Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-02-12 10:32:34 följande:

Vi vill helst att bebisen ska komma 2017 och alla mina barn är födda tidigt så jag behöver lite marginal. Anledningen till det är att mitt ex som är mina barns far väntar barn till våren med sin nya och jag tänker att det är bättre för barnen med ett syskon i taget. Dessutom skulle det kännas skumt om våra barn blev klasskompisar, haha. Fast vi har en bra relation så det är inte viktigt egentligen. Förutom det så vill min sambo inte ha barn på jul så...

Men nu börjar jag att längta sjukt mycket!! Att två av mina vänner har veckogamla små döttrar gör ju inte saken bättre. Jag googlar ideligen på bebisgrejer och kollar ultraljudsvideor på Youtube haha. Skadad man är...

Åh vad jag känner igen mig i din längtan! Jag skulle kunna dra ut spiralen själv bara för att få komma igång... Fast jag har lovat mig själv o sambon att vänta till maj! Sitter på blocket o kollar på barnvagn, klurar på bebisamen o planerar hur vi ska berätta för syskonen ;)
  • MissJL

Hur gamla är ni tjejer? O hur gamla är eran partner?

Jag är 30 o min sambo 33 :) Jag var alltså 26 när jag blev mamma. Hoppas på att bli mamma igen innan 31 ;)

• MissJL

Sådär... Nu har jag köpt på mig en laddning med äl-test, grav-test o folsyra... Bara för att ;) Men nu när det kom mer snö känns maj så långt borta!

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-19 09:41:57 följande:

Snart är det mars, då är det "bara" två månader kvar!

Jag har också köpt hem lite grejer, känns mer verkligt då. Provade äl-stickorna förra månaden, varför vet jag inte haha.

Jag testade också äl stickorna, bara för skojs skull! Men jag tror att jag missade den... Eller så förstår jag mig inte på dom! Hann aldrig testa med stickor förra grav... Blev ju gravid direkt.
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-02-19 09:44:16 följande:

Nån som har spiral? När tänkte ni ta ut den isf?

Jag har hormonspiral o tänkte ta ut den i april... Har inbillat mig att jag är rätt lättbefruktad ;) så jag vill inte ta ur den för tidigt... ;)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 10:09:56 följande:

Får jag fråga vart i det långa landet ni bor? Vi bor mitt i haha. I höjd med Stockholm några mil under Västerås.

Jag bor i Dalarna :)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-19 19:22:48 följande:

Borde man använda äl stickor? vi gjorde det inte förra gången och det gick rätt snabbt. Känns som att det kanske skulle kunna vara ett stressande moment?

Har väldigt regelbunden mens med 28 dagar så kanske inte är någon idé då?

Jag köpte mest för att jag aldrig har testat förut... Bara för att ha nått att roa mig med till det är dags! Haha! Jag har ju ingen mens med hormonspiralen så jag tänkte kolla läget lite med äl-stickor :)
  • MissJL
    Svelin skrev 2016-02-27 12:10:57 följande:

Här var det lugnt. Jag har en sån längtan efter att få sluta med mina minipiller, men sambon är inte helt övertygad än om en trea. Han tycker att vi har det bra som vi har det. Att livet är ganska enkelt nu och det håller jag med om. Våra barn är 9 och 6 år gamla. Men samtidigt känner jag att vår familj inte är komplett än. Han har ju pratat om 3 barn innan och jag tror att han också kommer vara med på detta till slut. Frågan är bara när??? Jag är ju 35 i sommar så jag vill inte dra ut på det längre än nödvändigt. Förhoppnigsvis är vi på samma nivå i maj. Var bara tvungen att skriva av mig lite. :)

Låter som vi sitter i samma sits du o jag! Jag känner sååå starkt att det saknas ett barn i våran familj, vi är inte hela. Sambon hade gärna nöjt sig med våra två som han ensam hade fått bestämma... Men i två år har jag hållit mig till tåls när han har tyckt att vi kunnat vänta.. Nu verkar vi ha landat någorlunda på samma planet ;)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-02-27 18:38:46 följande:

Nu börjar jag längta efter att få sätta igång. Det kommer inte starta något än men jag vill gärna att tiden går lite snabbare. Vill gärna ha sommar typ igår. vårkänslorna är på topp efter det fina vädret nu och jag hoppas på masa plusgrader och en fin vår. hoppas på en favorit i repris från 2014. fantastisk vår och helt underbar sommar.

Folsyra tar jag varje dag. Nu håller vi dessutom på att renovera så jag har lite annat att tänka på som tur är. Efter detta blir det dock bebisens rum som så sakta ska börja fixas. kommer göra det vi kan nu och sen när det faktiskt kommer en bebis kommer fondvägg och lite sånt upp.

hur gör ni för att fördriva tiden fram till maj?

Jag smäller till med en brakfest i april så jag har nått att planera o lägga energi på ;)

Sen tänkte jag o några kompisar åka på en kortare kryssning i början av maj! Men nog går tiden fruktansvärt sakta!
  • MissJL

Alltså jag har så svårt att hålla käften! Jag vill inget annat än att prata äl, bebisar, namn, graviditet, förlossning... Jag vill prata med alla mina närmaste vänner! Vilket jag inte kan, för jag vet att det skulle bli fruktansvärt jobbigt om det skulle ta lång tid el om nått skulle hända på vägen... Jag har pratat om min längtan efter en liten trea med min syster o en nära vän men måste verkligen bita mig i tungan!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?