FDFMGA skrev 2015-08-06 23:46:29 följande:
Nja, nu läser jag inte Samtiden eller avpixlat.
Men annars är det min uppfattning att Sverige länge har präglats av en överseende syn på invandrare, de är inte som vi och därför kan man heller inte ställa samma krav på dem som vi gör på oss själva. Så länge vi inte betraktar dem som kommer hit som våra jämlikar så länge kommer integrationen att fungera sämre än den skulle behöva göra.
Jag tror att det börjar hända lite på det invandringspolitiska området, i stället för en enad front mot SD distanserar de övriga partierna sig från varandra vilket i bästa fall kommer att innebära att de kan diskutera och debattera invandringens för- och nackdelar inbördes, utan att fokus hamnar på ett rasistiskt parti.
Förhoppningsvis kommer det att bli möjligt att i framtiden diskutera exempelvis språkkrav för medborgarskap, eller lämpligheten i att skattefinansierade badhus har skilda tider för män och kvinnor, det kan diskuteras hur det är för unga tjejer att växa upp i vissa förorter och av omgivningen hindras från att anpassa sig till svensk kultur.
SD:s framgångar beror inte främst på SD själva utan att övriga partier inte tar ställning för tjejen som är född i Sverige men tvingas anpassa sig till den kultur hennes föräldrar flytt i från inte till den svenska som hon själv vill bli en del av.
Det är för jävligt att de övriga partiernas flathet har inneburit att invandringsfrågan för närvarande ägs av ett rasistiskt parti.
Haha, my mistake, när jag såg att det var samtiden, så kopplade jag till Gert. Beklagar anklagelserna.
Håller i grunden med om mycket av ovanstående och har inga som helst problem med att det ställs krav på dem som kommer hit. Istället för att som många SD:are bara begränsa inflödet rakt av, så tror jag på en stor öppenhet, men i gengäld även höga krav.