• Boo8

Hjälp med höst/vinterkläder

Hej!

Behöver hjälp med höst o vinterkläder o tidig vår till en kille som blir 1 i december.

Vad behöver de. Det är ju en djungel.

Skal, galon, fodrat galon, pop Windfleece med skal, två-delat eller overall? Vanlig vinteroverall osv. My god. Fleece-set, underställ osv.

Han kommer inte gå på dagis.

Vad är bäst?

O skor/stövlar. Vad behöver de för en säsong?

Han är lång o kommer ha stl 86 till vintern. Kan jag då räkna att han har 92 till sommaren o 98 nästa vinter? På ett ungefär. Hade ju vart bra att kunna köpa på sig lite dyra kläder på reorna.

Tack från en nybörjare ????

• Svar på tråden Hjälp med höst/vinterkläder
  • Boo8

Tack alla rara för era svar. Det är svårt. Jo man får väl köpa lite fram igenom men just nu kan man få riktigt bra deals på vår köp o sälj sida (Facebook) i vår stad Typ nya kläder för 1/4 av priset. Fyndade en pop Windfleece igår för 100 kr i nyskick som han ska ha i höst. Kollar lite Tradera oxå. I dessa storlekar (80-86) sliter dom ju inte ut grejerna. ????

Vi bor i Bohuslän och vintrarna kan vara väldigt varierande men ofta är det en fuktig hemsk kyla som verkligen tränger in i kroppen (frusen mamma ????).

Har funderat efter era svar och tror nu

Windfleece (inköpt)

Skalset pop (han kommer ju inte sitta i vatten i höst iaf).

Finns det typ vindfleecebyxor eller är det vanlig fleece, underställ man använder???

Vinteroverall (vad behöver de under, vanliga kläder/underställ räcker det? Om det inte är -15 alltså ????).

Fleece-set/overall

Vinterkängor

Stövlar först till våren då han säkert inte går stabilt förrän dess.

Pop tossor

Strumpor, mössa mm så klart.

Då borde vi väl klara oss?! ????.

När han ska börja dagis får jag väl skapa en ny tråd aug 2016. Eller så har jag fått lite grepp om det förhoppningsvis ?????????

Tack för tipset att avvakta med större kläder. Har hört massa kompisar som köper på sig tex vinterkläder när det reas ut på våren men då kanske man står med massa kläder som inte passar alls ju och då blir det ju inte billigare ändå.

Angående märken så är jag inte jättenoga med märket i sig men vill ha bra grejer och vad jag förstått är pop bra. Didriksson älskar jag till mig själv som vinterjacka så det blir nog en sån overall till lilleman.

Storlekar är ju svårt oxå. Vissa kläder är ju SÅ stora i storlekarna. Man får testa o se.

• Boo8

Tänker mig två-delat skalset då det känns smidigare när han är liten och man ska tex åka o handla osv då behöver han ju inte en overall.

• Boo8

Ursäkta men en fråga till ????

Köpt vindfleece i storlek 80, han har precis börjat med den stl i andra kläder lite smått.

Jackan är lite stor över mage typ o ärmarna är lååånga men går ju att vika upp.

Frågan är klarar jag mig med vindfleece o skal i 80 under säsongen eller behöver man 86 oxå. Svårt att veta så klart. Jag får ju avvakta o se men vad tror ni. Det kanske är dags för vinteroverallen då iaf o så köpa 86/92 som han kan ha till våren istället ????

• Boo8

Frågetecknet när jag försöker adda Emojis ifall ni undrar

• Boo8

Tack igen. FL är ju toppen Mitt barn ska nog klara vintern oxå trots kontrollfreak, vill vara tidig ute och ultrafrusen mamma :-P

Svar på tråden Hjälp med höst/vinterkläder