Inlägg från: KatarinaMaja |Visa alla inlägg
  • KatarinaMaja

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag har beräknad ÄL den 15/6. Har en son sedan tidigare som snart blir 20 månader gammal. Nu kör vi! Detta blir 4:e försöket. Håll tummarna för att vi lyckas!

• KatarinaMaja
    lillagumman85 skrev 2016-06-04 11:23:22 följande:

Ännu en dag utan mens här.. jag är dessutom modig nog att klä mig i vitt. Haha

Hoppas att mensen håller sig borta även denna dag.

Håller tummarna för din skull lillagumman85!
  • KatarinaMaja
    lillagumman85 skrev 2016-06-05 12:47:23 följande:

Hmm..

Fick förmodligen min mens nu... på dag 35 i min cykel... tråkigt!! Trodde faktiskt på allvar att jag var gravid! :'(

Tråkigt. Varit i din situation också. Varit helt säker att jag varit gravid o så kommer mensen. På't igen! Sonen blev förresten till på 5:e försöket.
  • KatarinaMaja
    Lilla.p skrev 2016-06-07 12:17:24 följande:

Idag har jag kännt mig jäkligt trött och bröna är tunga som dasslock. Kan de va tecken månne eller är de som de vanliga innan mensen kommer..?!:)

Håller tummarna för att det är vad det låter som!
  • KatarinaMaja
    Svelin skrev 2016-06-08 16:06:03 följande:

Jag har pratat med BM idag och hon kunde inte riktigt förklara den korta lutealfasen. Kan vara att jag blev gravid, men att det blev missfall direkt, men det är bara spekulationer. Jag känner mig lugnare efter att prata med henne. Hon sa att jag har en regelbunden cykel och att jag ska försöka att inte använda ältest för de vet inte hur tillförlitliga de är och att risken är att man blir fixerad vid dem. Det bästa sa hon är att ha samlag två gånger i veckan. Så nu kör vi på sex 2-3 ggr i veckan när mensen är slut. :D

Låter bra. Lycka till!
  • KatarinaMaja
    FlikkanM skrev 2016-06-08 17:56:28 följande:

Har insett att vill man ha symtom så skaffar man sig symtom så bättre om de får komma av sig själv och man blir överraskad :)

Klokt skrivet FlikkanM!
  • KatarinaMaja

[quote=76707068][quote-nick]Tussilago6

Här har ägglossningen nyss passerat, äl+2 idag, så nu har den ofrivilliga symtomjakten börjat. Tycker mig redan känna av ömma bröstvårtor, haha. Jag vill bara stänga av det där, men det går bara inte... :-P

[/quote]

Jag vet precis känslan. Är likadan. Jag känner massa saker men jag försöker hålla de för mig själv. Bland annat för min mans skull eftersom han ändå inte tror mig! Om man gravid får man ju snart reda på ändå!

• KatarinaMaja
    FlikkanM skrev 2016-06-14 16:59:24 följande:

Är antagligen på ÄL-9/10 men än så länge har jg bara känt nått litet hugg/stram då och då. Även brösten känns annorlunda, inte ömma men nått som inte är som det ska. Men inte så mycket att orda om. Får vänta några dagar till innan jag analyserar för mycket annars kommer jag väl skapa symtom :)

Ska på galej i Sthlm i helgen och BIM är nog på söndag mest troligt så kommer nog inte testa innan utan bara ha skoj där nere. Kommer inte bli nått direkt drickande då jag ska köra bil hem på söndag och vill vara pigg. Så testar nog på söndag kv eller mån morgon om ingen mens dykt upp. Så jag tänker leva som vanligt tills ett ev plus dyker upp :)

Spännande! ????
  • KatarinaMaja
    FlikkanM skrev 2016-06-14 16:59:24 följande:

Är antagligen på ÄL-9/10 men än så länge har jg bara känt nått litet hugg/stram då och då. Även brösten känns annorlunda, inte ömma men nått som inte är som det ska. Men inte så mycket att orda om. Får vänta några dagar till innan jag analyserar för mycket annars kommer jag väl skapa symtom :)

Ska på galej i Sthlm i helgen och BIM är nog på söndag mest troligt så kommer nog inte testa innan utan bara ha skoj där nere. Kommer inte bli nått direkt drickande då jag ska köra bil hem på söndag och vill vara pigg. Så testar nog på söndag kv eller mån morgon om ingen mens dykt upp. Så jag tänker leva som vanligt tills ett ev plus dyker upp :)

Spännande

Skulle det stå. Glömde bort att det ibte går att annda smileys.
  • KatarinaMaja
    FlikkanM skrev 2016-06-18 16:51:15 följande:

Nu kom mensen med dunder och brak. Bara prova vidare...

Tråkigt. Lycka till med nästa cykel!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?