Börja flaska äldre barn?
Det brukar ju vara ganska naturligt att testa ny mat tidgare än så men alla gör ju som de vill. Det är iallafall hög tid att börja testa nåt nytt och hur det går kan ingen veta, du får prova.
Det brukar ju vara ganska naturligt att testa ny mat tidgare än så men alla gör ju som de vill. Det är iallafall hög tid att börja testa nåt nytt och hur det går kan ingen veta, du får prova.
Problemet som jag ser det och nu får jag väl som vanligt hela fl kåren på mig men ju längre man ammar desto svårare är det att sluta. Det är samma sommed nappar och välling vid sängdags. Inget fel i sig men man gör faktiskt ett val som förälder också. Ett yngre barn har sällan problem att sluta med saker för det är snart bortglömt men större barn är mycket mycket mer medvetna och vet vad dom vill. Vill man amma länge så är det bra men då får man ju också förbereda sig på att det blir svårt att gå över på annan mat. Finns ju dom som flaskvägrar totalt och inte ens har testat fast föda men det är ju bara ytterligheter såklart.
Med din attityd kan man ju fråga sig varför du skrev här överhuvudtaget? Det här är ett allmänt forum och man kan få mycket svar och ibland sånt man inte vill veta eller liknande, då får du sålla det själv och sluta bli så provocerad.
Ingen av oss är släkt med saida, okej nån kanske är det så vad din unge gillar för nappar är nog väldigt svårt att sia i. Eftersom du tar testat så mycket så råder jag dig att köpa nåt och testa bara. Det är nog enklast för alla parter.
Nog för att amningens fördelar kan diskuteras i det oändliga men det skulle vara kul att veta vad ts tycker är lagom ålder att sluta amma? Det är ju bara vi människor som är intelligenta nog att göra ett val i den saken, övriga arter ammar i uppväxtfasen och sen är det bra med det.
Vi har sex barn totalt, jag har sett en del andra barn genom livet om man säger så och en del föräldrar skapar verkligen, förlåt uttrycket rena monster. Allt ska vara rätt enligt boken och ammas ska det göras till de börjar dagis och de vill såklart inte nattas av pappan och på dagis senså tar det en halvtimme av gråt och förtvivlan osv osv........vi har en bekant vars barn fortfarande sover med mamma, slutade med napp och välling för nåt år sen. Hon är nio år och helt söndercurlad av en mamma som säkert bara vill henne väl men allt blir liksom helt fel.
Du får faktiskt ursäkta ts men det är lite såna signaler man får av ditt inlägg och det är liksom det man reagerar på.