Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej på er!
    Ser att ni har följt varandra ett tag Skrattande

Min hormonspiral åker ut imorgon, och jag hoppas min menscykel fortsätter som vanligt efter den blivit uttagen.
    Får man hänga med er? Jag hoppas på ett snabbt plus, men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar!

Hoppas ni haft en fin valborg!!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • mrsbygg

Idag åkte spiralen ut, va sjukt nervös men tjoff så va den ute innan ja ens hann blinka ;)

Så nu är det bara att köra på, bm sa att troligen fortsätter min menscykel som vanligt så jag får väl hoppas på det. Har troligen äl runt den 28/5, som tur är är jag ledig den helgen ;) haha...

• mrsbygg

Nu har min första mens kommit efter jag tagit ut spiralen! 5 dagar tidigare än beräknat från min normala cykel! Aldrig tyckt att få mens vart så spännande som nu haha ;)
    Så om 5 dagar ska jag börja med ÄL tester!

• mrsbygg
    MissJL skrev 2016-05-09 14:24:15 följande:
    Visst är det kul?! Jag borde ha äl runt 11-14 så jag har börjat testa nu :D Starkare streck idag än igår så det går åt rätt håll iallafall ;)
    Ja det är sjukt kul, haha!

hurtänkerdunu,
    Jag bör ha ÄL runt den 20:e, jag brukar känna av ganska bra, men har testerna som en bekräftelse på att ÄL kommit igång ordentligt efter spiralen :)
    annars så har vi bara tagit det som det kommit tidigare försök, och det har ju funkat! ;)
  • mrsbygg
    Min mens tog slut igår, och nu håller jag på äl tester för fullt, än så länge inget utslag men jag kan se att det stegrar iaf!

Borde ha äl runt den 19-20/5..Sen blir bim runt 2-4/6...
    Så spännande!! :)
  • mrsbygg
    hurtänktedunu skrev 2016-05-14 13:46:38 följande:
    Precis som jag. Äl runt 20 och bim 3 juni
    Men va kul!! :)
  • mrsbygg
    hurtänktedunu skrev 2016-05-15 17:09:35 följande:
    eller hur. men vi är redan i full gång. man vet aldrig och det är inte så att det bara är för barnverkstad ;)
    Så lika bra att köra på fullt från start. haha.
    Jätte läskigt måste jag säga men samtidigt jätte spännande.
    ja vi kör på som vanligt ;) men kör väl kanske lite extra runt äl, för att vara på den säkra sidan haha..

vi har alltid haft tur då det tagit sig på första försöken för oss, så jag är super nervös över hur det kommer gå denna gången, tänk om det inte tar sig alls? :/
  • mrsbygg
    här går jag och väntar på ägglossning! mina tester ger inga utslag, men jag har ont i magen som jag brukar vid äl, och äl flytningar, så vi kör på!

läste dock nyss att man inte ska göra äl tester på morgonurin?! utan lite senare på dagen, kan det vara därför det inte gett nå utslag? Jag har bara testat på morgonen..:/
  • mrsbygg
    Tussilago6 skrev 2016-05-18 18:15:05 följande:
    Jag fick inget vidare utslag på äl-test heller, kunde ana en svag stegring under två dagar, det var allt. Men hade tydliga äl-smärtor så jag tror jag hade ägglossning iaf. Hoppas.
    Åh, får hoppas på det...
    jag tog ett till precis nu för jag har sån tydlig äl smärta och äl-flytningar så var tvungen å se om det blev nå skillnad, men nepp, nada :(

Jag får hoppas känningarna är på riktigt och att det tar sig ändå!
  • mrsbygg
    MissJL skrev 2016-05-18 20:26:18 följande:
    Dagligen? Jösses.. Jag får nästan skavsår av varannan dag :P

Nästa månad skippar jag testen.. Ville bara "checka av" kroppen efter spiralen men jag blev då inge klokare av det.. Haha!
    jag ville också se så kroppen funka som den ska efter spiralen..
    Tror den gör det men ÄL testerna vill inte funka!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?