Inlägg från: Lemt77 |Visa alla inlägg
  • Lemt77

Hjälp med höst/vinterkläder

Kan va lite svårt att räkna ut vilken storlek han har om ett år. I vissa perioder växer de mkt och i vissa mindre.

Jag har 4 barn och har ALLTID haft polarn o pyrets skalkläder och Windstopper till höst och vår. Har man tunna fleecebyxor så kan man ha det under skalkläderna oxå. Polarns skalkläder står emot regn rätt bra oxå. Om man inte är ute i hellregn i 3 timmar vill säga.. Går att köpa lite större så det passar till både höst och vår. De är bra i passform.

Har alltid haft polarn o pyret eller Molo i vinterkläder. Testade för första gången fix till minsta tjejen förra vintern och den hick ju bra den med. :)

• Lemt77

Jag har alltid köpt en storleken större än vad de har när jag köpt vinterkläder. Vet inte om det finns vindfleecebyxor jag har haft pop windfleece Jacks och sen haft tunna fleecebyxor som jag köpt på typ H&M el Lindex, på H&M har de ganska tunna och bra fleecekläder som jag tycker är smidiga och ha under vinteroverall. Finns på pop oxå men de billigare funkar bra under en bra overall. Underställ har vi bara haft när vi varit i fjällen. Behövs inte annars. Fuskpolo vill jag rekommendera, det är bra och värmer gott runt halsen. Polarn o pyrets sitter bra men det gör säkert många andra oxå. ????

• Lemt77

Och ja, polarn och pyret är toppen att handla begagnat. Inte slitet i de storlekarna. Köpte en overall till min minsta på Tradera en vinter, en polarna. Mindre än halva priset och sååå fin. Sålde den nästa vinter själv, förlorade inget och den var ff lika fin,.

Ja det blir frågetecken av smileys. ;)

• Lemt77
    Boo8 skrev 2015-08-09 08:59:34 följande:

Ursäkta men en fråga till ????

Köpt vindfleece i storlek 80, han har precis börjat med den stl i andra kläder lite smått.

Jackan är lite stor över mage typ o ärmarna är lååånga men går ju att vika upp.

Frågan är klarar jag mig med vindfleece o skal i 80 under säsongen eller behöver man 86 oxå. Svårt att veta så klart. Jag får ju avvakta o se men vad tror ni. Det kanske är dags för vinteroverallen då iaf o så köpa 86/92 som han kan ha till våren istället ????

Om det är polarn och pyret så kan du klara dig nästa säsong oxå. Polarn har bra passform så de kan användas tidigare och längre. Min flicka har sin fleece som jag köpte när hon hade 110/116.. Den är 122 och hon har 128 i det mesta nu, så du kan nog avvakta lite.
Svar på tråden Hjälp med höst/vinterkläder