Inlägg från: Manima |Visa alla inlägg
  • Manima

Någon som sätter igång i maj 2016?

I juni 2016 sätter vi igång

• Manima
    hurtänktedunu skrev 2015-11-21 20:54:04 följande:
    vad trevligt. vi har nog också skjutit på det till juni faktiskt. :D Vill i alla fall hinna påbörja min d-uppsats innan någon eventuell bebis kommer till världen. Så juni lät bättre.
    Har du några barn sedan innan?

Ja vi har en dotter på 7 månader
    Och vi vill ha barn tätt
  • Manima
    hurtänktedunu skrev 2015-11-21 23:28:41 följande:
    Spännande. :D vi har en 17 månaders nu. Vi ville ha 3 år emellan. hoppas det blir så. man vet ju aldrig vad som händer.
    Imponerad av alla som skaffar barn tätt faktiskt. förstår inte hur ni orkar. Värsta supemom ;)
    He he! Vi är ju bara med ett barn än sålänge! Vi ville vänta men min man är 40 så vi kan inte vänta känner vi. Jag är beredd på att köra tuffa småbarnsår. Hade gärna väntat som ni gjort
    Vart i vårt avlånga land bor du?
  • Manima
    hurtänktedunu skrev 2015-11-22 00:07:32 följande:

ja då kanske det är klokt. inte för att 40 är jättegammalt så men jag förstår att ni vill snabba på det lite.
    Vi är ju bara 26 & 27 så vi känner att vi har lite tid på oss.

Vi bor i Västmanland. Vart bor du?

Ja 3 år känns optimalt för då hinner lilla damen bli blöjfri och prata mer och så. Hoppas vi i alla fall. haha

Jag bor i Stockholm/Järfälla
  • Manima
    tovalisa skrev 2015-11-22 09:19:31 följande:

Här lutar det snarare mot att vi (jag!) inte orkar vänta så länge som det var tänkt. Eventuellt kör vi igång redan vid årsskiftet! Fast, det beror på: vi har ju tre barn och vissa dagar känner jag bara "nej, ALDRIG ett barn till". Fast de flesta dar kan jag inte riktigt lägga band på min otroliga längtan efter en liten till. :)

Syskon är både det bästa och tyngsta med att ha barn, tycker jag. Och man kan aldrig veta hur det blir, oavsett åldersskillnad och sånt. Det mesta hänger på personkemin mellan barnen, men också den utvecklas över tid. 

Vad kul att ni vill bli fler!
    Jag vill bara få det överstökat så vi kan satsa på att spara pengar till hus.
    Två barn är optimalt för oss
  • Manima

Ja två eller fler barn blir det ju en helt annan sak. Jag jobbar på förskola och har inga problem med många barn. Jobbar mest med barn 1-2 år.
    Så länge båda är med och vill samma sak så tror jag det underlättar. Min man vill verkligen att vi ska ha 2 barn likaså jag. Och vi är eniga om att det kommer bli tuffa småbarnsår

Vilken kommun ligger en timma från Järfälla?

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?