Inlägg från: Monsan |Visa alla inlägg
  • Monsan

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hojjan skrev 2016-05-17 14:23:20 följande:

Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!

Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!

Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1

Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra

Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!

Hej!

Blev så himla glad när jag hittade denna tråd och ännu gladare när jag läste om din berättelse. Jag och min sambo försökte i nästan 3 år innan vi fick en son den 2 februari. Vi bestämde direkt att vi skulle försöka få en lillasyster/bror när jag fått tillbaka mensen. Fick tillbaka min mens den 3/5 och hade min första äl den 14/5. Vågar verkligen inte hoppas på ett plus redan, men det hade varit så underbart om det skulle hända.
  • Monsan

Detta test tog jag nyss på bim -4, ÄL +10. .. kan inte riktigt tro att det är sant, men nog fasiken är detta positivt.. Sambon tycker att det är för svagt för att han ska tro på det.. Kommer att skilja 12 månader och 5 dagar exakt mellan storebror och bäbis om det går vägen..
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-27 14:47:14 följande:

Definitivt positivt!!! Grattis!!!

En till som är i typ samma situation som vi, kommer skilja 11 månader och 11 dagar mellan våra pluttar !

Åh vad roligt.. Kan vi följas åt i bf feb tråden eller är du beräknad till Jan? helt sjukt faktiskt att det tog sig på första mensen efter förlossningen med tanke på att storebror tog 2 år och 9 månader att tillverka.. :)..
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-27 20:08:37 följande:

Jag är med i januaritråden, bf 31/1. Dock ingen rolig tråd, dessutom lär det ju bli en februaribebis ändå

Får väl gå med där också!

Blev igångsatt i 40+2 förra gången och hon föddes i 40+3

Vi har lyckats på första försöket båda gångerna. Det trodde jag aldrig, det var därför det var bråttom att sätta igång

Jag startade precis upp en februari tråd då jag inte hittade någon så du är välkommen att joina oss ist.. :).. själv är jag beräknad till 6 februari.. sattes igång 42+2 med första och han kom med akut kjejsarsnitt.. var lite orolig över att bli gravid direkt efter ett snitt, men min bm har gett mig klartecken.. :)..
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-27 23:33:32 följande:

Hmm, det där är intressant! En i tråden för mitt första barn födde med KS och fick veta att hon skulle vänta ett år innan nästa barn. Det bör ju finnas nationella rekommendationer kan jag tycka...

Det är inte så konstigt att tråden inte fanns, vi har ju knappt hunnit plussa

Jag fyller i början av februari så det vore kul om lillskiten kom på min födelsedag! Min bror är dessutom född på vår pappas födelsedag.

I know, så fatta min förvåning när hon inte ens rynkade på när jag sa att vi ville köra igång på en gång.. Ja, känns det rätt för er så är det vara att köra..

Jag förstår det det.. vilken present det skulle bli.. :).. Jag fyller år i slutet av februari och Vincent är född i början och nu kommer det en till liten skrutt i februari.. :)..
  • Monsan
    mrsbygg skrev 2016-05-29 12:58:18 följande:

vet inte om jag ska göra ett smyg test idag, säkert alldeles för tidigt. och skulle d visa neg sådär jag vänta tills efter BIM! vore ju kul å få ett plus i morsdags present ;)

Jag plussade på bim-4 den här tiden på dagen.. dock väldigt svagt så skulle du testa negativt kan det bero på att det är för tidigt bara..
  • Monsan
    mrsbygg skrev 2016-05-29 19:37:25 följande:

tog ett test nyss, anar en skugga, kan va en synvilla oxå haha

men kan inte få med den på bild. så nu väntar jag tills BIM!

Jag håller tummarna på ett plus så du får göra oss sällskap i bf feb tråden.. :)
  • Monsan
    hurtänktedunu skrev 2016-05-30 11:14:54 följande:

Dåliga bilder det blir när man laddar upp men syns väldigt mycket tydligare Irl. Men ska ta nytt i morgon så får vi se. Trodde inte jag skulle få se något så tidigt

Absolut ert plus i mina ögon.. grattis.. Nu får du göra oss sällskap i bf feb tråden.. :)..
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?