Börja flaska äldre barn?
Min dotter är snart 15 månader och vill fortfarande nästan bara amma. Hon får i sig lite av annat men hon skulle aldrig klara sig speciellt långt utan amningen, vilket gör mig ganska begränsad. Grejen är den att på tisdag måste jag iväg i 3 timmar, vilket gör att jag är tvungen att lämna henne med hennes mormor (som hon älskar och är jättetrygg med), men det oroar mig lite att hon kommer bli ledsen och hungrig när hon inte får amma när hon vill. Hon ammar ofta.. Jag tänkte testa ge henne flaska, vilket hon aldrig fått, men det tillfredsställer väl "tuttbehovet" lite samtidigt som hon får sin värdefulla bröstmjölk. Om det fungerar skulle det vara jättebra. Men jag behöver tips på vilket sorts flaska, napp osv för ett barn som aldrig fått flaska. Gärna så likt "bröstet" som möjligt. Ställde mig i affären vid alla flaskor och nappar och blev bara nollställd. Jag fattar ingenting. Olika storlekar osv.. jag behöver hjälp! Sen undrar jag om man behöver en Bröstpump eller om det går att pumpa för hand? Känns tråkigt att lägga massor pengar på något om det ändå inte fungerar.. snälla kan någon hjälpa mig!!