• Gert

Hur lät invandringsdebatten för 20 år sen?

Så här:

tinyurl.com/pwcjq9m

Inte mycket har hänt. Man blir fortfarande kallad för främlingsfientlig och rasist när man talar sanning. Pk i ett nötskal. Kräks 

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Hur lät invandringsdebatten för 20 år sen?
  • SchaefferBoy

Håller med, det är köpta idioter vid makten. De har fått stora mutor.

Hela Sverige är nerlusat. Vägglöss, löss, våldtäkter, fattigdom, våldsbrott, inbrott, skit på gatorna, allt detta har ökat flera hundra procent. Och det är företagen och medelklassen och fattiga som betalar. Överklassen är rik och har satt pengarna så att ingen kan tafsa på dem.

"Människorsyn", att ruinera sitt eget folk är "god"   "människosyn"... samtidigt ligger päronen på Carema med liggsår och sönderstressade underbetalda under- och sjuksköterskor.

• Putte11

Haha, 87 procent röstar inte på SD och de börjar ändå lipa för att de inte får bestämma.

• FDFMGA
    SchaefferBoy skrev 2015-08-06 19:44:25 följande:
    Håller med, det är köpta idioter vid makten. De har fått stora mutor.

Hela Sverige är nerlusat. Vägglöss, löss, våldtäkter, fattigdom, våldsbrott, inbrott, skit på gatorna, allt detta har ökat flera hundra procent. Och det är företagen och medelklassen och fattiga som betalar. Överklassen är rik och har satt pengarna så att ingen kan tafsa på dem.

"Människorsyn", att ruinera sitt eget folk är "god"   "människosyn"... samtidigt ligger päronen på Carema med liggsår och sönderstressade underbetalda under- och sjuksköterskor.
    Hm, typisk SD-analys. 

Och sen undrar SD-klientelet varför ingen vill umgås med dem.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Putte11
    Gert skrev 2015-08-06 19:36:51 följande:

Så här:

tinyurl.com/pwcjq9m

Inte mycket har hänt. Man blir fortfarande kallad för främlingsfientlig och rasist när man talar sanning. Pk i ett nötskal. Kräks 

Och korrekt - inte mycket har hänt. I de invandringskritiska partierna sitter det fortfarande en massa pajasar. Att lyfta fram Vivianne F är kanske inte det jag skulle gjort om jag ville stärka min tes. 
  • FDFMGA
    Putte11 skrev 2015-08-06 21:15:25 följande:
    Och korrekt - inte mycket har hänt. I de invandringskritiska partierna sitter det fortfarande en massa pajasar. Att lyfta fram Vivianne F är kanske inte det jag skulle gjort om jag ville stärka min tes. 
    Jag tycker det stärker Gerts tes. Inte så stor skillnad på hennes "Snart måste alla svenska skolbarn vända sig mot Mecka" och dagens SD-retorik.

Möjligen att det var lite mindre pajaseri i dåtidens Ny Demokrati än i dagens SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-06 20:45:52 följande:
    Hm, typisk SD-analys. 

Hittar du någon lögn i analysen? Visst, inte så vårdat språk kanske men det mesta stämmer ju.

Mutorna kommer från Bryssel. Innan valet kom det fram att Margit Paulsen hade fått mutor för att skriva positivt om företag i en EU-tidning. Det har kommit rapporter om att vägglössen har ökat explosionsartat. Fattigdomen breder ut sig och annan brottslighet ökar. De rika blir rikare och de fattiga blir fattigare. Problemen i äldrevården har varit kända i flera år, liksom dom underbetalda under- och sjuksköterskornas stressade arbetssituation.

När jag belyser dom här problemen, innebär det då att ingen vill umgås med mig?

Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-06 21:24:07 följande:
    Jag tycker det stärker Gerts tes. Inte så stor skillnad på hennes "Snart måste alla svenska skolbarn vända sig mot Mecka" och dagens SD-retorik.

Möjligen att det var lite mindre pajaseri i dåtidens Ny Demokrati än i dagens SD.
    Du tror ju att SD vill införa barnaga. Skevare SD-syn får man leta efter.
    Give ´em Hell!
  • SchaefferBoy
    FDFMGA skrev 2015-08-06 20:45:52 följande:
    Hm, typisk SD-analys. 

Jag har väldigt tillfredställande umgänge. Troligen är du mycket mycket ensam själ.

Men jag hoppas att du även får karma för dina åsikter. Det är inte enbart andra som ska drabbas av dina och dina gelikars åsikter, din karma kommer.
Svar på tråden Hur lät invandringsdebatten för 20 år sen?