Någon som sätter igång i maj 2016?
Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!
Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!
Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1
Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra
Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!
Blev så himla glad när jag hittade denna tråd och ännu gladare när jag läste om din berättelse. Jag och min sambo försökte i nästan 3 år innan vi fick en son den 2 februari. Vi bestämde direkt att vi skulle försöka få en lillasyster/bror när jag fått tillbaka mensen. Fick tillbaka min mens den 3/5 och hade min första äl den 14/5. Vågar verkligen inte hoppas på ett plus redan, men det hade varit så underbart om det skulle hända.