Inlägg från: FlikkanM |Visa alla inlägg
  • FlikkanM

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej hej tänkte höra om man fick hoppa på här :) har följt er tråd ett tag.

På tisdag åker spiralen och sen är det bara köra igång, ska antagligen få mens nästa vecka med så gissar på att ÄL är i början av maj om den fortsätter som vanligt.

Längtar så efter barn nr 2. Har en tjej som fyller 3 här i dagarna.

Hoppas att det ska gå som vi vill och för all er andra med ????

• FlikkanM
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 17:33:36 följande:

välkommen. roligt med flera. nu börjar vi bli några stycker.

Ja jätte roligt att kunna få prata om det öppet med andra i samma sits här. Allt bebisplanerande är ju så hemligt för all man känner. Iaf håller vi det för oss själva. Går nog inte en dag utan att jag surfar runt om info gälland graviditet, ÄL och att få barn nr 2. Har ju faktiskt glömt endel om att vara gravid och dessutom var vår dotter helt oplanerad (P-piller barn) så detta är första gången vi planerar och medvetet ska pricka in rätt.
  • FlikkanM
    MissJL skrev 2016-04-18 19:50:27 följande:

Ikväll tänkte jag ta en sista check m min sambo.. Det är ju ingen hemlis att det är min längtan som tagit oss hit. Sambon älskar våra twins o tycker att vi har det toppen! Jag instämmer såklart men det finns en fysiskt påtaglig känsla att det är en liten en som fattas! Vi har pratat länge om en till o han har gått från skräckslagen till tveksam till ok.. Jag vet att han skulle bli glad när vi plussar o överlycklig när liten kommer men det är nog beslutet att sätta igång som skrämmer honom lite. Så ikväll vill jag höra att han verkligen är redo... Då ryker spiralen direkt ;)

Hoppas han säger OK :) min spiral ryker imorgon, lite smått nervös men samtidigt spännande att snart kanske man är gravid igen!

Fick fra en liten vit lögn på jobbet om att jag ska gå och göra cellprov så de inte misstänker för mycket hahahaha
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-19 09:09:47 följande:

Härligt, steg 1 liksom!!

marengen90 skrev 2016-04-19 09:13:23 följande:

Yeey!! :D

Ja första steget avklarat, nu är det bara invänta mensen i slutet av veckan (om den visar sig som innan typ) och ägglossning veckan efter, så i princip ska det produceras en bebis nästa helg om jag får som jag vill hahahaha önsketänk ????
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:44:53 följande:

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!

Absolut, det gör jag. Gissar på att den håller sig för humöret är som PMS emellanåt och märker direkt på huden när det börjar närma sig, får mer blemmor och "finnar" vid mensen och de dök upp igår. Så håller tummarna att kroppen sköter sig.

Ja verkligen nära och så roligt,

Börjar redan nu fundera på hur jag ska dölja det på jobb och vid redan inbokade evenemang om det tar sig de första gångerna hahahah man blir lite knasig som funderar å planerar så mycket fast det in ens är bebis gjord än.

Hur länge har du haft din spiral? Hade du mens å ÄL känningar under tiden??
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:44:53 följande:

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!

Nu kom mensen! Eller början till, så en dag tidigare än tänkt men har lite lätt mensvärk och nu är det bara räkna dagar till ÄL. Så inget har ändrats i min cykel som jag tror den var mätning hade spiralen i ????
  • FlikkanM

Mensen håller i sig så detta kallt jag nu som min riktigt mens efter att spiralen åkte ut i tisdags, som planerat minus en dag. Så om 5 dagar ska jag börja ÄL testa mest för skoj och se om kroppen har visat ÄL tidigare om jag trott. Har så kort cykel men det är så spännande att veta att jag faktiskt kan bli gravid snart igen ????

• FlikkanM

Ni som testar med ÄL tester, har ni ÄL flytningar isamband med stegring och positivt eller kommer de någon dag innan efter? Tänkte börja prova testa snart du jag borde ha ÄL MÅN-tis. Men kanske dumt innan flytningarna kommer ?!

• FlikkanM

Tog ett test nu iaf ???? Inte helt tok svagt iaf fast jag vet att det inte är fullt utslag heller men Kanske stegring imorgon? Ska bli spännande att testa då ????

Kan man inte lägga till bild från mobilen?

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?