har haft mensvärk i flera dagar nu så mensen kommer nog i morgon eller på torsdag. Den brukar vara ganska punktlig. 

Jag gjorde ett test i morse som var tvärblankt tyvärr. 

Nu siktar vi mot nästa ÄL som är sista veckan i juni  

Tråkigt att de inte prickade nu. Men Juni tror jag blir en bra månad. Avslappnat o semester på ingång

Midsommarbarn eller vad säger man :)
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-16 11:18:58 följande:

Nu kommer säkert mensen eller inte. Är på ÄL +11/12 idag och igår hade jag sån mensvärk, tänkte att nu kommer den och se där på toaletten kom yttepytte brunt på pappret. Mensvärken håller i sig och illamåendet sköljde över mig igårkväll när jag skulle gå och sova och idag. Men alltså inget mer har kommit. Går på toa stup i kvarten för att titta då jag inte vill bloda ner mina vita jobbyxor hahaha.

Trodde jag ev hade nidblödning i slutet av förra veckan men det kanske var nått annat lixom det här.

Låter ju mycket lovande. Hihi. Vi håller alla tummar o tår att inget rött kommer i brallan. :)
  • Lilla.p

Jag får testa i morgon igen med morgonkiss o se om de blir starkare. Jag testade ju förra veckan och då var de ju blankt

• Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-16 12:18:22 följande:

Ser också ett sträck! Grattis :)

Blir sugen att testa jag med.... Men eftersom jag inte vet om mensen kommer så känns det onödigt :)

Tack. Ja det är ju svårt att hålla sig. För en vecka sedan var de ju negativt för min del, så trodde det var kört. Verkligen.

Hihi spara testet o ta efter helgen som du planerat :)
  • Lilla.p
    hurtänktedunu skrev 2016-06-16 13:12:17 följande:

helt klart ett streck.  Grattis :D

Tack tack. Men måste ha ett till test för att fatta att nummer tre bakas. Ghaa
  • Lilla.p
    hurtänktedunu skrev 2016-06-16 15:10:08 följande:

Haha jag har slutat testa nu men jag tog ca 25 st

Oh shit. 25 st :) haha så roligt. Två el tre får räcka för mig. Hihi
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-17 19:51:32 följande:

Alltså så konstigt men spännande samtidigt nu. Är inne på 3 dagen med yttepytte brun/blod. Haft tampong för jag trott att: nu kommer den, nu sätter det igång... Men inte. Den är typ ren att det kan vara "torrt" att dra ur den. Så hoppas på att det är nått annat :)

Oh låter ju lovande. Så hade jag vid mina tidigare graviditeter.... Så hoppas nu för sin skull :)
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-17 21:38:14 följande:

Jasså? Kommer du ihåg hur långt före BIM och hur långe det höll i sig?

Kommer bara ihåg exakt senaste. -14.

Då var de dagen innan eller samma dag Bim. Då var det ljus rosa blod på pappret när jag torkade och fattade att mensen var på ge. Från o till hela dagen

Dag 2 och 3 mer åt bruna hållet. Mycket bruna flytningar så att säga.

Så allt som höll de på i tre dagar. Dagen efter blev det ett +. :)
  • Lilla.p
    lillagumman85 skrev 2016-06-20 14:45:58 följande:

Jag måste kolla upp hos gyn tror jag.

Väldigt märkligt alltsammans.

Förstår mig inte på min kropp.

Nu har jag fått mens igen.. denna gång blöder jag som bara den. Det bara forsar och kommer klumpar. Jag slutade med mina piller i april.. sen kom mensen efter typ 17 dagar.. sedan kom nästa 35 dagar senare och nu 15 dagar från förra mensens första dag. Har bara haft typ 9 blödningsfria dagar sen sist.. Och dessutom har jag blött ett par gånger efter sex.

Tror helt allvarligt att något är fel...

Ja kolla upp hos gyn. Så att därefter kan bli lugn. Bättre o kolla en gång för mycket än inte alls. Tror säkert allt är som det ska, men lycka till
  • Lilla.p
    Tussilago6 skrev 2016-06-19 18:12:14 följande:

Tråkigt med mensar som dykt upp, lycka till med nästa cykel tjejer! Här är jag ovetande ännu, har bim på fredag och tycker mig ha ganska ömma bröst vilket känns lovande. Men kroppen spelade mig sånt spratt förra månaden så nu tar jag verkligen inte ut nåt i förskott...

Hihi vi håller alla tummar och tår.
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-18 16:51:15 följande:

Nu kom mensen med dunder och brak. Bara prova vidare...

Oh no. Men nästa ÄL är din!
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-21 16:43:20 följande:

Ja hoppas det :) sitter i valet och kvalet om jag ska köra med ÄL stickor igen men samtidigt så tror jag inte vi missat ägglossningen utan att det antingen bara inte ville eller så fick jag ett tidigt MF men det kommer jag aldrig få reda på. Men den mensen som kom var verkligen med dunder och brak, mensvärk och aldeles för mycket och annorlunda än vad jag "kommer ihåg och är van med " från tidigare.

Kör de du känner dig mest avslappnad av. Jag har aldrig testat sånna stickor. Men hade inte denna gång funkat skulle jag nog provat :)

Med tanke på din mens som dundrade och brakade kan de säkert vari ett tidigt MF.
  • Lilla.p
    Tussilago6 skrev 2016-06-21 22:03:57 följande:

Tack! Imorgonbitti ska jag testa på bim -2, äl +11, jag är sjuuuukt nervös! Men brösten ömmar än så vem vet...

Oh då får du skriva hur det gick i morgon. Spännande
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?