Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

hurtänktedunu skrev 2016-05-28 09:10:31 följande:

Var tråkigt. Men då blir det nya tag snart igen. Kommer säkert bli så för mig med. Så då får vi peppa varandra. ????

Hoppas att det går bättre för dig, när har du bim?
  • Tussilago6

Grattis till era plus!!

Här vet jag inte vad som händer, min mens varade i knappt två dagar och var jättekonstig. Typ missfärgad, som avslag typ... Nu är den iaf slut igen och det är väl bara att räkna ner till äl. Men känner mig deppig, kände mig så himla gravid, nu känner jag mig lurad av kroppen. Nu kan man ju aldrig tro på nåt symtom igen. Jag hade nog lite för höga förväntningar, det har alltid gått på första försöket förut så jag kanske räknade med att det skulle gå jättelätt igen. Men jag är ju äldre nu...

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-30 18:39:57 följande:

Tog 2 till nu efter 9 timmar. Tjurblåsan. Tycker det syns mer på det undre nu. På det övre var det svårt att få det på bild. Men det syns mer nu på det än på bim-2 med dottern. Sa till och med min man.

Så idag bim -4 blev det plus då.

Grattis!! Underbart!! Lycka till med graviditeten nu!
    hurtänktedunu skrev 2016-05-30 18:37:44 följande:

Ja men någon gång så kan det ju skilja. Det kommer säkert inom en snar framtid. Har det vart så lätt förut lär det ju ändå hända snart ändå.jag tror på dig

Tack! Vad gullig du är! Ja det är ju egentligen ingen brådska, men man vill ju så gärna!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-31 20:25:57 följande:

Jag är verkligen inne i en dipp just nu... Inget känns roligt.. Går bara o väntar på den där äl som enligt att ska komma i helgen. Tog ett cb dubbel idag o den visade bara en rund ring.. Testar igen på fredag tänkte jag. Bebis känns så långt borta just nu...

Vet hur det känns, samma här! Jag har typ 10 dagar till ÄL och det känns som en evighet och sen mer väntan innan BIM. Och sen får man säkert börja om. Jag funderar på om jag ens hade någon ägglossning sist... Fick aldrig något positivt utslag på ägglossningstesterna, bara en jättesvag stegring som sen försvann. Jag hade däremot en ovanligt skarp ägglossningssmärta, men märkte inte av några ägglossningsflytningar och sen när jag fick mens så var den väldigt sparsam och varade i ca 2 dagar. Kanske kroppen kommit i obalans efter spiralen, hoppas isf att den funkar nu! Men jag ska försöka att ta det lite chill, tänka på annat, men det är inte så lätt!

Hoppas att det snart ljusnar för dig! Tänk, till helgen kanske ni tillverkar bäbis, det är inte så långt borta iaf! Kram
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-01 08:00:13 följande:

Jag vet inte heller om jag hade nån äl sist... Inga flytningar, 9 dagar med hög fertilitet men aldrig max, men det var ju första försöker så man får ju försöka ha lite tålamod! ;) Går dåligt... Haha! Men det känns bättre idag! Tror jag hade en allmänt dålig dag... Stort tack för peppen!! <3

Vi kanske ägglossar som bara den denna månad och gör oss varsitt tvillingpar till!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-01 11:27:58 följande:

Haha! Ja kanske det! Äggstockarna kanske rasslar loss en hel massa ägg :D Men för min del räcker det nog med ett ;)

Ett räcker här också, haha! Men man vet ju aldrig!
    lillagumman85 skrev 2016-06-01 15:49:30 följande:

Hihi vilken kul tanke!

Gäller att se det positiva i allt!

Ja vi har ju lyckats förut så! Spännande för dig nu, det blir säkert ett fint plus på fredag! Lycka till!
  • Tussilago6

Lycka till ni som testar idag!! Här är det fortfarande en dryg vecka kvar till ÄL och bim är inte förrän 25/6, denna eviga väntan! Men hoppas på ett fint midsommarplus då, det skulle vara en bra början på semestern!

• Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-06-02 10:58:18 följande:

BIM-0-2 idag, vågar jag tro att det bor någon i min mage nu?!

Grattis!!!
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-06-03 06:14:47 följande:

Tyckte mig ska ett spökstreck efter en stund.. men det ser väl ändå negativt ut?

Nja, man kan ju ana en diffus skugga, ser lovande ut!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-06-03 10:13:19 följande:

Hur går det för alla andra här nu. Vilka väntar på äl och bim?

Jag väntar på ägglossning, enligt min app så är det en vecka kvar men jag tror det finns en chans att det blir tidigare för min mens var så himla kort och appen räknade inte om ägglossningen för det. Men vi får väl se, har inga ägglossningstest denna månad, försöker chilla lite denna gång, ligger väl på med jämna mellanrum så spelar det inte så stor roll! Men det kan ändå vara lite intressant att veta när den är.

Hur går det för dig?
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?