Behöver svar! Mycket kränkt/diskriminerad på sommarjobbet pga diagnos... Skadestånd?? anmäla?
Jag har också ADD och sympatiserar med dig för jag vet hur jobbigt det är att känna sig trög och dum när man egentligen kan vara hur smart som helst och bara har svårt att fokusera på vad folk säger för att de säger det på ett sätt som gör det svårt att ta in, eller för att man fastnat på nåt de sagt och drf inte hänger med på resten.
Men sedan måste man också förstå att ADD inte är en sjukdom, utan snarare ett personlighetsdrag som inte är dåligt i sig men som ev blir problematiskt i interaktionen med andra som inte har någon förståelse.
Låt inte heller ADD vara ett hinder för dig eller något som får dig att sluta jobba med dig själv. Personlighetsdrag är jättesvåra att ändra på men det är absolut inte omöjligt. Jag jobbar ständigt med koncentrationen och minnet. Använder telefonkalendern till allt. När jag får instruktioner försöker jag ställa frågor under tiden för att på så sätt få ett förtydligande och samtidigt några extra sekunder att smälta infon på. Fortsätt jobba med dig själv och utvecklas. Du är exakt lika utvecklings- och anpassningsbar som vemsomhelst. Det kan bara bli bättre. Lycka till!